ENKÄTER

 

Utvärderingar

Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida

Visa resultat

Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering genom att använda knappen längst ned.


Maskintekniks pedagogikpris - Gyllene Pekpinne 14/15

Status: Avslutad
Öppen för svar: 2015-04-30 - 2015-05-14
Antal svar: 90
Procent av deltagarna som svarat: 16%
Kontaktperson: Oscar Holke»
Utbildningsprogram som genomför enkäten: Maskinteknik 300 hp
Utbildningsprogram studenten tillhör: Maskinteknik 300 hp

1. Vem anser du är den mest pedagogiska föreläsaren det här läsåret? Skriv in hans/hennes namn samt aktuell kurs och gärna en motivering.

- Axel Månsson, envariabelanalys. »
- Anders Logg TMV225 »
- Magnus Edvardsson»
- Anders Logg, , tmv225. Bäst på allt. Alltid.»
- Anders logg, kunde inte fått en bättre start på utbildningen. Brinner för att lära ut.»
- Peter Torstensson, statik och hållfasthetslära»
- Jonas S, Mekatronik»
- Anders Logg. Sann inspiratör som entusiasmerar och får sina elever att vilja ställa sig mer frågor om matematiken och hur den kan användas. »
- Peter Möller, Finita elementmetoden»
- Peter Torstensson MTM021 För ett stort engagemang och för att han förklarar på ett väldigt bra sätt och har humoristiska inslag i sin undervisning. »
- Peter torstensson»
- Magnus Rydén, i mtf042 Termodynamik med energiteknik. Kul, lärorik och påläst!»
- Anders Logg. Inledande matematik. Motivering: Mycket väl förberedda föreläsningar. Stenkoll på ämnet samt god interaktion med eleverna.»
- Peter Torstensson, statik och hållfasthetslära. Var tydlig och bra samt att man alltid hade möjlighet att ställa frågor»
- Malin Källén(Termodynamik med energiteknik) Visserligen var det en föreläsning men det var också den enda som jag förstod allt material på. Aldrig någonsin har det varit så lätt att lära sig som under Malins föreläsning! »
- Per-Olof Arnäs»
- Mattias Bokinge Datorstödd maskinkonstruktion (CAD)»
- Peter Torstensson, MTM021 Hans humor gjorde allt väldigt lättsamt och han förklarade tydligt. Dock kunde han bli bättre på att förklara "enskilt" för studenter på räkneövningar, men han får min röst ändå. »
- Peter Torstensson»
- Alf-Erik Almstedt (Affe)»
- Magnus Evertsson»
- Mats Norell»
- Anders Logg. Inledande matematik. Han är alltid väldigt entusiastisk och svarar pedagogiskt och smart på alla frågor så att alla förstår.»
- Jonas Fredriksson, Mekatronik. Vill alltid hjälpa till, bidrar med entusiasm som jag aldrig tidigare skådat. »
- Peter Torstensson i Mekanik-Dynamik TME031 för M2. Tar sig tid, förklarar bra, har roliga och lärorika demonstrationer»
- Anders Boström, Dynamik. Genom att hela tiden engagera sina elever i kursen och praktiskt visa hur dynamiken fungerar så borde anders få ett pris för de kunskaper och pedagogik som han besitter.»
- Magnus Evertsson. Maskinelement. Han förklarar på ett tydligt och engagerat sätt samt ger konkreta exempel på användningsområde för det som gås igenom. Anekdoterna från hans industrierfarenhet är ett stort plus som sätter guldkant på föreläsningarna.»
- Det står mellan två personer: Anders Logg och Mikael Enelund. Måste man välja? Båda är helt fantastiska. OM jag måste välja så tror jag att Mikael vinner. Han har en väldigt svår kurs, men får den att bli greppbar. Han betonar verkligen rätt saker, och förstår vad vi tycker är extra svårt. Mikael pratar högt och tydligt och tar föreläsningarna i väldigt bra tempo. Tempot är högt, men inte för högt, och det känns aldrig som att det är oväsentlig information. Det känns kvalitativt. Hela kursen är upplagd på ett bra sätt som involverar studenterna på ett bra sätt, med veckans problem och olika tester som vi ska göra inför vissa föreläsningar för att sedan kunna gå igenom dem tillsammans på tavlan. Detta känns som den mest genomtänkta kursen hittills. Mikael är alltid väldigt villig att hjälpa och förklara, och det märks att han tycker att det är roligt. Det är såna här föreläsare man vill ha: såna som VILL lära ut och som själv tycker att det är roligt. När föreläsaren är engagerad och man känner detta, så får det en själv att bli engagerad.»
- Peter Torstensson, Statik & Hållfasthetslära. Alltid förberedd med ett praktisk visningsexempel till föreläsningarna, ger en ung infallsvinkel på teorin och har nära till skratt!»
- Anders Logg, TMV225»
- Antal Boldizar, Hållbar produktutveckling MEN126»
- Anders Logg, inledande matematik»
- Peter torstensson MTM021 Statik o hållf. Kul att han faktiskt tog med sig saker som man stöter på och använder sig av i vardagen och förklarar fysikaliska fenomen utifrån dessa.»
- Anders Boström, dynamik»
- Jan Linder. Kunnig. Rolig. Missuppfattad »
- Anders Logg, TMV225 Han var bra på att få föreläsningarna roliga och intressanta vilket gör det mycket enklare att vilja sätta sig in i ämnet vilket gör det enkelt att lära sig»
- Anders Logg - Inledande matematik (maskinteknik 300 p) Hans eget intresse för matematiken är smittsamt och hans föreläsningar är de mest strukturerade och tydliga jag sett.»
- Jonas Fredriksson, Mekatronik (M3) »
- Anders Logg TMV225-1415. Väldigt bra upplägg på föreläsningarna. Pratar tydligt och förklarar noggrant.»
- Erik Hultén»
- Anders Logg, Inledande Matematik TMV225»
- Jonas Fredriksson Mekatronik M3»
- Jonas Fredriksson, Mekatronik. Han var en pedagogisk lärare som förklarade varje steg.»
- Magnus Rydén, Termodynamik och Energiteknik. Med sin oerhörda energi och glädje för ämnet i fråga fick han alla i kursen att känna entusiasm för termodynamik. Han var överlägset bäst bland de föreläsare som M2:an har haft under året.»
- Mikael Enelund - Hållfasthetslära. Pedagogisk föreläsare med lysande exempel.»
- Anders Boström - Dynamik Väl upplagda föreläsning, bra pedagogisk förmåga och bra och simpla inslag av praktiska exempel»
- Anders Boström»
- Anders logg, inledande matematik. Den mest effektiva och organiserade föreläsaren jag haft under min Chalmerstid. Kommer alltid väl förberedd, har alltid tydliga svar på frågor och har en glimt i ögat som gör föreläsningarna intressanta. kod: 2041256315 »
- Anders Logg, Inledande matematik. För sin förmåga att inspirera.»
- Anders Logg»
- Peter Torstensson, statik och hållfasthet.»
- Anders Logg»
- Enelund, Med ett genuint intresse för ämnet tar han klassen under sina armar likt en silverryggad gorillahane.»
- Michael Enelund »
- Axel Målqvist Matematisk analys i en variabel.»
- Mattias Bokinge Ingenjörsmetodik/CAD. Extremt engagerad!»
- Anders Logg, Inledande matematik»
- Simone calogero. Linjär algebra. Lärde mig mycket av Simones föreläsningar»
- Magnus Rydén, termodynamik»
- Mats Norell, Material och tillverkningsteknik. Med sitt brinnande intresse för ämnet så spred han kunskapen på ett föredömligt sätt.»
- Peter Torstensson, Statik och Hållfasthetslära, för den enorma entusiasm , vilja att lära ut och humor han visat upp under kursen»
- Anders Logg, Inledande matematik, helt klart den mest pedagogiska föreläsaren som jag har stött på, får väldigt svåra saker att verka lätt, och har alltid en förklaring till alla frågor som ställs. Tror inte man kan bli en bättre föreläsare än detta.»
- Peter Torstensson, MTM021. Peter gjorde debut på ett exemplariskt sätt, enligt mig. Han arbetade ständigt med att lära ut på ett så bra sätt som möjligt och gjorde föreläsningarna intressanta. Han hade alltid glimten i ögat och verkade trivas med ämnet. Hans sätt att lära ut var pedagogiskt och han gjorde allt han kunde för att man skulle förstå ämnet.»
- Mikael Enelund - Hållfasthetslära Tydliga förklaringar, hoppar över onödiga uträkningar, vet vad som är lätt och vad som är svårt»
- Peter Thorstensson - Statik och hållfasthetslära Väldigt engagerad och trevlig mot alla. Gjorde kursen väldigt rolig.»
- Peter Torstensson, MTM021»
- Anders Logg. Han undervisade i Inledande matematik och hade de allra mest intressanta och roliga genomgångarna. Ämnet han undervisade i var svårbegripligt men trots det lyckades han göra kursen rolig. I slutändan gick det bra och allt han hade gått igenom började klarna upp sig mot slutet. »
- Mikeal Enelund, hållfasthetslära»
- Per-Ola Hultkrantz, Logistik»
- Sergei Zuyev, Matstat. »
-
- Mikael Enelund»
- Anders Boström - Mekanik dynamik»
- Peter Möller. MHA021 - Finit elementmetod»
- Jag vill rösta på Anders Logg so hade M1 i inledande matematik. Det som utmärkte honom som föreläsare var hans otroliga entusiasm och hur välstrukturerade hans föreläsningar var. »
- Jag vill nominera Jonas Fredriksson, föreläsare och examinator för kursen mekatronik SSY060. Med sitt brinnande engagemang för ämnet och glimten i ögat öppnade han upp inte bara mitt, utan även (från vad jag förstått) större delen av M-klassens ögon för mekatronik. Duktig på att förklara och tålmodig när man kom och ställde frågor, blev alltid välkomnad med ett leende när man lite försiktigt knackade på hans kontor innan tentaveckan. Förutom ett utomordentligt pedagogiskt svar fick man även oftast klämma och känna lite på någon av de egenhändigt byggda mekatroniska leksakerna. Kände alltid at det var roligt att gå på föreläsningarna och känner mig verkligen supernöjd med hela kursen, och jag vågar påstå att allt detta är Jonas förtjänst.»
- Mikael Enelund, Hållfasthetslära. Alltid väldigt glad och engagerad och får en att förstå vad som är viktigt med exempel från verkligheten. »
- Anders Logg»

2. Vem anser du är den mest pedagogiska övningsledaren det här läsåret? Skriv in hans/hennes namn samt aktuell kurs och gärna en motivering.

- Frida Svelander, analyskurserna samt linalg»
- Frida Svelander Alla mattekurser »
- Angelina Corcoran, Termodynamik. Fantastiskt bra övningsledare, engagerad och uppmuntrande!»
- Emil Klintberg»
- Frida Svelander, alla mattekurser i m1. Bättre pedagog går inte att hitta.»
- Gustav kettil, den person som lärt mig mest under min tid på Chalmers. Mycket kunnig, bra på att lära ut, trevlig osv. »
- Emil Nyholm, Termodynamik med energiteknik. Tog sig den tid det behövdes för att studenterna skulle förstå problemet de frågade om. Var väldigt duktigt på att förklara och alltid hjälpsam. Svarade även på email på frågor från student snabbt och utförligt. »
- Gustav Kettil, matematisk analys i flera variabler »
- Bastian i Strömningsmekanik. Otroligt pedagogisk och tydlig i ett väldigt svårt ämne. Helt klart årets bästa pedagog!»
- Gustav Kettil som under sitt första pass förklarade att han var helt ny som handledare och sedan bara briljerade från första minut. Gång på gång ger han oss uppenbarelser och framför allt en vilja att kunna mer. »
- Emil Klintberg, Mekatronik»
- Mikael Öhman som alltid funnits tillgänglig på obekväma tider och som med sitt enorma kunnande förklarat de mest komplicerade problem i kursen Programmeringsteknik i Python. »
- Peter Torstensson TME031 Bra på att förklara och lätt att fråga/diskutera med. »
- Pontus Granström»
- Malin Källén, i MTF042 Termodynamik med energiteknik. Jag har aldrig haft en mer engagerad, hjälpvillig och tydlig övningsledare! Man längtade ju efter hennes pass!»
- Gustav Kjettil. Alla mattekurser hittills. Väldigt lyhörd och engagerad. Många gånger har genomgångarna gett mer än själva föreläsningen. Anstränger sig mer än vad som krävs samt ett bra pedagogiskt upplägg med följdfrågor och förståelse över vad som upplevs vara svårt. Peppande och snäll.»
- Peter Torstensson, dynamik. Var tydlig med sina exempel och man blev motiverad till att våga ställa frågor»
- Malin Källén(Termodynamik med energiteknik) För ett otroligt engagemang i individuellt lärande och konstruktiv kritik vid rättningar av inlämningsuppgifter. Malin är en sann inspirationskälla för ALLA föreläsare och övningsledare. »
- Sebastian Samuelsson »
- Gustav Ketil Alla mattekusrer »
- Pontus Granström TMV166 (envariabelsanalys) Grym och sympatisk övningsledare som själv suttit i samma sits som oss studenter verkar det som. »
- Frida Svelander»
- Martin Johansson Strömningsövningsledare»
- Malin i termodynamiken. Mycket kunnig, engagerad och pedagogisk. »
- Gustav Kjettil. Matematisk analys i en variabel, Linjär algebra samt Matematisk analys i flera variabler. Gustavs genomgångar är otroligt bra och han får mig alltid att förstå på ett eller annat sätt. Han tar upp det viktigaste samt har en bra disponering av övningstimmarna. Han är grym och bör få en del av äran till att jag fixat dessa kurser!»
- Rikard Edland»
- Gustav Kettil. Matematisk analys i flera variabler. Jag har suttit med på Gustavs övningar sedan inledande matematik och han har utvecklats något otroligt mycket, var väldigt nervös i början men nu är han alltid pigg och glad och förklarar på ett väldigt bra sätt. Väl förberedd och vet var vi ligger i kursen och vad vi gått igenom. Kommer ofta med någon rolig kommentar som sätter ett leende på allas läppar.»
- Tysken, Strömningsmekanik. Kommer tyvärr inte ihåg namnet. »
- Peter Torstensson i Mekanik-Dynamik TME031 för M2. Tar sig tid, förklarar bra, har roliga och lärorika demonstrationer»
- Malin Källén, Termodynamik med energiteknik. Malin har varit den absolut största anledningen till att jag kunnat klara denna kursen. Hon har inte bara bemött mig som en övningsledare utan även som en vän. Hon har en fantastisk förmåga till att svara på de frågor som man har och dessutom förklarar hon saker på ett sätt som är förståeligt! Hon höll dessutom en mycket bra föreläsning som jag lärde mig mycket på. När man skrev upp sig på hjälplistan så visste man att det inte skulle ta 1,5 timme innan man fick hjälp, Malin lokaliserar snabbt det man tänker fel och vägleder en till rätt lösningsmetod. Har aldrig haft en så duktig och snäll övningsledare som Malin och därför hoppas jag verkligen att hon får detta priset! »
- Malin Källen. Termodynamik med energiteknik. Bra genomgångar som tydligt knyter an till föreläsningarna. Hennes genomgångar är till stor hjälp när man sedan räknar själv. Väldigt engagerad och tar sig alltid tid att hjälpa till även utanför lektionstid.»
- Gustav Kettil, övningsledare i olika matematik-kurser. Han är helt fantastisk! Det finns flera bra övningsledare, till exempel Frida, men Gustav är flera snäpp över alla. Han är väldigt kunnig. Han verkligen förstår vad han lär ut, och han betonar rätt saker, och förstår vad vi behöver höra för att förstå. Han är väldigt pedagogisk, och hade kunnat vara föreläsare i alla de kurser han varit övningsledare för. Han har varit mer pedagogisk än alla föreläsare, förutom kanske Anders Logg. Många skippade till slut vissa föreläsningar och gick istället bara på Gustavs övningstillfällen. Att hans klassrum alltid är packat talar för detta. Gustav vill verkligen lära ut det han kan, och lägger mer tid och kraft än han hade behövt. Senast förra övningspasset: han gick igenom det han skulle gå igenom, och sen frågade han oss om vi ville ha lite extra, och det ville vi, så han gick igenom ännu mer. Han betonar också att vi jämt kan maila och fråga honom om vi fastnar på nån uppgift.»
- Gustav Kettil, Matematikkurserna M1. Han förstår att matematik är svårt och får oss att acceptera det. Med viljan att varje elev skall förstå, lär han ut på ett mycket pedagogiskt sätt och ger kopplingar till verkligheten där matematiken används.»
- Aylwin Lantchenko, TMV166»
- Tove Karlsson, Termodynamik med Energiteknik MTF042»
- Malin Källén, termodynamik med energiteknik»
- Angelica Corcoran. Engagemang för att lära ut. Pedagogisk. Stod för att vi skulle lära oss "på riktigt" och utan genvägar»
- Frida Svelander, alla mattekurser för M1 Hon kortar ner föreläsningarna under övningarna och tar bara med det som är relevant vilket får det att bli mycket lättare då föreläsare ofta har med "onödig" kuriosa. Hon skippar den och visar oss istället precis det vi behöver kunna på ett mycket tydligt och pedagogiskt sätt»
- Aylwin Iantchenko - Linjär algebra (maskinteknik 300 p) Vi som går på Aylwins lektioner är alla överens om att han är den mest pedagogiske av alla våra övningsledare, trots att det är hans första år. Han går igenom den bakomliggande teorin och i klassrummet råder mer ett samtal mellan lärare och elever än en enkelriktad korvstoppning som man kanske annars vant sig vid.»
- Emil Klintberg, Mekatronik (M3) »
- Frida Svelander MVE-255-1415. Förklarar på ett brra sätt så att man förstår. Genomgångarna är mycket väl strukturerade.»
- Simon Grunditz»
- Emil Nyholm. Termodynamik med Energiteknik. Förklarade en annars svår kurs på ett bra pch enkelt sätt. Övningarna med Emil var en stor anledning till att jag klarade tentan.»
- Frida Svelander, Linjär Algebra TMV166, Matematisk analys i flera variabler MVE255,Matematisk analys i en variabel TMV151»
- Alexandre Capitao Patrao Strömningsmekanik M3 Väldigt bra och pedagogisk vid undervisning»
- Emil Klintberg, Mekatronik. Bra och hjälpsam under övningarna.»
- Bland övningsledare vill jag framföra Rikard Edland i Termodynamik&Energiteknik. Oerhört duktig under övningar och framförallt så tog han sig tiden att hjälpa till utanför lektionstid. Han var alltid tillgänglig i sitt i kontor för att svara på frågor och vara allmänt hjälpsam i samband med konstruktionsuppgifter. Sammantaget en väldigt duktig övningsledare med väl utvecklad pedagogik och social kompetens.»
- Gustav Kettil - matematisk analys i flera variabler. Mycket engagerad övningsledare som, det märks, lägger ner mycket tid och energi på oss studenter. »
- rikard edland - Termodynamik Väldigt lugn, pedagogisk och fanns alltid till hands för handledning i de inlämningsuppgifter vi hade»
- Angelica Corcoran»
- Frida Svelander, matematik. Bjuder alltid på ett organiserad övningstillfälle som kompletterar föreläsningarna på ett utmärkt sätt. Om man inte hänger med på föreläsningarna är Frida alltid ens räddning. kod: 2041256315»
- Emil Klintberg - övningsledare i Mekatronik. Emil är lugn och tålmodig och fanns alltid till hands när man behövde hjälp med en uppgift eller inlämning. »
- Pontus Granström, Matematisk analys i en variabel. För sitt tydliga engagemang samt omfattning och pedagogik vid genomgångar.»
- Gustav Kettil»
- Svante Karlsson, linjär algebra»
- Frida Svelander»
- Aylwin Ianchenko (Stavning?) Kunskaper som sträcker sig långt utanför de ämnen vi berör borgar i Aylwins fall till att våra frågor alltid finner svar. »
- Gustav Kettil »
- Robin Andersson Statik och Hållfasthet»
- Gustav Kettill. Inledande matematik, envariabel, linjär algebra, flervariabel. Lär ut bra och svarar på frågor på ett bra sätt, pedagogisk!»
- Frida Svelander, Inledande matematik, Envariabelanalys, Linjär algebra och Flervariabelanalys.»
- Malin Källen Bästa övningsledaren vi haft, bra genomgångar, förklarar på vår nivå och ger bra kritik. Dessutom har det varit lätt att nå henne o få hjälp när det behövs. »
- Frida Svelander.matematisk analys i flera variabler. Hon är en mycket pedagogisk genuint intresserad övningsledare vilket verkligen märks i undervisningen. Blivit tvungna att nästan springa från föreläsningen till övningen för att få plats i hennes sal för att hon är så populär. Kanon helt enkelt. »
- Malin Källen, termodynamik»
- Alexandre Capitao Patrao »
- Alexandre Capitao, Strömningsmekanik. Han tar upp relevanta exempel, har alltid svar på frågor och lägger ner tid på att alla ska förstå materialet bra.»
- Malin Källén, Termodynamik med energiteknik Pedagogisk och trevlig övningsledare som alltid ställde upp för oss.»
- Frida Svelander, samtliga mattekurser för M1»
- Frida Svelander anser jag vara den bästa övningsledaren, är otroligt pedagogisk och har verkligen varit en väldigt stor hjälp på traven. Tack!»
- Malin Källén - Termodynamik med energiteknik Fantastisk övningsledare som var oerhört engagerad och verkligen ville att man skulle lära sig. Hon tog sig tid och lärde sig alla namn och man visst alltid att man var välkommen med frågor! Hon höll även en väldigt bra föreläsning under kursen som var väldigt omtyckt!»
- Robin Andersson, MTM021. Otroligt pedagogisk och metodisk i sitt utlärande. Lärde ut på ett sätt som verkligen gjorde uppgifterna förståeliga och enklare att lösa. Hade även en väldigt skön stil och man tyckte hans genomgångar var roliga och intressanta. Han förtjänar helt klart att bli uppmärksammad!»
- Frida Svelander - Inledande Matematik, Matematisk Analys i en variabel, linjär algebra, Matematisk Analys i flera variabler Mycket bra genomgångar, tydligt, bra på att svara på frågor, frågar vad som är svårt. Har mycket att tacka Frida för!»
- Frida Svelander - Mattematikkurser årskurs 1 Förestående, tydlig och alltid tillgänglig»
- Robin Andersson, MTM021»
- Gustav Kettil, han har undervisat hela vägen i Inledande matematik, Envariabelanalys, Linjär Algebra samt Flervariabelanalys. Varje lektion kommer han förberedd med extra material för att komplettera föreläsningar för att vi lättare ska förstå ämnet. Detta extra materialet som han brukar förbereda på egen hand klargör ämnet oftast väldigt mycket, och detta gör honom till den mest pedagogiska övningsledaren.»
- Frida svelander, matematisk analys i flera variabler»
- Emil Klintberg, Mekatronik»
- Alexandre Capitao Patrao, Strömning.»
- Malin Källén Termodynamik med energiteknik. Hon är bäst helt enkelt!»
- Gustav Kettil»
- Malin Källen termodynamik med energiteknik»
- Britta Källman. MHA021 - Finit elementmetod»
- Jag vill rösta på Frida Svelander som har varit övningsledare för M1 i samtliga mattekurser (Inledande matematik, envariabelsanalys, linjär algebra och flervariabelsanalys). Hon har alltid små genomgångar vid varje övningstillfälle där hon repeterar saker som vi behöver kunna för att lösa dagens uppgifter. Dessa genomgångar har varit så mycket enklare för mig att förstå än föreläsningarna. Hon ställer också alltid upp inför tentor och stannar kvar extra länge för att hjälpa till. Dessutom brukar man lv8 kunna maila henne om uppgifter man tycker är svåra så går hon igenom dom lite extra på tavlan. I övrigt är hon alltid positiv och förklarar på ett sätt som gör att man förstår. »
- Frida Svelander, samtliga mattekurser. Kan nog vara anledningen till att jag klarat kurserna.»
- Frida Svelander. Inledande matematik, Analys i en variabel, Linjär algebra, Analys i flera variabler. Jag har varit hos Frida i samtliga mattekurser i årskurs 1. Hon har vid varje övningspass en teoretisk genomgång till det vi håller på med och hon förklarar väldigt bra hur man ska lösa uppgifterna. Hon stannar även kvar och hjälper till när övningstiden är slut och man kan maila henne om man har frågor. Jag tror verkligen att Fridas genomgångar har hjälp mig till att klara kurserna och även högsta betyg i en av dom!»
- Gustav Kettil, Matte»


Kursutvärderingssystem från