Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
LP2, 1-2 10/11 Beteendevetenskap, LBT622
Status: Avslutad Öppen för svar: 2010-12-20 - 2011-02-22 Antal svar: 14 Procent av deltagarna som svarat: 43% Kontaktperson: Christina Larsson» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Affärsutveckling bygg
1. Allmänna frågor om kursen*Gradera påståendena om kursen på en skala 1-5, där 1 innebär att du INTE ALLS instämmer i påståendet, och 5 betyder att du HELT OCH HÅLLET instämmer i påståendetMatrisfråga Sammanfattningsvis var kursen mycket bra* 14 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 6 | | 42% |
3» | | 6 | | 42% |
4» | | 2 | | 14% |
5» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.71 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Kursens mål var tydliga* 14 svarande
1» | | 1 | | 7% |
2» | | 2 | | 15% |
3» | | 8 | | 61% |
4» | | 2 | | 15% |
5» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 1 | | |
Genomsnitt: 2.84 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Examinationen speglade kursmålen på ett bra sätt* 14 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 2 | | 16% |
4» | | 8 | | 66% |
5» | | 2 | | 16% |
Vet ej» | | 2 | | |
Genomsnitt: 4 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Kursadministrationen fungerade utmärkt bra* 14 svarande
1» | | 3 | | 21% |
2» | | 5 | | 35% |
3» | | 4 | | 28% |
4» | | 2 | | 14% |
5» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.35 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Kursen kändes angelägen för min utbildning* 14 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 2 | | 14% |
3» | | 7 | | 50% |
4» | | 5 | | 35% |
5» | | 0 | | 0% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.21 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) Kursen krävde en relativt stor arbetsinsats* 14 svarande
1» | | 1 | | 7% |
2» | | 1 | | 7% |
3» | | 7 | | 50% |
4» | | 4 | | 28% |
5» | | 1 | | 7% |
Vet ej» | | 0 | | |
Genomsnitt: 3.21 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex) 2. Vad tycker du främst bör behållas i kursen?- Föreläsningar.»
- Föreläsningarna»
- Jag tyckte det var en bra tenta som innefattade det mesta vi gått igenom under kursen.»
- Power-point presentationernas struktur»
- föreläsningarna med tenta. projektarbetet borde omarbetas lite.»
- Kurslitteraturen.»
- Föreläsningarna som var intressanta. Upplägget var också bra ! »
- powe rpoints med tydliga exempel»
- Bra att Powerpoint ligger ute innan föreläsning!»
3. Saknade du något i kursen?- Verklighetsanknytning, relevans i de teorier vi läste. »
- Struktur»
- Större engagemang och närvaro av läraren vore fint.»
- Nej»
- längre introduktion till projektarbetet. en lektion på 1 timme, schemalagd 3 timmar, var allt sen fick man klara sig själv inom gruppen. till nösta gång vore det bra om läraren var kvar och gick igenom vår frågeställning vi tog fram ist för att msn var tvungen att maila o flera dagar senare få ett ok. Inte en enda scemalagd tillfälle under sista åtta veckorna, varför? vi hann inte gå igenom miljöbiten. »
- En engagerande lärare. Fler praktiska lektioner, för mycket powerpoint.»
- Möjligtvis mer variation på föreläsningarna och ännu mer exempel för en större förståelse.»
- Mer diskussion vore inte fel»
- Tid för frågor på föreläsningar. Eller om det finns möjlighet till lektionstid, vid ett annat tillfälle, att i klass kunna ställa frågor till läraren inför tentamen t.ex.»
4. Finns det något du tycker kan tas bort ur kursen?- Sista litteraturstudien. Eller lägga den innan salstentan. Lite paradoxalt att ha den efter man "tror man är klar". Absolut när stora delar av kursen handlat om just motivation...»
- Att tentan var så lätt, bara en kopia av tidigare tentor.»
- Projektarbetet var inte till någon större nytta eftersom vi inte fick någon guidening i vad projektet skulle innebära eller förstelse varför vi skulle genomföra det.»
- Nej»
- Inte vad jag kommer på.»
- Det sista grupparbetet gav inte så mycket»
5. Vilka moment i kursen gynnade ditt lärande mest?Välj ut ett eller flera inslag som du vill lyfta fram! Om något inslag saknas i listan, svara gärna under Annat, och förklara i fritextrutan. Svar för alla moment behövs inte.Matrisfråga Föreläsningar 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 4 | | 30% |
Lärorikt» | | 7 | | 53% |
Gav inte mig så mycket» | | 2 | | 15% |
Ingick inte i kursen» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1.84 Övningar 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 1 | | 25% |
Lärorikt» | | 2 | | 50% |
Gav inte mig så mycket» | | 1 | | 25% |
Ingick inte i kursen» | | 9 | | |
Genomsnitt: 2 Laborationer 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 0 | | 0% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 13 | | |
Genomsnitt: 0 Projektarbete 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 8 | | 61% |
Gav inte mig så mycket» | | 5 | | 38% |
Ingick inte i kursen» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.38 Inlämningsuppgifter 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 0 | | 0% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 13 | | |
Genomsnitt: 0 Gästföreläsare 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 0 | | 0% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 13 | | |
Genomsnitt: 0 Studiebesök 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 0 | | 0% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 13 | | |
Genomsnitt: 0 Grupparbete 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 8 | | 61% |
Gav inte mig så mycket» | | 5 | | 38% |
Ingick inte i kursen» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.38 Kurslitteratur 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 2 | | 15% |
Lärorikt» | | 5 | | 38% |
Gav inte mig så mycket» | | 6 | | 46% |
Ingick inte i kursen» | | 0 | | |
Genomsnitt: 2.3 Självverksamhet 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 5 | | 41% |
Lärorikt» | | 7 | | 58% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 1 | | |
Genomsnitt: 1.58 Att få hjälp och svar på frågor 12 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 6 | | 60% |
Gav inte mig så mycket» | | 4 | | 40% |
Ingick inte i kursen» | | 2 | | |
Genomsnitt: 2.4 Tentamen 13 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 2 | | 15% |
Lärorikt» | | 10 | | 76% |
Gav inte mig så mycket» | | 1 | | 7% |
Ingick inte i kursen» | | 0 | | |
Genomsnitt: 1.92 Tillfällen för kritik (feedback) 12 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 4 | | 36% |
Gav inte mig så mycket» | | 7 | | 63% |
Ingick inte i kursen» | | 1 | | |
Genomsnitt: 2.63 Annat 5 svarande
Mycket lärorikt (Gav mig mest)» | | 0 | | 0% |
Lärorikt» | | 0 | | 0% |
Gav inte mig så mycket» | | 0 | | 0% |
Ingick inte i kursen» | | 5 | | |
Genomsnitt: 0 Genomsnitt totalt för detta stycke: 3.03
Genomsnitt totalt för alla frågor: 3.03 Beräknat jämförelseindex: 0.5* obligatoriska frågor
Kursutvärderingssystem från
|