Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
F/TM: Inledande matematisk analys, TMA970
Status: Avslutad Öppen för svar: 2011-10-21 - 2011-11-04 Antal svar: 3 Procent av deltagarna som svarat: 2% Kontaktperson: Studienämnden Fysik» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Teknisk fysik 300 hp
1. Hur väl uppfyllde kursen dina förväntningar?Kommentera gärna.3 svarande
1 (inte alls)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (över förväntan)» | | 2 | | 66% |
Genomsnitt: 4.66 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Genomsnitt totalt för detta stycke: 4.66
KursutvärderingHej! Tack för att du bidrar till den ständiga kvalitetsförbättringen på F och TM!
Lycka till!2. Hur relevant anser du att kursen är för din utbildning?3 svarande
1 (ej relevant)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 0 | | 0% |
5 (mycket relevant)» | | 3 | | 100% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 5 3. Hur väl motsvarade examinationen kursens innehåll?I de flesta fall betyder denna fråga huruvida tentans innehåll på ett rättvist sätt återspeglade kursens innehåll. Eller var alla frågor på tentan tagna från de sista två föreläsningarna?3 svarande
1 (inte alls)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (Mycket bra avvägt)» | | 2 | | 66% |
Genomsnitt: 4.66 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) - Tentan var bra upplagd och jag tyckte att den speglade kursen ganska bra. » (4)
4. Närvaro på föreläsningarHur många % av föreläsningarna närvarade du på?3 svarande
<25%» | | 0 | | 0% |
25-50%» | | 0 | | 0% |
50-75%» | | 0 | | 0% |
>75%» | | 3 | | 100% |
Genomsnitt: 4 5. Vad tyckte du om föreläsningarna?3 svarande
1 (inte alls bra)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 2 | | 66% |
5 (mycket bra)» | | 1 | | 33% |
Deltog ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.33 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) - Bra, pedagogiska» (4)
6. Vad tyckte du om räkneövningarna?3 svarande
1 (inte alls bra)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 2 | | 66% |
5 (mycket bra)» | | 1 | | 33% |
Deltog ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.33 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) - Ofta bra, men ibland hoppade vi över vissa steg i uträkningarna som jag gärna hade haft med för att övningsledaren "orkade inte".» (4)
7. Närvaro på räkneövningarnaSvara också på vilken övningsledare du brukade gå till.3 svarande Totalt:
<25%» | | 0 | | 0% |
25-50%» | | 0 | | 0% |
50-75%» | | 0 | | 0% |
>75%» | | 3 | | 100% |
Genomsnitt: 4 Fördelat på olika grupper: Grigori Rozenblioum: (0 st)
<25% | | 0 | | 0% |
25-50% | | 0 | | 0% |
50-75% | | 0 | | 0% |
>75% | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 0 Malin Palö: (1 st)
<25% | | 0 | | 0% |
25-50% | | 0 | | 0% |
50-75% | | 0 | | 0% |
>75% | | 1 | | 100% |
Genomsnitt: 4 Dennis Eriksson: (2 st)
<25% | | 0 | | 0% |
25-50% | | 0 | | 0% |
50-75% | | 0 | | 0% |
>75% | | 2 | | 100% |
Genomsnitt: 4 8. Till hur stor hjälp har undervisningen varit för din inlärning?3 svarande
1 (Mycket liten)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 2 | | 66% |
5 (Mycket stor)» | | 1 | | 33% |
Genomsnitt: 4.33 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Genomsnitt totalt för detta stycke: 4.41
Övningstentan9. Är det bra att den finns?3 svarande
Ja» | | 3 | | 100% |
Nej» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 1 - Ja, det var bra att prova på att skriva en tenta innan det blev allvar på riktigt. » (Ja)
10. När bör den ligga?3 svarande(på denna fråga var det möjligt att välja flera svarsalternativ)
lv1» | | 0 | | 0% |
lv2» | | 0 | | 0% |
lv3» | | 2 | | 66% |
lv4» | | 3 | | 100% |
lv5» | | 0 | | 0% |
lv6» | | 0 | | 0% |
lv7» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 0 | | |
- Halvvägs till tentan är bra, man har hunnit lära sig tillräckligt mycket och man har ett antal veckor efteråt som man kan repetera.» (lv4)
- Ska var tillräckligt långt kvar till tentan så att man hinner plugga mer, men inte för tidigt heller. » (lv3, lv4)
Bonusuppgifter i Matlab11. Har du gjort dem?Markera de uppgifter som du gjort.3 svarande (på denna fråga var det möjligt att välja flera svarsalternativ)
Uppgift 1» | | 2 | | 66% |
Uppgift 2» | | 3 | | 100% |
Uppgift 3» | | 3 | | 100% |
12. Vad tyckte du om svårighetsgraden?3 svarande
1 (för lätt)» | | 0 | | 0% |
2» | | 1 | | 33% |
3» | | 1 | | 33% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (för svårt)» | | 0 | | 0% |
Gjorde dem inte» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3 - Det svåra var inte att lösa själva uppgiften, utan att veta hur man skulle skriva det så att Matlab förstod. » (4)
Studieteknikföreläsningarna13. Hur givande är de?3 svarande
1 (helt onödiga)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (mycket givande)» | | 2 | | 66% |
Deltog ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4.66 14. När bör de ligga?3 svarande
De ligger bra som de låg» | | 2 | | 66% |
De borde ligga tidigare» | | 1 | | 33% |
De borde ligga senare» | | 0 | | 0% |
Ingen åsikt» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1.33 - Tidigare! Visserligen är det bra att man hinner känna själv hur det är att plugga, och prova det som inte funkar, men jag hade gärna haft tipsen tidigare. » (De borde ligga tidigare)
15. Tror du du hade kunnat ta till dig informationen lika bra om de legat tidigare?3 svarande
Ja» | | 1 | | 100% |
Nej» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 2 | | |
Genomsnitt: 1 - Ja, även om jag möjligtvis inte hade tagit det på lika stort allvar. » (Ja)
StudiesocialtDet är viktigt att alla trivs med sina klasskamrater, lärare, handledare och räkneövningsledare.16. PsykosocialtFörekom det någon form av diskriminering/kränkning/mobbning?
OBS: I sådana fall rekommenderar vi starkt att du också pratar med våra skyddsombud: skyddsombud@ftek.chalmers.se, studievägledare: Paula Edwardson paula.edwardson@chalmers.se, programchef: Jana Madjarova jana@chalmers.se3 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 3 | | 100% |
Genomsnitt: 2 17. Hur var arbetsbelastningen på kursen?3 svarande
1 (För låg)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 0 | | 0% |
4» | | 3 | | 100% |
5 (För hög)» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 4 18. Hur väl har samarbetet mellan dig och övriga studenter fungerat?3 svarande
Mycket dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 0 | | 0% |
Mycket bra» | | 3 | | 100% |
Har ej sökt samarbete» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 4 19. Hur var möjligheterna att få hjälp och ställa frågor?3 svarande
Mycket dåliga» | | 0 | | 0% |
Ganska dåliga» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 2 | | 66% |
Mycket bra» | | 1 | | 33% |
Har ej sökt hjälp» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.33
Kurslitteratur20. PrisvärdhetAnser du att kurslitteraturen var prisvärd? Dvs, var den värd priset. En riktlinje som Chalmers Studentkår har satt är att litteraturen i en kurs inte ska kosta mer än 70 kr/hp. Svara också på om du använde ny eller begagnad kurslitteratur.3 svarande Totalt:
1 (ej prisvärd)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 1 | | 33% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (mycket prisvärd)» | | 1 | | 33% |
Köpte inte boken» | | 0 | | |
Genomsnitt: 4 Fördelat på olika grupper: Ny kurslitteratur: (2 st)
1 (ej prisvärd) | | 0 | | 0% |
2 | | 0 | | 0% |
3 | | 1 | | 50% |
4 | | 1 | | 50% |
5 (mycket prisvärd) | | 0 | | 0% |
Köpte inte boken | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.5 Begagnad kurslitteratur: (1 st)
1 (ej prisvärd) | | 0 | | 0% |
2 | | 0 | | 0% |
3 | | 0 | | 0% |
4 | | 0 | | 0% |
5 (mycket prisvärd) | | 1 | | 100% |
Köpte inte boken | | 0 | | |
Genomsnitt: 5 21. Till hur stor hjälp har kurslitteratur och annat kursmaterial varit för din inlärning?3 svarande
1 (Mycket liten)» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 1 | | 33% |
4» | | 1 | | 33% |
5 (Mycket stor)» | | 1 | | 33% |
Genomsnitt: 4 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) - Ganska mycket, även om många bevis var ganska dåligt och konstigt formulerade. Ofta var saker "tydliga" och tex förutsättningarna i bevisen lades inte lika stor vikt på. » (4)
Genomsnitt totalt för detta stycke: 4
Kommentarsfrågor22. Tillräcklig och lättillgänglig informationKänner du att det funnits tillräcklig och lättillgänglig information om kursinnehåll, examination, mm? 3 svarande
Ja» | | 3 | | 100% |
Nej» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1 23. Vad bör främst bevaras till nästa år?- Övningstentan, Matlabuppgifterna, räkneövningar, »
- Duggan, »
24. Vad bör främst förändras till nästa år?- Hade gärna gått igenom lite svårare tal, och speciellt hur man löser dom hur och man ska tänka. »
25. Övriga kommentarer Genomsnitt totalt för alla frågor: 4.38 Beräknat jämförelseindex: 0.84
Kursutvärderingssystem från
|