Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
Enkätfrågor mobiltelefoni
Status: Avslutad Öppen för svar: 2012-09-05 - 2012-10-14 Antal svar: 71 Procent av deltagarna som svarat: 74% Kontaktperson: Linn Warg»
1. Vilken organisatorisk enhet inom Student och utbildningsavdelningen tillhör du?*71 svarande
Studentservice» | | 2 | | 2% |
Antagning & Examen» | | 14 | | 19% |
Studie- och Systemadministration» | | 15 | | 21% |
Studentstöd» | | 20 | | 28% |
Ubildningsstöd» | | 16 | | 22% |
Annat» | | 4 | | 5% |
Genomsnitt: 3.64 - Antagningen utan mexad mobil» (Antagning & Examen)
- Studentcentrum» (Annat)
2. Var har du ditt kontor/är lokaliserad?
71 svarande
Origo våning 1» | | 20 | | 28% |
Origo våning 2» | | 12 | | 16% |
Fysik våning 7» | | 16 | | 22% |
Arkitektur vån 3» | | 13 | | 18% |
Lindholmen» | | 6 | | 8% |
Biblioteket» | | 1 | | 1% |
Annat» | | 3 | | 4% |
Genomsnitt: 2.83 - Det är tveksamt om detta är Origo » (Origo våning 1)
- åt norr = bättre motagning.» (Fysik våning 7)
- Norra sidan» (Fysik våning 7)
3. Vad har du för mobiltelefon/märke?
70 svarande
IPhone» | | 51 | | 72% |
Samsung Galaxy» | | 10 | | 14% |
Annat märke» | | 9 | | 12% |
Genomsnitt: 1.4 - Ericson Xperia.
(eftersom vi inte fick köpa Iphone när vi köpte mobiler, vilket jag tycker är orättvist. Jag vill hellre ha en Iphone)» (Annat märke)
- HTC» (Annat märke)
4. Har du upplevt tekniska problem med din mobiltelefon71 svarande
Ja» | | 46 | | 64% |
Nej» | | 25 | | 35% |
Genomsnitt: 1.35 - Det blev bättre efter uppgradering till det senaste operativsystemet iOS 5.1.1» (Ja)
- Nja, inte säker på om det är telefonens "fel", eller abonnemanget, men för alla utom två på Antagningen kan iPhone 4 inte användas till anslutning till MEX-systemet. Detta då våra fasta telefoner är inkopplade på en "slinga".
Så detta innebär att mobiltelefonerna knappt aldrig används för telefoni utan mest för mejl och annat.» (Ja)
- Dålig mottagning, eftersläpning i vad man säger och vad den andra personen säger.» (Ja)
- Ja och nej. Inte tekniskt fel utan probelemt är att vi inte har telefonen som orinarie och när man är utanför kontoret och ställe rbort dne fasta telefon kan manint eheller nås på chalmersnumret på mobilen.» (Ja)
- Det stängs av så fort jag lägger ner den lite för hårt ex på bordet eller väskan.» (Ja)
- Eko i luren, speciellt inkommande samtal» (Ja)
- eko
fel på simkortet som jag fick byta ut» (Ja)
- Endast vid enstaka tillfällen.» (Ja)
- Stundtals dålig täckning och samtal som bryts.» (Ja)
- 1 Skickade sms har inte gått fram (till studenter resp kollegor)
2 Dåligt ljud» (Ja)
- vibratorn fungerar inte längre» (Ja)
- Hela skärmen slocknar ibland. Ofta händer det när jag ska programmera in ett automatisk frånvarosvar. Ibland går det att "väcka" den genom att ansluta laddningssladden. Obs - det har inget med att göra hur laddad den är.» (Ja)
- Har fått lämna in den för lagning då den helt plötsligt visade "no contact" i displayen, gick inte ringa eller smsa.Nu har den precis lagt av igen. Började med att samtalen la av helt plötsligt mitt under samtalet och nu är telefonen helt död.» (Ja)
- Haft burkigt ljud ibland när pratat med andra på Chalmers.» (Nej)
- Någon enstaka gång men då med min egna Sony Ericsson, Telia.» (Nej)
5. Om du har upplevt tekniska problem har dessa berott på:49 svarande
Fel på själva mobiltelefonen» | | 6 | | 12% |
Telefonen saknar täckning» | | 4 | | 8% |
Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr» | | 14 | | 28% |
Samtalet avbryts» | | 2 | | 4% |
Dålig ljudkvalité» | | 21 | | 42% |
Annat» | | 2 | | 4% |
Genomsnitt: 3.69 - se ovan» (?)
- allt av ovan» (Fel på själva mobiltelefonen)
- Man kan ha mer än ett fel på mobilen så jag skulle gärna vilja klicka i
Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr
Samtalet avbryts
Dålig ljudkvalité
också.» (Fel på själva mobiltelefonen)
- Se ovan. Men även dålig täckning till och från. » (Telefonen saknar täckning)
- Det är dålig täckning på telefonen. Man pratar i munnen på varandra vilket är oerhört störande, framför allt när man pratar med studenter och kontaktpersoner på partneruniversitet där jag alltid använder engelska. Samtalen bryts emellanåt och ljudkvalitén är ganska dålig. Jag drar mig för att använda telefonen för att ringa mina kolleger för min del känns det bättre att maile dem. Flera av mina bekanta som har telefoner via sina företag säger att Telenor är kända för att ha dålig täckning och hackiga samtal.» (Telefonen saknar täckning)
- Flervalssvar hade varit bra på denna fråga. Jag har också upplevt att samtalet avbryts.» (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Uppstår ibland» (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Även dålig ljudkvalite. Går ej att svara båda» (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Här skulle jag vilja svara flera alternativ: även dålig ljudkvalitet samt att inte sms kommer fram.» (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Eftersläpning av ljud har skett ett par gånger, dvs. det ekar och låter burkigt. Ibland även problem att höra, inte helt "klart" ljud. » (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Ibland inte alltid» (Eftersläpning - man upplever att man pratar i mun på varandr)
- Fick med en trasig laddare. Det tog lååååång tid innan jag fick fixat en ny!» (Samtalet avbryts)
- Det är flera alternativ som stämmer in dålig ljudkvalité och eftersläpning» (Dålig ljudkvalité)
- I bland "burkigt" ljud» (Dålig ljudkvalité)
- Eko då man pratar. Alternativt låter det som man är mkt långt bort med en fördröjning » (Dålig ljudkvalité)
- Känns som att det är/har varit lite dålig täckning på vissa ställen, samtal har avbrutits.» (Dålig ljudkvalité)
- Flera av de angivna stämmer in på min telefon» (Dålig ljudkvalité)
- Hört mig själv i telefonen.» (Dålig ljudkvalité)
- Skulle helst ange flera svar på denna fråga: saknar täckning, eftersläpning samt dålig ljudkvalitet.» (Dålig ljudkvalité)
- Jag har haft problem med ljudkvaliteten, både med eftersläpning och att ljudet är dåligt, framför allt har de jag pratar med svårt att höra från min sida, men jag har också svårt att höra andra.» (Dålig ljudkvalité)
- Sällan men ibland dålig ljudkvalité, ibland eftersläpning» (Dålig ljudkvalité)
- Borde gå att kryssa fler alternativ» (Dålig ljudkvalité)
- Man både hör och hörs inte. Ibland får man ringa upp igen.» (Dålig ljudkvalité)
- Många säger att det ekar när jag pratar med dem.» (Dålig ljudkvalité)
6. Om det har varit fel på mobiltelefonen, har du reklamerat den/skickat på service?43 svarande
Ja, och nu fungerar mobilen utan anmärkning» | | 3 | | 6% |
Ja, men det är fortfarande fel på mobilen» | | 4 | | 9% |
Nej» | | 36 | | 83% |
Genomsnitt: 2.76 - Den har varit på service men de hittade inget fel och numera fungerar den.» (Ja, och nu fungerar mobilen utan anmärkning)
- Har ringt telematik. » (Ja, men det är fortfarande fel på mobilen)
- Ja, men nytt fel, se fråga 4.» (Ja, men det är fortfarande fel på mobilen)
- Inget fel» (Nej)
- Det har varit för krånligt, jag har ringt dom och dom kan inte erbjuda en lånetelefon. Då jag använder min arbetstelefon även privat så blir det lite svårt att vara utan telefon i några veckor.» (Nej)
- Jag började försöka, men fastnade lite på att jag inte förstod hur jag skulle göra, om det gick att låna någon ersättningstelefon under tiden osv. En person försökte återkomma ett par gånger när jag inte var tillgänglig, men sedan hörde jag också att flera andra här hade problem, och tänkte då att det kanske inte var något fel på själva telefonen och att det då inte var någon idé att lämna in den.» (Nej)
- Jag ringde Telenor angående sms-problemen men de sa bara att de inte visste vad som kunde vara fel och att det borde funka...» (Nej)
- Reklamtionssidan är skämt» (Nej)
- Det har inte varit fel på mobiltelefonen.» (Nej)
7. Om du upplever att telefonen saknar täckning, är det ofta förekommande problem49 svarande
Ja, dagligen» | | 3 | | 6% |
Ja, flera gånger i veckan» | | 4 | | 8% |
Nej, det har hänt någon gång» | | 42 | | 85% |
Genomsnitt: 2.79 - 3G-nätet står ofta på näst högsta antal "pinnar". Laddar ständigt om i några sekunder. » (Ja, dagligen)
- ibalnd får man starta om, den hoppar ur nätverket» (Ja, flera gånger i veckan)
- Detta var det bästa alternativet, men egentligen är svaret - nej inte alls.» (Nej, det har hänt någon gång)
- Nu lägger jag den nära fönstret, så jag har inte testat om det blivit bättre på andra ställen.» (Nej, det har hänt någon gång)
- Vi verkar ha bra täckning men vid samtal med andra på Chalmersområdet kan det vara dålig täckning hos dem som stör samtalet. ladoks lokaler verkar ligga i radioskugga.» (Nej, det har hänt någon gång)
8. Om du upplever viss eftersläpning, att samtalet bryts eller dålig ljudkvalité, hur ofta är det?52 svarande
Ja, dagligen» | | 10 | | 19% |
Ja, flera gånger i veckan» | | 23 | | 44% |
Nej, det har hänt någon gång» | | 19 | | 36% |
Genomsnitt: 2.17 - Det är i princip alltid eftersläpning.» (Ja, dagligen)
- Förmodligen beroende på att den jag talar med befinner sig på en plats med dålig mottagning/sändning» (Ja, flera gånger i veckan)
- Mkt dålig ljudkvalité» (Ja, flera gånger i veckan)
- Kanske lite mer än hänt någon gång men inte lika mycket som flera gånger i veckan.» (Nej, det har hänt någon gång)
9. Verkar problem med eftersläpning, samtalet bryts eller dålig ljudkvalité beror på var du befinner dig under samtalet?45 svarande
Ja» | | 13 | | 28% |
Nej» | | 32 | | 71% |
Genomsnitt: 1.71 - Har jag inte tänkt på.» (?)
- Vet ej, brukar befinna mig på samma plats.» (?)
- Vet ej» (?)
- vet ej» (?)
- vet ej» (?)
- Sämmre i stora byggnader» (Ja)
- Jag befinner mig mest på kontoret» (Ja)
- Jag sitter alltid på mitt rum när jag pratar i telefonen så jag har ingen erfarenhet av om täckning är bättre någon annan stans.» (Ja)
- Vet egentligen inte, har inte provat på så många olika platser» (Nej)
- Inte vad jag märkt av, men jag har inte använt telefonen på särskilt många olika ställen.» (Nej)
- Ev. jag använder mest telefonen på mitt rum och det är alltid där som man sagt att det ekar.» (Nej)
- Det tror jag inte, befinner mig i stort sett alltid på samma ställe när jag pratar i telefon. » (Nej)
- Har varit på mitt kontor.» (Nej)
10. Upplever du mobiltelefonen som användarvänlig?70 svarande
Ja» | | 63 | | 90% |
Nej» | | 7 | | 10% |
Genomsnitt: 1.1 - Både och.» (?)
- men skulle vilja ha en lathund för att veta mer om hur jag skulle kunna använda den» (Ja)
- OK, inte helt enkelt att sätta sig in i.» (Ja)
- Bortsett från ljudkvaliteten är jag väldigt nöjd med telefonen.» (Ja)
- Inte van att behöva ladda den ganska ofta, men otroligt smidigt att kunna läsa e-mail, gå in på hemsida hemifrån mm utan att behöva logga in. » (Ja)
- Jam hyfsat men jag upplever iphone som mer användarvänlig (har det privat).» (Ja)
- Inte stora problem med att ringa, men jag har inte tid att sätta mig in i hur jag ska sköta inställningar etc av många andra funktioner. Stödet från Chalmers för litet.» (Nej)
- Kommer åt knappar ofrivilligt» (Nej)
- Varit och är trasig, annars hörs dåligt, laddar ur fort, vet inte hur jag använder alla funktioner, tex får över info i kalendern bokat i mobilen till datorn mm = inte användarvänlig! Enbart ge skriftlig information är heller inte okej om detta ska vara vårt arbetsverktyg!! Jag kan INGET om mobiltelefoner. En ordentlig genomgång, som erbjuds vid flera tillfällen så att alla får den info man behöver tycker jag är absolut minimum, skriftlig information räcker inte. Dessutom stog det fel i den info vi fick vart man skulle vända sig vid problem, vilket innebar extra många kontakter och längre tid att få min telefon att funka, en kollega berättade som tur var vart hon vänt sig för hjälp. » (Nej)
11. Vet du hur du använder växelfunktionerna, t.ex. hur du kopplar ur dig på möte, semester mm.?70 svarande
Ja» | | 49 | | 70% |
Nej» | | 21 | | 30% |
Genomsnitt: 1.3 - Borde veta, men använder nätet istället för hänvisning» (?)
- Men jag gör det alltid på webben, inte via knappningar på telefonen.» (Ja)
- Men det är lite klurigt» (Ja)
- Fast jag använder vision istället, det är enklare.» (Ja)
- Fast man skulle ju vilja ha en användarvänlig instruktionsbok/info. Insidan är inte heltäckande.» (Ja)
- Men jag gör det hellre från datorn numera.» (Ja)
- i vision gör jag det. ej på mobilen?» (Ja)
- Var finns instruktionerna?» (Ja)
- kort nr 70 *70 fungerar inte alltid har kontaktat både telenor och Chalmers men
ingen kan förklara varför» (Ja)
- se ovan» (Nej)
- det kunde vi ha utbildning i» (Nej)
- Just på grund av att vi ej kunnat använda den för växeltelefoni, har detta inte varit något problem... » (Nej)
- Gör det via webben. Använder aldrig telefonen privat så den är alltid inloggad på växeln.» (Nej)
- Använder datorn för detta» (Nej)
- Funkar inte» (Nej)
- det funkar aldrig» (Nej)
- Jag har precis fått min telefon så knappt hunnit börja använda den» (Nej)
- Jag använder Vision på datorn istället. » (Nej)
12. Andra kommentarer:- Eftersom att vi inte använder våra mobiler i tjänsten på Antagningen och jag därför i princip inte använt den sedan jag fick den för x antal månader sedan kan jag tyvärr inte svara så detaljerat på dessa frågor.»
- Skulle gärna vilja bli mexad så att vi faktiskt kan använda telefonen för annat än bara mail. »
- Problemet är framför allt att det är otydligare, "burkigt" ljud jämfört med tidigare när vi hade fast telefoni.»
- Urdåliig service och har fortfarande inte fått allt jag ska av addition via tdc.»
- Jag tycker att det fungerar bra»
- Bra möjligheter med mobilen. Trist att dålig information gör att jag inte smidigt kan använda alla finesser. Jag anser att det har varit alldeles för lite information om hur vi ska använda mobilen, dess konto på datorn etc. Inställningar av olika slag. Jag har så mycket att göra att jag inte hinner leta upp informatiom om detta OCKSÅ! Det stora problemet är inte själva telefonen utan att lära sig alla möjligheter. Dvs supporten kring telefonen. »
- Avskyr den!»
- Jag har ofta problem med att jag inte har någon kontakt med internet.»
- När jag är på mitt rum använder telefonen 3G istället för att gå ut på Eduroam pga dålig förbindelse.»
- Det är litesynd att det inte går att backa/deleta när man skriver in växelfunktionerna.»
- Med tanke på den mycket bättre ljudkvaliten i de fasta telefonerna ser jag gärna en återgång till dessa!»
- Jag var inte så positivt inställd i början, ville gärna behålla fast telefon. Men nu har jag vant mig och ser fördelarna med att ha med kalender o s v.»
- Väldigt bra verktyg, men det behövs också en fast telefon.»
- jag saknar en fast telefon där man hör nyaser på samtal. Inringande måste höra var man säger och ringa kollegor då får inte halva samtalet tas om för att man inte hör varann på ett funktionsmässigt sätt.»
- Man kan inte ta lika långa samtal på mobil som vanligtvis var möjligt på fasta. »
* obligatoriska frågor
Kursutvärderingssystem från
|