Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
Uppstartsenkät KKR090 2014, KKR090
Status: Avslutad Öppen för svar: 2014-11-04 - 2014-11-07 Antal svar: 18 Procent av deltagarna som svarat: 26% Kontaktperson: Carl Johan Franzén» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Bioteknik 300 hp Klass: Övriga Utbildningsprogram studenten tillhör: Bioteknik 300 hp
1. Förväntade svårigheter inom lärandemålenAnge hur svårt du tror att det kommer att vara att nå lärandemålen!
Basera dina svar på det du förväntar dig av kursen i dagsläget, det du tror ingår i lärandemålen och det du eventuellt hört om kursen tidigare!Matrisfråga utföra beräkningar rörande kemiska och biotekniska reaktorer avseende stökiometri, reaktionskinetik, omsättning och utbyten 18 svarande
Lätt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt» | | 0 | | 0% |
Det ska nog gå bra med lite jobb» | | 10 | | 55% |
Ganska svårt» | | 7 | | 38% |
Svårt» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 3.5 uppskatta olika faktorers inverkan på mass- och värmetransport och redogöra för de teoretiska grunderna till dessa 18 svarande
Lätt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt» | | 0 | | 0% |
Det ska nog gå bra med lite jobb» | | 5 | | 27% |
Ganska svårt» | | 10 | | 55% |
Svårt» | | 3 | | 16% |
Genomsnitt: 3.88 utföra optimeringsuppgifter avseende reaktordimensionering och 16 svarande
Lätt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt» | | 0 | | 0% |
Det ska nog gå bra med lite jobb» | | 7 | | 43% |
Ganska svårt» | | 4 | | 25% |
Svårt» | | 5 | | 31% |
Genomsnitt: 3.87 simulera celltillväxt, substratförbrukning och produktbildning i satsvisa och kontinuerliga reaktorer genom matematisk modellering på såväl mikroskopisk (cellmetabolism-) som makroskopisk (reak 17 svarande
Lätt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt» | | 1 | | 5% |
Det ska nog gå bra med lite jobb» | | 6 | | 35% |
Ganska svårt» | | 5 | | 29% |
Svårt» | | 5 | | 29% |
Genomsnitt: 3.82 2. Förväntade svårigheter kring viktiga begreppAnge hur mycket arbete du tror du kommer att behöva för att lära dig förstå och använda följande begrepp!
Basera dina svar på det du förväntar dig av kursen och så som du uppfattar begreppen i dagsläget!Matrisfråga Stationära materialbalanser 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 4 | | 22% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 11 | | 61% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 3 | | 16% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.94 Dynamiska materialbalanser 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 6 | | 33% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 11 | | 61% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 3.72 Dynamiska energibalanser 17 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 4 | | 23% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 13 | | 76% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.76 Uppehållstidsfördelningar i icke-ideala reaktorer 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 7 | | 38% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 9 | | 50% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 2 | | 11% |
Genomsnitt: 3.72 Reaktionskinetik för kemiska reaktioner 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 4 | | 22% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 10 | | 55% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 2 | | 11% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.88 Reaktionskinetik för mikrobiell tillväxt och produktbildning 17 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 2 | | 11% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 10 | | 58% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 3 | | 17% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 3.05 Stökiometri för mikrobiell tillväxt och produktbildning 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 4 | | 22% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 11 | | 61% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 1 | | 5% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.83 Generaliserad reduktionsgrad 17 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 7 | | 41% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 10 | | 58% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.58 Kol- och reduktionsgradsbalanser 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 1 | | 5% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 8 | | 44% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 7 | | 38% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 2 | | 11% |
Genomsnitt: 3.55 Syreöverföringskoefficient, KLa 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 11 | | 61% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 7 | | 38% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.38 Mikrobiell odlingsteknik 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 3 | | 16% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 10 | | 55% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 4 | | 22% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.94 Biotekniska mätmetoder 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 4 | | 22% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 11 | | 61% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 2 | | 11% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.77 Utbyten 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 3 | | 16% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 13 | | 72% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 1 | | 5% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.77 Standardtillstånd 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 3 | | 16% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 5 | | 27% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 9 | | 50% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 1 | | 5% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.44 Aktiveringsenergi 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 5 | | 27% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 6 | | 33% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 6 | | 33% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 1 | | 5% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.16 Arrhenius-uttryck 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 1 | | 5% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 7 | | 38% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 6 | | 33% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 4 | | 22% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.72 Ideala gaslagen 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 6 | | 33% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 8 | | 44% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 4 | | 22% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 0 | | 0% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 1.88 Reaktionsomsättning 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 1 | | 5% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 14 | | 77% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 3 | | 16% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.11 Omsättningsgrad 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 2 | | 11% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 13 | | 72% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 3 | | 16% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.05 Kopplade ordinära differentialekvationer 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 0 | | 0% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 1 | | 5% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 7 | | 38% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 9 | | 50% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 3.55 Ekvationssystem 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 2 | | 11% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 7 | | 38% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 7 | | 38% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 1 | | 5% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.55 Numerisk integration 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 2 | | 11% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 10 | | 55% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 5 | | 27% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 3.16 Ideal tankreaktor 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 2 | | 11% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 2 | | 11% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 10 | | 55% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 4 | | 22% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.88 Ideal tubreaktor 18 svarande
Lätt, går snabbt» | | 2 | | 11% |
Ganska lätt, bara lite arbete» | | 0 | | 0% |
Det ska gå bra med lagom mycket insats» | | 12 | | 66% |
Ganska svårt, jag måste arbeta hårt för att förstå» | | 4 | | 22% |
Svårt, jag tror inte jag kommer klara det» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3 3. Vad har du för övriga förväntningar på kursen?- Att lära mig mestadels beräkningar kopplat till bioreaktorer samt att tillämpa biotekniska kunskaper.»
- Jag hoppas att jag kommer att kunna koppla ihop det jag tidigare läst med pratiska tillämpningar, att jag kan se tydliga exempel i industrin där det jag hittills lärt mig är relevant.»
- Jag hoppas att det lätt går att förstå hur man kan aplicera kunskapen i verkligheten, vilket ofta är en brist i andra kurser.»
- Jag hoppas att den ska kännas tillämpbar och därmed relevant. Jag tror att det är en rolig kurs men att den kräver mycket jobb. »
- Det verkar intressant. Det verkar också vara en kurs man måste jobba mycket med.»
- Att det blir intressant men övningsuppgifterna kommer ta mycket tid - men det är nog främst genom dem jag lär mig kursmaterialet.»
Tack för att du tog dig tid att svara på enkäten!Claes och Calle
Kursutvärderingssystem från
|