Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
LP2 09/10 Marketing, LBT825
Status: Avslutad Öppen för svar: 2010-07-01 - 2010-09-01 Antal svar: 6 Procent av deltagarna som svarat: 11% Kontaktperson: Christina Larsson» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Affärsutveckling bygg
Mål och måluppfyllelseI kursplanen fastläggs kursens lärandemål, dvs vilka kunskaper, färdigheter och förhållningssätt du ska ha tillägnat dig i kursen.
1. Hur begripliga är kursens mål?5 svarande
Jag har inte sett/läst målen» | | 2 | | 40% |
Målen är svåra att förstå» | | 2 | | 40% |
Målen ger viss ledning men kunde vara tydligare» | | 0 | | 0% |
Målen beskriver tydligt vad jag ska lära mig i kursen» | | 1 | | 20% |
Genomsnitt: 2 - Kommer inte ihåg vad det stod, har dock för mig att vi fick se de.» (Jag har inte sett/läst målen)
2. Är målen rimliga i förhållande till dina förkunskaper och kursens poängtal?Denna och nästa fråga besvaras bara om du känner till kursens mål.3 svarande
Nej, målen är för lågt ställda» | | 0 | | 0% |
Ja, målen verkar rimliga» | | 1 | | 33% |
Nej, målen är för högt ställda» | | 2 | | 66% |
Genomsnitt: 2.66 3. Testade examinationen om du uppnått målen?4 svarande
Nej, inte alls» | | 1 | | 25% |
I viss utsträckning» | | 2 | | 50% |
Ja, i hög grad» | | 1 | | 25% |
Vet ej/har inte examinerats än» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2
Undervisning och kursadministration4. Till hur stor hjälp har undervisningen varit för din inlärning?6 svarande
Mycket liten» | | 0 | | 0% |
Ganska liten» | | 1 | | 16% |
Ganska stor» | | 5 | | 83% |
Mycket stor» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.83 5. Till hur stor hjälp har kurslitteratur och annat kursmaterial varit för din inlärning?6 svarande
Mycket liten» | | 1 | | 16% |
Ganska liten» | | 0 | | 0% |
Ganska stor» | | 4 | | 66% |
Mycket stor» | | 1 | | 16% |
Genomsnitt: 2.83 - Mestadels powerpoints» (Ganska stor)
- Boken var ok, kunde varit bättre språk och upplägg.» (Ganska stor)
6. Hur väl fungerade kursadministration, webbsida, utdelat material mm?6 svarande
Mycket dåligt» | | 1 | | 16% |
Ganska dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 4 | | 66% |
Mycket bra» | | 1 | | 16% |
Genomsnitt: 2.83 - Om det ska finnas en kurshemsida skall den användas. Inte okej att ge studenter en uppgift och sedan inte dela ut de förutsättningar som finns i tid.. Dåligt! » (Mycket dåligt)
- Utdeat material och respons kom sent men det beror på lärarna» (Ganska bra)
7. Hur var arbetsbelastningen på kursen?6 svarande
För låg» | | 0 | | 0% |
Låg» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 0 | | 0% |
Hög» | | 4 | | 66% |
För hög» | | 2 | | 33% |
Genomsnitt: 4.33 - För mycket med duggor och ett stort arbete med redovisning.» (Hög)
- Inte rimligt att skriva ett mastodont arbete, ha 4 duggor för att endast kunna få betyget 3. » (För hög)
Arbetsklimat8. Hur var möjligheterna att få hjälp och ställa frågor?6 svarande
Mycket dåliga» | | 0 | | 0% |
Ganska dåliga» | | 1 | | 16% |
Ganska bra» | | 5 | | 83% |
Mycket bra» | | 0 | | 0% |
Har ej sökt hjälp» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.83 - en av lärarna sitter på lindholmen och vi var många som tyckte det var konstigt att alla i klassen skulle ta sig till lindhomen för handledningsmöten istället för att han själv tog sig till johanneberg» (Ganska bra)
9. Hur väl har samarbetet mellan dig och övriga studenter fungerat?6 svarande
Mycket dåligt» | | 0 | | 0% |
Ganska dåligt» | | 1 | | 16% |
Ganska bra» | | 2 | | 33% |
Mycket bra» | | 3 | | 50% |
Har ej sökt samarbete» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.33 10. Hur upplever du den totala arbetsbelastningen under läsperioden?6 svarande
För låg» | | 0 | | 0% |
Låg» | | 0 | | 0% |
Lagom» | | 1 | | 16% |
Hög» | | 3 | | 50% |
För hög» | | 2 | | 33% |
Genomsnitt: 4.16
Önskade åtgärder11. Vad bör främst bevaras till nästa år?- ---»
- Boken som användes som kurslitteratur var bra.»
- Duggorna, och upplägget att klarar du dem så slipper du tentan»
12. Vad bör främst förändras till nästa år?- Jag gillade inte upplägget duggor utan föredrar en riktig tenta i slutet av kursen. »
- Det var jättestora krav för att ens kunna få en 3a i kursen. Dels ett jätteomfattande arbete, och tre duggor. För att sedan få chans på en fyra eller femma så fick man göra en munta med de båda lärarna (om man ville) Den tunga arbetsbelastningen under kursen gjorde att många struntade i detta. »
- projektet var bra och man lärde sig mycket genom det»
- Upplägget av kursen, för hög arbetsbelastning. »
- Mer engagerade lärare. ---- vi på AE är bra, trots att vi inte blir ingenjörer. Det lyser igenom.. Sen måste arbetsbelastningen minska, alternativt möjligheterna till högre betyg öka.» (den här kommentaren har blivit redigerad i efterhand)
- Ibland dålig engelska, men annars bra föreläsningar.» (den här kommentaren har blivit redigerad i efterhand)
Övriga kommentarer13. Övriga kommentarer- Kursen skulle enligt PM gå på engelska vilket den endast gjorde när det var utbytesstudenter som närvarade på lektionerna, så fort utbytesstudenteran inte var där så växlade de till att undervisa på svenska, men behöll sina ppt-slides på engelska. Lite rörigt! Även dålig respons via mail från lärarna när det gäller komplettering, vi gjorde en komplettering runt påsk och fick inte slutbetyget inrapporterat förrän i början av juni. Mycket dåligt skött!!!!!! Det borde finnas en bättre kontakt och kommunikation mellan lärarna och eleverna och även kontakten och kommunikationen mellan de båda lärarna!»
Kursutvärderingssystem från
|