Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
Utvärdering av MHU-kurs: Miljöteknik- hållbar utveckling. TD-programmet, PPU065
Status: Avslutad Öppen för svar: 2008-02-22 - 2008-02-27 Antal svar: 0 Procent av deltagarna som svarat: ?% Kontaktperson: Martin Persson» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Chalmers Utbildningsprogram studenten tillhör: Teknisk design 300 hp
1. Vilken årskurs går du i för tillfället?*0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
5» | | 0 | | 0% |
Masterprogram, första året» | | 0 | | 0% |
Masterprogram, andra året» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 2. Har du läst någon grundläggande miljökurs på Chalmers?*0 svarande
ja» | | 0 | | 0% |
nej» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 3. Om NEJ på fråga 2, svara på del AOBS! Det är viktigt att du ENDAST svara på den del som gäller för dig4. Om JA på fråga 2, svara på del BOBS! Det är viktigt att du ENDAST svara på den del som gäller för dig
Del A- för dig som INTE HAR läst en MHU-kursOBS! Det är viktigt att du ENDAST svarar på den del som gäller för dig5. Vad är din uppfattning om miljö?0 svarande
Tråkigt och oviktigt» | | 0 | | 0% |
Tråkigt men viktigt» | | 0 | | 0% |
Likgiltig» | | 0 | | 0% |
Flummigt» | | 0 | | 0% |
Intressant men oviktigt» | | 0 | | 0% |
Intressant och jätteviktigt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 6. Vad är din uppfattning om hållbar utveckling0 svarande
Tråkigt och oviktigt» | | 0 | | 0% |
Tråkigt men viktigt» | | 0 | | 0% |
Likgiltig» | | 0 | | 0% |
Flummigt» | | 0 | | 0% |
Intressant men oviktigt» | | 0 | | 0% |
Intressant och jätteviktigt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 7. Vilka delar inom miljö och hållbar utveckling tycker du är viktiga?0 svarande(på denna fråga var det möjligt att välja flera svarsalternativ)
Ekosystem» | | 0 | | 0% |
Hotade arter» | | 0 | | 0% |
Mat- och vattenbristen» | | 0 | | 0% |
Resursanvändning» | | 0 | | 0% |
Klimatförändringar» | | 0 | | 0% |
Ekonomiska orättvisor» | | 0 | | 0% |
Koldioxidlagring» | | 0 | | 0% |
Övrigt, kommentera!» | | 0 | | 0% |
8. Vilka delar av MHU tror du kommer att ingå i din yrkesroll?9. Vad anser du är allmänbildning inom hållbar utveckling?10. Var har du lärt dig mest om miljö och hållbar utveckling?0 svarande
Från vänner/familj» | | 0 | | 0% |
I grundskolan (före Chalmers)» | | 0 | | 0% |
I undervisning på Chalmers» | | 0 | | 0% |
Genom media (ofrivilligt)» | | 0 | | 0% |
Genom media (av eget intresse)» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0
Del B- för dig som HAR läst en MHU-kursOBS! Det är viktigt att du ENDAST svarar på den del som gäller för dig11. Vad var kursens namn?12. Vilken tidpunkt läste du kursen?0 svarande
år1 lp1» | | 0 | | 0% |
år1 lp2» | | 0 | | 0% |
år1 lp3» | | 0 | | 0% |
år1 lp4» | | 0 | | 0% |
år2 lp1» | | 0 | | 0% |
år2 lp2» | | 0 | | 0% |
år2 lp3» | | 0 | | 0% |
år2 lp4» | | 0 | | 0% |
år3 lp1» | | 0 | | 0% |
år3 lp2» | | 0 | | 0% |
år3 lp3» | | 0 | | 0% |
år3 lp4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 13. Hur upplevde du följande 6 moment från kursen? (1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt)Kursens helhet i fråga om kvalité? Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 14. Innehåll1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 15. Upplägg1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 16. Undervisningsform1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 17. Examinationsform1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 18. Kursens svårighetsgrad?1 = dåligt, 2 = mindre bra, 3 = bra, 4 = utmärkt Om det fanns brister, vilka var dessa? Om något var speciellt bra, vad var detta?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 19. Levde kursen upp till dina förväntningar?1 = Inte alls , 4 = I mycket hög grad0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 20. Anser du att kursen följde kursplanen?0 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 0 | | 0% |
Har inte läst kursplanen» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 21. Hur flummig tyckte du att kursen var?1 = Inte alls flummig, 4 = Väldigt flummig. Om du svarar "1" var vänlig hoppa över följande två frågor. 0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 22. Vad menar du med flummigt? Konkretisera.23. Vad var flummigt?24. Vad var det jobbigaste med MHU-kursen?25. Hur uppfattade du kursens relevans för ditt kommande yrkesliv1=inte relevant, 4=mycket relevant0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 26. Hur uppfattade du kursens relevans för ditt privatliv?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 27. Hur uppfattade du kursens relevans för andra kurser i ditt utbildningsprogram?0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 28. Hur intresserad blev du av att läsa ytterliggare kurser inom MHU-ramen efter den obligatoriska kursen?1=Inte alls intresserad, 4=Mycket intresserad0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 29. I viken grad har du utvecklat ett tänkande om miljö och hållbar utveckling som du haft användning för i andra kurser, och som du tror kommer att ha användning av i senare kurser?1=Ingenting, 4=Väldigt mycket0 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 30. Gavs det under kursens gång någon information om andra kompletterande miljökurser inom Chalmers?0 svarande
ja» | | 0 | | 0% |
nej» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 31. Om du har sökt information om fler möjligheter att läsa kurser inom MHU-ramen, vilka sökvägar uppgav givande information?0 svarande
internet» | | 0 | | 0% |
kursansvarig» | | 0 | | 0% |
studievägledare» | | 0 | | 0% |
kompisar» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 32. Om du inte sökt information, men skulle göra det, vilka sökvägar tror du att du skulle du använda?0 svarande
internet» | | 0 | | 0% |
kursansvarig» | | 0 | | 0% |
studievägledare» | | 0 | | 0% |
kompisar» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 33. Vad anser du vara allmänbildning i miljö- och hållbar utveckling?34. Vad har du för uppfattning om miljö?0 svarande
Tråkigt och oviktigt» | | 0 | | 0% |
Tråkigt men viktigt» | | 0 | | 0% |
Har ingen åsikt» | | 0 | | 0% |
Intressant men oviktigt» | | 0 | | 0% |
Intressant och viktigt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 35. Vad har du för uppfattning om hållbar utveckling?0 svarande
Tråkigt och oviktigt» | | 0 | | 0% |
Tråkigt men viktigt» | | 0 | | 0% |
Har ingen åsikt» | | 0 | | 0% |
Intressant men oviktigt» | | 0 | | 0% |
Intressant och viktigt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 36. Har din uppfattning om miljö ändrats efter att du har läst MHU-kursen på Chalmers?0 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 37. Vilka delar av miljö och hållbar utveckling tycker du är viktiga?0 svarande(på denna fråga var det möjligt att välja flera svarsalternativ)
Ekosystem» | | 0 | | 0% |
Hotade arter» | | 0 | | 0% |
Mat- och vattenbrist» | | 0 | | 0% |
Resursanvändning» | | 0 | | 0% |
Klimatförändringar» | | 0 | | 0% |
Ekonomiska orättvisor» | | 0 | | 0% |
Koldioxidlagring» | | 0 | | 0% |
Övrigt, kommentera!» | | 0 | | 0% |
38. Var har du lärt dig mest om miljö- och hållbar utveckling?0 svarande
Från vänner/familj» | | 0 | | 0% |
I grundskolan (före Chalmers)» | | 0 | | 0% |
I undervisning på Chalmers» | | 0 | | 0% |
Genom media (ofrivilligt)» | | 0 | | 0% |
Genom media (av eget intresse)» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0
* obligatoriska frågor
Kursutvärderingssystem från
|