Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
V12 - Människa maskinsystem, PPU060
Status: Avslutad Öppen för svar: 2012-03-12 - 2013-08-20 Antal svar: 26 Procent av deltagarna som svarat: 39% Kontaktperson: Marie Iwanow» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Automation och mekatronik 300 Utbildningsprogram studenten tillhör: Automation och mekatronik 300 hp
InformationObservera att svaren i denna enkät är helt anonyma och kommer inte kunna kopplas ihop, varken med dig eller dina övriga svar.
Betyg ges ofta i en relativ skala, där OK är tillfredställande och övriga alternativ används till att uttrycka eventuell positiv/negativ kritik.1. KursadministrationBetygsätt hur tillfredsställande de olika delarna av kursadministrationen uppfattades.Matrisfråga - Många gånger dröjde det ganska länge innan föreläsningsmaterial lades ut på hemsidan. Optimalt läggs materialet ut innan föreläsningen. »
Kurs-PM 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 10 | | 40% |
+» | | 9 | | 36% |
++» | | 6 | | 24% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.84 Kurshemsida 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 10 | | 40% |
+» | | 11 | | 44% |
++» | | 4 | | 16% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.76 Projekt-PM 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 3% |
OK» | | 8 | | 30% |
+» | | 9 | | 34% |
++» | | 8 | | 30% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.92 Företagsenkät 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 3 | | 15% |
OK» | | 9 | | 47% |
+» | | 5 | | 26% |
++» | | 2 | | 10% |
Ej svar» | | 7 | | |
Genomsnitt: 3.31 Inledande information, projekt 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 2 | | 8% |
OK» | | 10 | | 43% |
+» | | 7 | | 30% |
++» | | 4 | | 17% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 3.56 2. KurslitteraturBetygsätt de olika delarna av kurslitteraturen.Matrisfråga - Boken hade fruktansvärt dåligt register. Ville man hitta något i boken fick man göra det den hårda vägen. Men när man väl hittade vad man sökte var boken bra.»
- Ordlistan längst bak i boken var inte bra. Tex så fanns inte "HTA" med i listan, utan man var tvungen att veta att det hette Hirarkist uppgiftsanalys. Samma med LA, CW, PHEA, osv..»
Arbete och teknik på människans villkor, Prevent, Stockholm 2008 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 5 | | 19% |
+» | | 8 | | 30% |
++» | | 11 | | 42% |
Använde ej» | | 2 | | 7% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.38 Utdrag ur: Utvecklingsprocessen ur ett människa-maskinperspektiv, från PingPong 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 3 | | 13% |
+» | | 1 | | 4% |
++» | | 0 | | 0% |
Använde ej» | | 18 | | 81% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 5.5 3. Föreläsare/ÖvningsledareBetygsätt de kursansvarigas insats.Matrisfråga - Jonas Andersson var bra. Men han borde göra lite fler tempoväxlingar när han föreläser. Kunde bli segt.»
- Det kunde vara lite svårt att uppfatta vad Lars-Ola sade då han pratade väldigt snabbt.»
- Jonas Anderssons material och Anna-Lisas material överlappade varandra vid några föreläsningar.»
- Jonas var en mycket bra handledare. Väldigt konstruktiv kritik och kunde förklara vad han menade . Engagerad för att arbetet skulle bli så bra som möjligt.»
Examinator/Föreläsare, Anna-Lisa Osvalder 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 6 | | 27% |
+» | | 12 | | 54% |
++» | | 4 | | 18% |
Ej svar» | | 4 | | |
Genomsnitt: 3.9 Kursassistent/Föreläsare/Handledare, Lars-Ola Bligård 26 svarande
- -» | | 1 | | 4% |
-» | | 1 | | 4% |
OK» | | 14 | | 60% |
+» | | 5 | | 21% |
++» | | 2 | | 8% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 3.26 Kurssekreterare, Lena Bendrioua 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 8 | | 88% |
+» | | 1 | | 11% |
++» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 17 | | |
Genomsnitt: 3.11 Föreläsare, Cecilia Österman (Fysiska faktorer, psykosocial arbetsmiljö, ekonomi och ergonomi) 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 4 | | 18% |
+» | | 5 | | 22% |
++» | | 13 | | 59% |
Ej svar» | | 4 | | |
Genomsnitt: 4.4 Föreläsare, Cecilia Berlin (RULA/REBA) 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 12 | | 57% |
+» | | 7 | | 33% |
++» | | 2 | | 9% |
Ej svar» | | 5 | | |
Genomsnitt: 3.52 Föreläsare, Jonas Andersson (Kognitiv ergonomi) 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 11 | | 52% |
+» | | 5 | | 23% |
++» | | 5 | | 23% |
Ej svar» | | 5 | | |
Genomsnitt: 3.71 Föreläsare, Hans Sjöberg (Datormanikiner) 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 10 | | 62% |
+» | | 3 | | 18% |
++» | | 2 | | 12% |
Ej svar» | | 10 | | |
Genomsnitt: 3.37 Handledare, Sandra Mattsson 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 3 | | 60% |
+» | | 1 | | 20% |
++» | | 1 | | 20% |
Ej svar» | | 21 | | |
Genomsnitt: 3.6 Handledare, Helena Strömberg 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 33% |
+» | | 1 | | 33% |
++» | | 1 | | 33% |
Ej svar» | | 23 | | |
Genomsnitt: 4 Handledare, Jonas Andersson 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 33% |
+» | | 0 | | 0% |
++» | | 2 | | 66% |
Ej svar» | | 23 | | |
Genomsnitt: 4.33 Handledare, Oskar Rexfelt 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 33% |
+» | | 0 | | 0% |
++» | | 2 | | 66% |
Ej svar» | | 22 | | |
Genomsnitt: 4.33 Handledare, Jessica Dagman 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 2 | | 40% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 1 | | 20% |
Ej svar» | | 21 | | |
Genomsnitt: 3.8 Handledare, Cecilia Österman 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 16% |
+» | | 1 | | 16% |
++» | | 4 | | 66% |
Ej svar» | | 20 | | |
Genomsnitt: 4.5 Handledare, Hans Sjöberg 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 2 | | 66% |
+» | | 1 | | 33% |
++» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 22 | | |
Genomsnitt: 3.33 4. Innehåll kursmomentBetygsätt kvaliteten på innehållet i de olika kursmomenten.Matrisfråga - Projektet kändes inte helt sammanhållande, kändes lite onödigt att alla skulle få med allt. Man kanske skulle göra ett mer djupare arbete mot några frågor och skippa en del av det allmänna.»
- Projektet var FÖR stort i förhållande till kursen! Hemtenta 2 var svårt att hitta vettiga saker om i boken samt var skittråkig!»
- Roligt att applicera det man har lärt sig på en verklig situation i projektet»
- bra att få göra något företagsrelaterat!»
- Roligt med projekt då man får vara ute i verkligheten. Hemtentorna speglade kursen.»
Föreläsningar 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 15 | | 60% |
+» | | 9 | | 36% |
++» | | 1 | | 4% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.44 Hemtenta 1 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 4% |
OK» | | 9 | | 36% |
+» | | 11 | | 44% |
++» | | 4 | | 16% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.72 Hemtenta 2 25 svarande
- -» | | 2 | | 8% |
-» | | 2 | | 8% |
OK» | | 6 | | 24% |
+» | | 13 | | 52% |
++» | | 2 | | 8% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.44 Projekt 25 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 2 | | 8% |
OK» | | 7 | | 28% |
+» | | 10 | | 40% |
++» | | 6 | | 24% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.8 5. Tempo i kursenMatrisfråga- Bristande kommunikation mellan föreläsare resulterade i en del upprepningar»
- handledningstid tidigare i projektet! inte bara på slutet.»
Föreläsningar 26 svarande
För långsamt» | | 3 | | 11% |
Lagom» | | 23 | | 88% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1.88 Introduktion till projekt 26 svarande
För långsamt» | | 2 | | 8% |
Lagom» | | 22 | | 88% |
För snabbt» | | 1 | | 4% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 1.96 Hemtentor 26 svarande
För långsamt» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 24 | | 92% |
För snabbt» | | 2 | | 7% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.07 Handledning 26 svarande
För långsamt» | | 1 | | 3% |
Lagom» | | 25 | | 96% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1.96 6. ExaminationsformBetygsätt examinationsformen.Matrisfråga - Det är en kurs där det passar att inte ha tenta»
- Hemtenta 1 gjorde så man läste boken samt lärde sig saker, hemtenta 2 kändes inpressad för att få oss göra onödigt skit som bara tog tid!. Arbetet var väldigt bra men blev aldeles för omfattande i förhållande till kursens storlek»
Hemtenta 1 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 3% |
OK» | | 11 | | 42% |
+» | | 12 | | 46% |
++» | | 2 | | 7% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.57 Hemtenta 2 25 svarande
- -» | | 2 | | 8% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 10 | | 41% |
+» | | 10 | | 41% |
++» | | 2 | | 8% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.41 Projekt 26 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 2 | | 8% |
OK» | | 8 | | 32% |
+» | | 10 | | 40% |
++» | | 5 | | 20% |
Ej svar» | | 1 | | |
Genomsnitt: 3.72 7. Betygsprognos. Vilket betyg tror du att du får i kursen?Observera att svaret är helt anonymt och kommer endast att användas till att jämföras med den riktiga betygsstatistiken.Matrisfråga - Om man utgår från första hemtentan och arbetet så blir det en 4a dock osäker på hur jag gjorde på hemtenta 2»
Betyg 26 svarande
U» | | 0 | | 0% |
3» | | 6 | | 23% |
4» | | 16 | | 61% |
5» | | 4 | | 15% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.92 8. Vad i kursen anser du var dåligt och bör ändras?(t.ex. informationsflöde, svåra kursmoment m.m.) - hade varit mer intressant med några gästföreläsningar från arbetslivet»
- Projektets storlek, Jag gick inte på en enda föreläsning och kunde få 4a på hemtenta 1 utan förberedelser?? »
- inget»
- Dålig kommuniktation mellan föreläsare gjorde att visst material upprepades.»
9. Vad i kursen var bra och anser du bör sparas?- Cecilia Österman var jätteduktig som föreläsare och fick klassen att diskutera lite gran (vilket är betydligt mer än vi brukar...)»
- Hemtentor och projekt »
- Projektet.»
- Hemtenta 1 gjorde så att man faktiskt läste boken vilket var bra!»
- Projektet»
- projektet»
- handledningen med många handledare och engagerade handledare är bra. dåligt är att man helst viljat ha handledaren lite tidigare i kursen »
- Projektet!»
- Projektet»
10. Sammanfattning av kursBetygsätt kursen som helhet. Kommentera gärna!Matrisfråga - Kursen är som ni sa i början INTE den viktigaste kursen på Chalmers och troligtvis inte den jag kommer ha mest nytta av senare i atbetslivet!»
- inte mitt största intresse»
- Mitt stora intresse ligger i mer beräkningskrävande kurser. »
Betyg 26 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 2 | | 7% |
3» | | 10 | | 38% |
4» | | 14 | | 53% |
5» | | 0 | | 0% |
Ej svar» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.46 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) 11. Pedagogiskt prisMarkera nedan vilken/vilka du anser bör tilldelas Z-sektionens pedagogiska pris.
Matrisfråga - Lars-Ola pratar på tok för snabbt så när man lyssnat klart har man ingen aning om vad han sa. Mycket irriterande!»
- Han som föreläser om automation»
Examinator/Föreläsare, Anna-Lisa Osvalder 26 svarande
Ja» | | 1 | | 4% |
Nej» | | 21 | | 95% |
Ej svar» | | 4 | | |
Genomsnitt: 1.95 Kursassistent/Föreläsare/Handledare, Lars-Ola Bligård 26 svarande
Ja» | | 1 | | 4% |
Nej» | | 22 | | 95% |
Ej svar» | | 3 | | |
Genomsnitt: 1.95 12. SNZ & KursutvärderingarHur kan kursutvärderingen förbättras? Hur kan SNZ göra sin verksamhet bättre? Kommentera gärna utvärderingsmallen och betygssystemet!- De är bra redan.»
Genomsnitt totalt för detta stycke: 3.46
Genomsnitt totalt för alla frågor: 3.46 Beräknat jämförelseindex: 0.61
Kursutvärderingssystem från
|