Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
Datorintroduktion Z1 2012
Status: Avslutad Öppen för svar: 2012-08-30 - 2012-08-31 Antal svar: 44 Procent av deltagarna som svarat: 44% Kontaktperson: SNZ Studienämnden Z» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Automation och mekatronik 300 Klass: Övriga Utbildningsprogram studenten tillhör: Automation och mekatronik 300 hp
InformationObservera att svaren i denna enkät är helt anonyma och kommer inte kunna kopplas ihop, varken med dig eller dina övriga svar.
Betyg ges ofta i en relativ skala, där OK är tillfredställande och övriga alternativ används till att uttrycka eventuell positiv/negativ kritik.1. InformationshäfteBetygsätt innehållet i texthäftet.43 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 12 | | 28% |
+» | | 22 | | 52% |
++» | | 8 | | 19% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.9 - Tråkig layout, men någorlunda kort och konsist» (OK)
- har inte läst allting» (OK)
- väldigt informativt» (+)
- bra!» (+)
- Heltäckande.» (+)
- TL:DR» (+)
- Har inte läst den.» (Ej svar)
2. ÖvningsuppgifterBetygsätt relevansen och kvaliteten på övningsuppgifterna.43 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 3 | | 6% |
OK» | | 16 | | 37% |
+» | | 17 | | 39% |
++» | | 7 | | 16% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.65 - Onödiga uppgifter, som man ganska enkelt kan klura ut hemma på några minuter.» (-)
- Informativt.» (OK)
- okej!» (OK)
3. ÖvningsledareBetygsätt din övningsledares insats.43 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 7 | | 16% |
+» | | 15 | | 34% |
++» | | 21 | | 48% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.32 - Han hade inte en fungerande dator att visa på. » (OK)
- Duktig!» (+)
- Ingen fungerande dator» (+)
- Tydlig och gav all information han behövde ge.» (++)
4. Vad i Datorintron var bra och anser du bör sparas?t.ex. extra bra innehåll i informationshäftet m.m. - Introduktionen till användingen av inloggningsuppgifter.»
- Bra med övningsuppgifter. Går dock att "fuska", dvs bara skriva i sökrutan vad man är ute efter. Då kanske man itne lär sig "rätt" väg»
- Allt var av intresse»
- Spara allt.»
- det mesta vekar bra»
- tycker det mesta bör sparas»
- innehållet var bra. mycket information»
- allt»
- All info i kurshäftet var användbar. »
- Uppgifts- och informationskombinationen»
- Allt var väldigt bra.»
- -»
- Allt verkar relevant.»
- Det var bra att lära sig att hitta kurser och tentamensdatum osv.»
- Bra med informationshäfte, verkar vara heltäckande information.»
- Info om trådlöst nätverk!»
- allt sparas»
- Uppgifterna»
- Det mesta.»
- att koppla schema till egen kalender»
- Det var bra som det var.»
- Allt var bra. Det var perfekt att få en liten kurs i hur alla datasystem m.m. hänger ihop.»
- Det var bra!»
- Info om gratisprogrammer.»
- bra överblick»
- Allting»
- Variationen i övningsuppgifterna.»
- Bra lärare»
- hitta till sin mail!»
- helheten»
- Bra för att sedan kunna hitta»
- Hitta mail.»
- HJÄLPEN MED EDUROAM!»
- Allt var användbart»
- Det kom visa bra tips och trick»
5. Vad i Datorintron anser du var dåligt och bör ändras?t.ex. dåligt innehåll i informationshäftet, onödiga delar m.m.- Något lätta uppgifter, de kan göras mer utmanande.»
- Inget som jag kommer på»
- lite väl lätta övningsuppgifter»
- Inget»
- Hela övningen var rätt självklar, kändes överflödig. »
- Säga till att logga in på datorer tidigare, då det tog ganska lång stund.»
- Datorn fungerade inte, vi fick ingen redovisning! >:((((((((((((((
(that means I"m extra angry)»
- Japp =)»
- -»
- Kursen borde ha varit tidigare.»
- Lite onödigt med övningsuppgifter. Risk för att man gör det för sakens skull och direkt glömmer bort det»
- Nej det mesta var bra.»
- Inget»
- Nej.»
- Den borde hållts tidigare.»
- -»
- avsaknaden av en demonstration på stor skärm »
- -»
- Tekniken...»
- Lärardatorn funka ej...»
- Projektorn i salen funegrade inte vilket gjorde det svårare att hänga med.»
- antalet datorer»
- Kanelbulle rekommenderas till alla senare introduktioner!»
- inget»
- pajade datorer»
- Om grupperna kunde delas in beroende på hur mycket de vill göra med sitt datorkonto skulle det kunna bli mycket bättre. För mig känns det som att en övning i att hitta schemat är orelevant när man kan konfigurera inställningarna så att man kan komma åt sina arbeten hemifrån osv. »
Kursutvärderingssystem från
|