Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
V12 Arbetsorganisation, TEK075
Status: Avslutad Öppen för svar: 2012-05-28 - 2012-09-02 Antal svar: 16 Procent av deltagarna som svarat: 25% Kontaktperson: Marie Iwanow» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Automation och mekatronik 300
InformationObservera att svaren i denna enkät är helt anonyma och kommer inte kunna kopplas ihop, varken med dig eller dina övriga svar.
Betyg ges ofta i en relativ skala, där OK är tillfredställande och övriga alternativ används till att uttrycka eventuell positiv/negativ kritik.
1. KursadministrationBetygsätt hur tillfredsställande de olika delarna av kursadministrationen uppfattades.Matrisfråga Kurs-PM 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 10 | | 66% |
+» | | 2 | | 13% |
++» | | 3 | | 20% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.53 Kurshemsida 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 9 | | 56% |
+» | | 4 | | 25% |
++» | | 2 | | 12% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.43 2. KurslitteraturBetygsätt de olika delarna av kurslitteraturen.Matrisfråga - Vår grupp behövde låna böckerna under praktikfallet men annars klarade man sig utan.»
Organisationspsykologi och ledarskap, S. Rubenowits 15 svarande
- -» | | 1 | | 6% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 5 | | 33% |
+» | | 4 | | 26% |
++» | | 0 | | 0% |
Använde ej» | | 5 | | 33% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.13 Kompendium i Arbetsorganisation Z 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 4 | | 28% |
+» | | 3 | | 21% |
++» | | 1 | | 7% |
Använde ej» | | 6 | | 42% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 4.64 Leading Change: Why Transformation Efforts Fail, John Kotter 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 0 | | 0% |
++» | | 0 | | 0% |
Använde ej» | | 13 | | 100% |
Ej svar» | | 2 | | |
Genomsnitt: 6 3. Föreläsare/ÖvningsledareBetygsätt de kursansvarigas insats.Matrisfråga - Han som höll föreläsning om lean i sjukvården var också bra, minns ej vad han hette»
Examinator/föreläsare Lars Trygg 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 2 | | 14% |
+» | | 6 | | 42% |
++» | | 6 | | 42% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 4.28 Kurssekreterare/Övningsledare Björn Söderberg 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 8% |
+» | | 9 | | 75% |
++» | | 2 | | 16% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 4.08 Föreläsare Jan Lindér (avd. Operations Management) 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 7 | | 58% |
+» | | 3 | | 25% |
++» | | 2 | | 16% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 3.58 Föreläsare Per-Magnus Neassvik, SKF 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 5 | | 50% |
+» | | 4 | | 40% |
++» | | 1 | | 10% |
Ej svar» | | 5 | | |
Genomsnitt: 3.6 Föreläsare Peter Andersson, Saab Electronic Defence Systems 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 5 | | 45% |
+» | | 3 | | 27% |
++» | | 3 | | 27% |
Ej svar» | | 4 | | |
Genomsnitt: 3.81 Föreläsare Torbjörn Jacobsson (avd. Operations Management) 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 5 | | 50% |
+» | | 5 | | 50% |
++» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 5 | | |
Genomsnitt: 3.5 Föreläsare Jonas Lakhall, Volvo Construction Equipment, Arvika 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 4 | | 36% |
+» | | 6 | | 54% |
++» | | 1 | | 9% |
Ej svar» | | 4 | | |
Genomsnitt: 3.72 4. Innehåll kursmomentBetygsätt kvaliteten på innehållet i de olika kursmomenten.Matrisfråga - Att simulera legofabrik var antagligen den roligaste "föreläsningen" hittils på Z, gav även bra insikt i problemen en produktion ställs inför.»
- Jag tycker ni borde testa att göra produktionssimuleringsövningen en gång till i slutet av kursen så får eleverna se om resultatet blir bättre.»
- i praktikfallet står det ungefär att du enbart ska använda kurslitteraturen. Samtidigt ställs det krav på sjuka mängder referenser i arbetet. Det skapar bara irritation...»
Föreläsningar 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 3 | | 20% |
+» | | 8 | | 53% |
++» | | 4 | | 26% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 4.06 Praktikfall 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 7 | | 43% |
+» | | 5 | | 31% |
++» | | 3 | | 18% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.62 Produktionssimuleringsövning (Lego) 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 6% |
+» | | 4 | | 25% |
++» | | 11 | | 68% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.62 5. Tempo i kursenAnge hur du upplevde tempot vid föreläsningarna och om du tycker att tillräckligt mycket tid var avsatt för praktikfalletMatrisfråga - Mer simuleringsövningar! :D»
Föreläsningar 16 svarande
För långsamt / för mycket tid» | | 1 | | 6% |
Lagom» | | 13 | | 86% |
För snabbt / för lite tid» | | 1 | | 6% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 2 Praktikfall 16 svarande
För långsamt / för mycket tid» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 16 | | 100% |
För snabbt / för lite tid» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2 Produktionssimuleringsövning 16 svarande
För långsamt / för mycket tid» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 15 | | 93% |
För snabbt / för lite tid» | | 1 | | 6% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.06 6. ExaminationsformBetygsätt examinationsformen.Matrisfråga - Det känns som praktikfallet kan anpassas så att tebtan blir överflödig, alternativt hemtenta.»
- "Redogör utförligt de fem faktorerna som Rubenowitz hävdar..." (4a) Borde istället varit "Diskutera kring faktorer som påverkar en god psykosocial arbetsmljö" Om man vill ställa frågor av lära-sig-listor-utantill-karaktär så skall det inte upprepade gånger under kursen sägas att det är essäfrågor på tentan! (vilket denna fråga absolut inte är)»
- Frågorna på tentan var inte så avancerade.»
Tentan 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 5 | | 31% |
OK» | | 7 | | 43% |
+» | | 3 | | 18% |
++» | | 1 | | 6% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3 Praktikfall 16 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 9 | | 56% |
+» | | 7 | | 43% |
++» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.43 7. Betygsprognos. Vilket betyg tror du att du får i kursen?Observera att svaret är helt anonymt och kommer endast att användas till att jämföras med den riktiga betygsstatistiken.Matrisfråga Betyg 16 svarande
U» | | 1 | | 6% |
3» | | 8 | | 53% |
4» | | 5 | | 33% |
5» | | 1 | | 6% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 2.4 8. Vad i kursen anser du var dåligt och bör ändras?(t.ex. informationsflöde, svåra kursmoment m.m.) - Inför övningar av något slag, hur man räknar på förluster t.ex.»
- Bedömningarna på tentorna är väldigt snedvridna. Hade tex ett svar som var ännu mer utförligt än bedömningsmallen, men fick bara halva maxpoängen.»
9. Vad i kursen var bra och anser du bör sparas?- Upplägget är super.»
10. Sammanfattning av kursBetygsätt kursen som helhet. Kommentera gärna!Matrisfråga - Väldigt intressant område som presenteras bra av kompetent personal med ett bra pedagogiskt upplägg»
- Kurserna parallellt med kandidatarbetet blir väldigt lätt lidande, speciellt nu mot slutet. Eftersom man ville lägga allt krut på kandidatarbetet fick alltid arbetsorganisationen komma i andra hand, man mest bara avverkade det man behövde göra med minsta möjliga ansträngning.»
- En personlig grej, men jag tycker kursen är lite för mjuk.»
Betyg 16 svarande
1» | | 1 | | 6% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 8 | | 50% |
4» | | 6 | | 37% |
5» | | 1 | | 6% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.37 11. Pedagogiskt prisMarkera nedan vilken/vilka du anser bör tilldelas Z-sektionens pedagogiska pris.
Matrisfråga - Den andra föreläsaren då?»
Lars Trygg 16 svarande
Ja» | | 6 | | 46% |
Nej» | | 7 | | 53% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 1.53 Björn Söderberg 16 svarande
Ja» | | 2 | | 20% |
Nej» | | 8 | | 80% |
Ej svar» | | 6 | | |
Genomsnitt: 1.8 12. SNZ & KursutvärderingarHur kan kursutvärderingen förbättras? Hur kan SNZ göra sin verksamhet bättre? Kommentera gärna utvärderingsmallen och betygssystemet!- Det är bra!»
Kursutvärderingssystem från
|