Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
2010 VT - Reglerteknik Z2, KF, BT, SSY051
Status: Avslutad Öppen för svar: 2010-08-29 - 2010-09-12 Antal svar: 5 Procent av deltagarna som svarat: 11% Kontaktperson: SNZ Studienämnden Z» Klass: Övriga
1. KursadministrationBetygsätt hur tillfredsställande de olika delarna av kursadministrationen uppfattades.Matrisfråga Kurs-PM 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 1 | | 20% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 2 | | 40% |
Genomsnitt: 4.2 Kurshemsidan 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 1 | | 20% |
+» | | 3 | | 60% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.4 Lab-PM 5 svarande
- -» | | 1 | | 20% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 3 | | 60% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3 Inlämningsuppgifts-PM 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 2 | | 40% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 3.8
InformationObservera att svaren i denna enkät är helt anonyma och kommer inte kunna kopplas ihop, varken med dig eller dina övriga svar.
Betyg ges ofta i en relativ skala, där OK är tillfredställande och övriga alternativ används till att uttrycka eventuell positiv/negativ kritik.2. KurslitteraturBetygsätt de olika delarna av kurslitteraturen.Matrisfråga - Boken uppfattas kanske som lite bättre än var den är bara för att den är på svenska.»
Reglerteknikens grunder, Bengt Lennartsson 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 3 | | 60% |
Genomsnitt: 4.6 Övningshäfte, Bengt Lennartsson 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 3 | | 60% |
++» | | 2 | | 40% |
Genomsnitt: 4.4 3. Föreläsare/ÖvningsledareBetygsätt hur du anser att den/de kursansvariga har engagerat sig i kursen.Matrisfråga - Föreläsningarna hade INGET med övningarna eller inlämningsuppgifterna att göra! Det var riktigt dåligt!»
- Anna-Maria var duktig även om hon var lite osäker på det själv.»
Föreläsare, Bengt Lennartsson 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 2 | | 40% |
Genomsnitt: 4 Övningsledare, Viktor Larsson 2 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 2 | | 100% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 4 Övningsledare, Anna-Maria Carstensen 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 1 | | 20% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 3.6 4. Innehåll kursmomentBetygsätt kvaliteten på innehållet i de olika kursmomenten.Matrisfråga - Vissa av inlämningsuppgifterna tog för lång tid, eftersom Kf hade 11 andra inlämningar under perioden.»
- Kändes inte som labbhandledaren var så engagerad. »
Föreläsningar 5 svarande
- -» | | 1 | | 20% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 2 | | 40% |
++» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 3.2 Övningar 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 3 | | 60% |
++» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 3.8 Laborationer 5 svarande
- -» | | 1 | | 20% |
-» | | 2 | | 40% |
OK» | | 2 | | 40% |
+» | | 0 | | 0% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.2 Inlämningsuppgifter 5 svarande
- -» | | 1 | | 20% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 3 | | 60% |
+» | | 1 | | 20% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.8 5. Tempo i kursenMatrisfråga- hade väldigt många inlämningar i det andra ämnet, så tillsammans blev det för mycket»
- Inlämningsuppgifterna tog mycket tid.»
Föreläsningar 5 svarande
För långsamt» | | 1 | | 20% |
Lagom» | | 4 | | 80% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 1.8 Övningar 5 svarande
För långsamt» | | 1 | | 20% |
Lagom» | | 4 | | 80% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 1.8 Laborationer 5 svarande
För långsamt» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 5 | | 100% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2 Inlämningsuppgifter 5 svarande
För långsamt» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 1 | | 20% |
För snabbt» | | 4 | | 80% |
Genomsnitt: 2.8 6. ExaminationsformBetygsätt examinationsformen.Matrisfråga - Inget fel på inlämningsuppgifter om de förbättrar lärandet. Kändes som dessa tog mycket tid för egen räkning som kanske givit mer.»
Tentan 5 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 20% |
OK» | | 0 | | 0% |
+» | | 3 | | 60% |
++» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 3.8 Inlämningsuppgifter 5 svarande
- -» | | 1 | | 20% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 3 | | 60% |
+» | | 1 | | 20% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.8 7. Betygsprognos. Vilket betyg trodde du att du skulle få i kursen efter skrivit tenta?Observera att svaret är helt anonymt och kommer endast att användas till att jämföras med den riktiga betygsstatistikenMatrisfråga Betyg 5 svarande
U» | | 1 | | 20% |
3» | | 1 | | 20% |
4» | | 3 | | 60% |
5» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.4 8. Vad i kursen anser du var dåligt och bör ändras?(t.ex. informationsflöde, svåra kursmoment m.m.) - en mindre inlämning»
- Gör om föreläsningarna! Man måste få mer kött på benen inför inlämningarna! Vissa inlämningar tog för mycket tid. Tex kan man få en 3*3 matris istället för en 5*5, finns ju ingen anledning att sitta och tröka med sånt som är lätt men jobbigt!»
9. Vad i kursen var bra och anser du bör sparas?- Övningshäftet och boken var kanon!»
10. Sammanfattning av kursBetygsätt kursen som helhet. Kommentera gärna! ( 5 är högsta betyg)Matrisfråga - Har potential att bli 5:a om föreläsningarna och inlämningsuppgifterna ses över!»
- Nyttig kurs.»
Betyg 5 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 2 | | 40% |
4» | | 3 | | 60% |
5» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.6 11. Pedagogiskt prisMarkera nedan vilken/vilka du anser bör tilldelas Z-sektionens pedagogiska pris.
Matrisfråga Föreläsare, Bengt Lennartsson 4 svarande
Ja» | | 1 | | 25% |
Nej» | | 2 | | 50% |
Vet ej» | | 1 | | 25% |
Genomsnitt: 2 Övningsledare, Viktor Larsson 4 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 1 | | 25% |
Vet ej» | | 3 | | 75% |
Genomsnitt: 2.75 Övningsledare, Anna-Maria Carstensen 5 svarande
Ja» | | 1 | | 20% |
Nej» | | 3 | | 60% |
Vet ej» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 2 12. SNZ & KursutvärderingarKommentera gärna den nya utvärderingsmallen och det nya betygssystemet!
Hur kan kursutvärderingen förbättras? Hur kan SNZ göra sin verksamhet bättre?
Kursutvärderingssystem från
|