Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
Lp2 11/12 Brobyggnad, LBT502
Status: Avslutad Öppen för svar: 2011-12-15 - 2012-01-16 Antal svar: 12 Procent av deltagarna som svarat: 52% Kontaktperson: Katarina Suter» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Byggingenjör 180 hp
Sammanfattande intryck av kursen1. Vilket är ditt sammanfattande intryck av kursen?*12 svarande
Mycket dåligt» | | 0 | | 0% |
Dåligt» | | 0 | | 0% |
Godkänt» | | 0 | | 0% |
Gott» | | 4 | | 33% |
Mycket gott» | | 8 | | 66% |
Genomsnitt: 4.66 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Genomsnitt totalt för detta stycke: 4.66
LärandemålEfter fullgjord kurs ska studenten kunna: 1) Förklara övergripande ingående steg i brobyggnad 2) Dimensionera och redovisa enkla brokonstruktioner 3) Beskriva brokonstruktioners grundläggning 4) Beskriva olika broproduktionsmetoder 5) Identifiera underhållsaspekter för olika brotyper
Mål och måluppfyllelseI kursplanen fastläggs kursens lärandemål, dvs vilka kunskaper, färdigheter och förhållningssätt du ska ha tillägnat dig i kursen.
2. Hur begripliga är kursens mål?12 svarande
Jag har inte sett/läst målen» | | 0 | | 0% |
Målen är svåra att förstå» | | 0 | | 0% |
Målen ger viss ledning men kunde vara tydligare» | | 1 | | 8% |
Målen beskriver tydligt vad jag ska lära mig i kursen» | | 11 | | 91% |
Genomsnitt: 3.91 3. Är målen rimliga i förhållande till dina förkunskaper och kursens poängtal?Denna och nästa fråga besvaras bara om du känner till kursens mål.12 svarande
Nej, målen är för lågt ställda» | | 0 | | 0% |
Ja, målen verkar rimliga» | | 12 | | 100% |
Nej, målen är för högt ställda» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2 4. Testade examinationen om du uppnått målen?12 svarande
Nej, inte alls» | | 0 | | 0% |
I viss utsträckning» | | 2 | | 16% |
Ja, i hög grad» | | 9 | | 75% |
Vet ej/har inte examinerats än» | | 1 | | 8% |
Genomsnitt: 2.91
Undervisning och kursadministration5. Till hur stor hjälp har undervisningen varit för din inlärning?12 svarande
Mycket liten» | | 0 | | 0% |
Ganska liten» | | 1 | | 8% |
Ganska stor» | | 1 | | 8% |
Mycket stor» | | 10 | | 83% |
Genomsnitt: 3.75 6. Till hur stor hjälp har kurslitteratur och annat kursmaterial varit för din inlärning?12 svarande
Mycket liten» | | 0 | | 0% |
Ganska liten» | | 5 | | 41% |
Ganska stor» | | 5 | | 41% |
Mycket stor» | | 2 | | 16% |
Genomsnitt: 2.75 - skönt att vi inte hade jätte mycket litteratur. bygger till stor del på power points och räkning på tavlan, vilket fungerat väldigt bra!» (Ganska liten)
7. Hur väl fungerade kursadministration, webbsida, utdelat material mm?12 svarande
Mycket dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 4 | | 33% |
Mycket bra» | | 8 | | 66% |
Genomsnitt: 3.66 - även om det finns visst motstånd bland vissa att använda pingpong, så funkar det väldigt bra!» (Mycket bra)
- Ping Pong fungerade väldigt bra!» (Mycket bra)
8. Hur var arbetsbelastningen på kursen?12 svarande
För låg» | | 0 | | 0% |
Låg» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 9 | | 75% |
Hög» | | 3 | | 25% |
För hög» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.25 - för hög totalt över läsperioden! inte haft tid att göra något bra...» (Lagom)
Arbetsklimat9. Hur var möjligheterna att få hjälp och ställa frågor?12 svarande
Mycket dåliga» | | 0 | | 0% |
Ganska dåliga» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 0 | | 0% |
Mycket bra» | | 12 | | 100% |
Har ej sökt hjälp» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 4 - plus i kanten!» (Mycket bra)
10. Hur väl har samarbetet mellan dig och övriga studenter fungerat?12 svarande
Mycket dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska dåligt» | | 1 | | 8% |
Ganska bra» | | 2 | | 16% |
Mycket bra» | | 9 | | 75% |
Har ej sökt samarbete» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.66 - i de grupper jag varit i har ingen velat ta ledar rollen, blir svårt då.» (Ganska dåligt)
- Tyvärr inte lika bra i subgruppen men det var mitt fel.» (Mycket bra)
11. Hur upplever du den totala arbetsbelastningen under läsperioden?12 svarande
För låg» | | 0 | | 0% |
Låg» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 1 | | 8% |
Hög» | | 3 | | 25% |
För hög» | | 8 | | 66% |
Genomsnitt: 4.58 - Industribyggnaden tog alldeles för mycket tid från de två andra kurserna som man egentligen kanske hellre hade velat prioritera.» (För hög)
Önskade åtgärder12. Vad bör främst bevaras till nästa år?- Rapportskrivandet, gästföreläsningar»
- Att rapporten som skrivs i kursen har samma upplägg som examensarbetet känns bra, då det ger en förberedelse inför våren. »
- Kursmålen var väldigt bra.»
- Hade inte ändrat på något, Rasmus har haft järn koll hela kursen något han är känd för.»
13. Vad bör främst förändras till nästa år?- Några av föreläsningarna kändes något igenomstressade. Det skulle vara bra om dessa föreläsningar kan genomföras på lite mer tid så de inte behöver kännas igenomstressade. »
- Försöka få till så att det blir mer arbete i smågrupperna.
Mer genom går av teoridelarana, det var svårt att får ett grepp om vad man skulle skriva i rapporten.»
- Kanske ta med lite mer om grundläggningen.»
- Inget»
Övriga kommentarer14. Övriga kommentarer- En mycket inspirerande kurs»
- bra student demokrati!»
- Vill tacka Rasmus för god pedagogik och engagemang!»
- En av dem bästa och roligaste kurserna jag har läst under min tid på Chalmers. Det har varit mycket att göra men allt har varit väl strukturerat och på så vis har allt arbete inte varit jobbigt utan roligt.»
Genomsnitt totalt för alla frågor: 4.66 Beräknat jämförelseindex: 0.91* obligatoriska frågor
Kursutvärderingssystem från
|