Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
2010 VT - Material- och tillverkningsteknik Z2, MMK072
Status: Avslutad Öppen för svar: 2010-06-03 - 2010-09-01 Antal svar: 15 Procent av deltagarna som svarat: 19% Kontaktperson: SNZ Studienämnden Z» Utbildningsprogram som genomför enkäten: Automation och mekatronik 300 Utbildningsprogram studenten tillhör: Automation och mekatronik 300 hp
InformationObservera att svaren i denna enkät är helt anonyma och kommer inte kunna kopplas ihop, varken med dig eller dina övriga svar.
Betyg ges ofta i en relativ skala, där OK är tillfredställande och övriga alternativ används till att uttrycka eventuell positiv/negativ kritik.
OBS! Den klass med högst svarsprocent på kursutvärderingsenkäterna under en läsperiod bjuds på fika av SNZ.1. KursadministrationBetygsätt hur tillfredsställande de olika delarna av kursadministrationen uppfattades.Matrisfråga - det fattades föreläsningsanteckningar från många föreläsningar på kurshemsidan»
- Alla underflikar på utdelat var ostrukturerade»
Kurs-PM 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 4 | | 26% |
++» | | 2 | | 13% |
Genomsnitt: 3.46 Kurshemsidan 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 4 | | 26% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 3 | | 20% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.93 Lab-PM 15 svarande
- -» | | 1 | | 6% |
-» | | 2 | | 13% |
OK» | | 6 | | 40% |
+» | | 5 | | 33% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.2 2. KurslitteraturBetygsätt de olika delarna av kurslitteraturen.Matrisfråga - Köpte aldrig Modern Produktionsteknik»
- Jobbigt med en så stor och dyr bok som Callister. Hade varit utmärkt om man hade kunnat få de slides som användes. Nu fick man KÖPA boken och ändå inte få tillgång till de slides som användes under föreläsningen. Om det nu var copyright och man köpt boken borde man kunna få tillgång föreläsningsmaterialet ändå?»
- Köpte ingen av dom..»
- Calister är en för omfattande och dyr bok, skulle räcka med ett utdrag till den här kursen»
- köpte aldrig hågeryd, vet ej»
- Båda böckerna var ju helt otroligt dåliga!»
- Calister var bra, köpte inte hågeryd»
Materials Science and Engineering - An introduction, 7th edition. Calister. 15 svarande
- -» | | 1 | | 6% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 5 | | 33% |
+» | | 7 | | 46% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.4 Modern Produktionsteknik del 1. Hågeryd. 11 svarande
- -» | | 3 | | 27% |
-» | | 2 | | 18% |
OK» | | 5 | | 45% |
+» | | 0 | | 0% |
++» | | 1 | | 9% |
Genomsnitt: 2.45 3. Föreläsare/ÖvningsledareBetygsätt hur du anser att den/de kursansvariga har engagerat sig i kursen.Matrisfråga - Det kan ju vara en fördel om man uppskattar ämnet man föreläser om. Anders Kinnander verkade inte det minsta intresserad av sitt eget ämne. Att det sedan var tråkig utantillkunskap om lite onödiga vinklar som gav en massa poäng på tentan gjorde faktiskt inte saken bättre.»
Föreläsare Uta Klement 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 6 | | 40% |
+» | | 5 | | 33% |
++» | | 3 | | 20% |
Genomsnitt: 3.66 Föreläsare Antal Boldizar 13 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 7% |
OK» | | 5 | | 38% |
+» | | 3 | | 23% |
++» | | 4 | | 30% |
Genomsnitt: 3.76 Föreläsare Anders Kinnander 15 svarande
- -» | | 2 | | 13% |
-» | | 4 | | 26% |
OK» | | 7 | | 46% |
+» | | 2 | | 13% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.6 Föreläsare Gustav Holmqvist. 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 5 | | 33% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.4 Övningsledare Johanna Nockert 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 9 | | 60% |
+» | | 4 | | 26% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.33 Övningsledare Gustav Holmqvist 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 10 | | 66% |
+» | | 3 | | 20% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.26 4. Innehåll kursmomentBetygsätt kvaliteten på innehållet i de olika kursmomenten.Matrisfråga - intressanta och lärorika labbar»
- Uta borde lägga sina presentationer på hemsidan. Att snacka om copyright är bara störtlöjligt. Studietekniken försämras avsevärt.
Övningarna var ingen höjdare. Det var mest formelpussel där inte ens alla formler fanns med i formelsamlingen. Dock intressant med fasdiagrammen. Vidare borde delen med "Metal cutting" göras om så man åtminstone har alla formler givna när man ska lösa sina uppgifter.»
- lite övn. på räknaing i skärande bearbetning»
- varierade lite beroende på lärare, bra av Uta att repetera föregående föreläsning varje gång
bra labbar»
Föreläsningar 15 svarande
- -» | | 0 | | 0% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 6 | | 40% |
++» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 3.53 Övningar 14 svarande
- -» | | 2 | | 14% |
-» | | 2 | | 14% |
OK» | | 8 | | 57% |
+» | | 2 | | 14% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.71 Laborationer 14 svarande
- -» | | 1 | | 7% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 6 | | 42% |
+» | | 6 | | 42% |
++» | | 1 | | 7% |
Genomsnitt: 3.42 5. Tempo i kursenMatrisfråga- för snabbt vid band gaps»
Föreläsningar 15 svarande
För långsamt» | | 1 | | 6% |
Lagom» | | 13 | | 86% |
För snabbt» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 2 Övningar 14 svarande
För långsamt» | | 2 | | 14% |
Lagom» | | 11 | | 78% |
För snabbt» | | 1 | | 7% |
Genomsnitt: 1.92 Laborationer 15 svarande
För långsamt» | | 1 | | 6% |
Lagom» | | 14 | | 93% |
För snabbt» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 1.93 6. ExaminationsformBetygsätt examinationsformen.Matrisfråga - Visst, det var sådant som tagits upp på föreläsningarna. Däremot var det svårt att veta vad som var relevant inför tentan. Det gällde att man hade läst in just det som frågades, något resonerande fungerade inte. Att ha räkneuppgifter utan att ge några formler att räkna med känns inte rättvist. Ska man komma ihåg hur det var på övningen? All information som krävs för att lösa uppgiften måste vara given. »
- nej, men labbarna gav mkt tycker jag»
- Tentan var för strängt rättad med tanke på dem flummiga föreläsningarna. Tentan hade även för svåra uppgifter med tanke på materialet och föreläsningarna som var väldigt vaga och bara gav typ exempel.»
Tentan 15 svarande
- -» | | 2 | | 13% |
-» | | 1 | | 6% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 4 | | 26% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.93 Laborationerna 15 svarande
- -» | | 1 | | 6% |
-» | | 0 | | 0% |
OK» | | 8 | | 53% |
+» | | 6 | | 40% |
++» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.26 7. Betygsprognos. Vilket betyg tror du att du får i kursen?Observera att svaret är helt anonymt och kommer endast att användas till att jämföras med den riktiga betygstatistikenMatrisfråga - Räkneuppgifterna var riktigt udda. Där rök många poäng. Att man sedan skulle namnge lite vinklar kändes inte relevant. Inte för fem öre. Då är vi tillbaka på den tråkiga utantillkunskapen vilken man extremt lätt kan slå upp i en bok.»
- tentan kändes bra, men man vet aldrig»
- Flum kurs , som kunde blivit bättre med mer förberadelse från lärarna och med en bättre röd tråd i tentan och materialet, alltså att tentans frågor matchar svårigheten i föreläsningarna»
Betyg 15 svarande
U» | | 3 | | 20% |
3» | | 9 | | 60% |
4» | | 2 | | 13% |
5» | | 1 | | 6% |
Genomsnitt: 2.06 8. Vad i kursen anser du var dåligt och bör ändras?(t.ex. informationsflöde, svåra kursmoment m.m.) - Färre föreläsare, för rörigt. Uta och Antal var bra.»
- Tala om vilka delar av kursen som är mest relevanta. Det är för brett och en enda stor röra med allt hopkok från de olika delarna. Nu måste man kunna lista ut vad som kommer att examineras av de olika delarna. Det bör vara uppenbart vad som är viktigt att kunna! »
- För mycket vikt på svarvning. »
- Tycker det är jättebra kurs att ha i ryggen så att man vet grunden till mycket. Och är man intresserad kan man läsa vidare inom området. Men då allt annat i kursen är väldigt allmänt upplevs specialisering på svarvning väldigt stor? Finns det inte andra tillverkningstekniker man kan presentera istället?.
Väldigt dumt att man inte kan ladda ner Utas powerpoint. Jag förstår copyright-problemet. Men så fall måste det ju finnas andra fria bilder som ni kan använda?»
- Lägg ut utdragen som tas upp i kursen, så slipper man läsa hela boken.»
- se tidigare kommentarer»
- Strukturera upp laborationsrapporten till svarningslaborationen. Otydliga direktiv.»
- Skärp er i helhet!»
- Väldigt spretig kurs som tog upp alldeles för mycket olika saker som inte hörde ihop, mycket kändes som utfyllnad
Var väldigt mycket "lära sig utantill"-kunskap»
9. Vad i kursen var bra och anser du bör sparas?- laborationerna»
- Labbarna.»
- Laborationerna»
- Laborationerna»
- En del föreläsningar var intressanta, men övrigt bör göras om!!»
10. Sammanfattning av kursBetygsätt kursen som helhet. Kommentera gärna!Matrisfråga - Det märks att det är olika kurser som har tryckts ihop till en. Kursen känns spretig.»
- Helt okej och till viss del intressant. Man kan dock diskutera vad som är relevant att ha med på tentan? Hur vet studenterna att det är just detta man ska läsa på? Fullkomligt Värdelöst att man heller inte fick ta med sig tentatesen. Fullkomligt Värdelöst.»
- För mycket ihopplock, känns som att man pluggar till tre tentor samtidigt.»
- intresant kurs»
Betyg 15 svarande
1» | | 1 | | 6% |
2» | | 2 | | 13% |
3» | | 7 | | 46% |
4» | | 5 | | 33% |
5» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 3.06 11. Pedagogiskt prisMarkera nedan vilken/vilka du anser bör tilldelas Z-sektionens pedagogiska pris.
Matrisfråga - Boldizar var inspirerande»
Föreläsare Uta Klement 14 svarande
Ja» | | 3 | | 21% |
Nej» | | 8 | | 57% |
Vet ej» | | 3 | | 21% |
Genomsnitt: 2 Föreläsare Antal Boldizar 13 svarande
Ja» | | 3 | | 23% |
Nej» | | 8 | | 61% |
Vet ej» | | 2 | | 15% |
Genomsnitt: 1.92 Föreläsare Anders Kinnander 12 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 9 | | 75% |
Vet ej» | | 3 | | 25% |
Genomsnitt: 2.25 Föreläsare Gustav Holmqvist. 14 svarande
Ja» | | 1 | | 7% |
Nej» | | 9 | | 64% |
Vet ej» | | 4 | | 28% |
Genomsnitt: 2.21 Övningsledare Johanna Nockert 13 svarande
Ja» | | 0 | | 0% |
Nej» | | 8 | | 61% |
Vet ej» | | 5 | | 38% |
Genomsnitt: 2.38 Övningsledare Gustav Holmqvist 14 svarande
Ja» | | 1 | | 7% |
Nej» | | 9 | | 64% |
Vet ej» | | 4 | | 28% |
Genomsnitt: 2.21 12. SNZ & KursutvärderingarKommentera gärna den nya utvärderingsmallen och det nya betygssystemet!
Hur kan kursutvärderingen förbättras? Hur kan SNZ göra sin verksamhet bättre?- Färre lättare frågor. Marknadsför gärna med att säga att den är enklare för att få fler folk att göra den!»
- bra ny modell med radio-knapparna»
Kursutvärderingssystem från
|