Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
TQM (IEK311) - Autumn 2008
Status: Avslutad Öppen för svar: 2008-11-10 - 2008-11-16 Antal svar: 20 Procent av deltagarna som svarat: 33% Kontaktperson: Marco Santos»
Your own effort1. How large part of the teaching offered did you attend? 20 svarande
0% - 25%» | | 0 | | 0% |
25% - 50%» | | 3 | | 15% |
50% - 75%» | | 2 | | 10% |
75% - 100%» | | 15 | | 75% |
Genomsnitt: 3.6 - Another courses hade lecturers at the same hours.» (25% - 50%)
- there was a problem in the schedule with lectures in diffrent courses at the same time.» (25% - 50%)
- Väldigt rörigt. Svårt att se någon rödtråd. Flera förläsare tog upp samma sak. Vet inte hur många gånger man fick höra vad six sigma var.» (75% - 100%)
Teaching and course administration2. What is your overall opinion of the course?20 svarande
Very negative» | | 3 | | 15% |
Negative» | | 5 | | 25% |
Positive» | | 8 | | 40% |
Very positive» | | 4 | | 20% |
Genomsnitt: 2.65 - För att vara en kurs i kvalite känns det som om kursen borde vara bättre. Man ska leva som man lär.» (Very negative)
- Det här har varit en av de sämsta kurser jag läst på Chalmers. Ironiskt nog heter den TQM! Vid kursstart fanns inget kurs-PM, efter kursen liknade "Nyheter"-delen av kurshemsidan ett kurs-PM.» (Very negative)
- It was not very structured which is suprising for a course called total quality management. It didn"t live up to it"s name. It is not allowed to add obligatory tasks in the middle of the course for examlpe. » (Very negative)
- The SPC lecturer was extremely boring. Many different persons invovled, lacked synchronization.» (Negative)
3. To what extent has the teaching been of help for your learning?20 svarande
Small extent» | | 1 | | 5% |
Some extent» | | 7 | | 35% |
Large extent» | | 11 | | 55% |
Great extent» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.6 - I have understood most from just reading the book.» (Small extent)
- Some of the teachers were better than others. Hendry Raharjo has very poor language skills and should work on his english. It is unnecessary to have lectures where the student can"t understand the teacher and vice versa. He should also be aware of that there should be a break every 45 minutes and nog just 10 min break in 4 hours.» (Some extent)
- Bo likes to teach, sometimes he gets carried away from the subject.
(e.g. it is rally necessary to talk about BIG-BANG and reptiles/animals to get to variation?)» (Large extent)
- Eftersom väldigt mycket upprepning så givetvis gick det in efter ett tag. Men tråkigt att lyssna på samma sak om och om igen.» (Large extent)
4. How was the course workload?19 svarande
Too low» | | 0 | | 0% |
Adequate / Low» | | 7 | | 36% |
Adequate / High» | | 11 | | 57% |
Too High» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.68 - It would have been better if the course was structured so that the students had been able to plan their studies and not be surprised by different tasks beeing added on the way.» (Adequate / High)
- Coverded alot of SPC part (calculation) in few lectures. » (Too High)
5. How were the opportunities for asking questions and getting help?20 svarande
Very poor» | | 0 | | 0% |
Rather poor» | | 6 | | 30% |
Rather good» | | 6 | | 30% |
Very good» | | 3 | | 15% |
I did not seek help» | | 5 | | 25% |
Genomsnitt: 3.35 - Marco was helpful during the course and was touchable via e-mail.
But questions sent to Hendry usually got answered back with more questions from Hendry. It is hard for students located in EDIT-building to go to Vasa everytime they have a question.» (Rather poor)
- Hendry har vid upprepade tillfällen avstått från att svara på elevers frågor om hur man löser olika problem. Istället har han hänvisat till boken, eller att vi "ska diskutera med varandra". Det hjälper inte mycket när ingen av oss förstår. Hendry är en av de sämsta lärare jag någonsin haft, framför allt för att han inte vill förklara, men även för att han är extremt otydlig när han lär ut det lilla han lär ut. Han frågar publiken upprepade gånger om det är si eller så, inleder en förklaring, bara för att sedan fråga om det verkligen är så, bara för att sedan säga att han ljög och att det är på ett annat sätt. Hendry kanske tycker det är kul, det är i så fall den enda positiva effekten av hans sätt att lära ut.» (Rather poor)
6. How well did the course administration, web page, handouts etc work?20 svarande
Very badly» | | 3 | | 15% |
Rather badly» | | 3 | | 15% |
Rather well» | | 9 | | 45% |
Very well» | | 5 | | 25% |
Genomsnitt: 2.8 - Väldigt dåligt informationsflöde. Hemsidan var allmänt rörigt. Laborations hanledning som inte var uppdaterad från förra året - I hanledningen står det att försöken ska utföras på en laborationsdag vilket de inte skulle. Även dålig introduktion av exprimentet i största allamänhet.» (Very badly)
- Vid kursstart fanns inget kurs-PM, efter kursen liknade "Nyheter"-delen av kurshemsidan ett kurs-PM.» (Very badly)
- Some information was posted very last minute. e.g. the DoE lunch meeting.» (Rather well)
7. To what extent has the course literature and other material been of help for your learning?19 svarande
Small extent» | | 1 | | 5% |
Some extent» | | 6 | | 31% |
Large extent» | | 8 | | 42% |
Great extent» | | 4 | | 21% |
Genomsnitt: 2.78 - The book covers the course nicely» (Large extent)
- The book is very good, but the information in the book is TOO MUCH. and everything was not covered during the course,... It would be better if we knew exactly what to read, so we could concentrate on those parts.» (Large extent)
- Boken var bra. ¨,Hade gärna sett att lektiornerna hade samma upplägg. » (Large extent)
- Loved the book. I have used it a lot since the course.» (Great extent)
Evaluation proces and grading8. Did the exam reflect the course in a fair way?19 svarande
Not at all» | | 0 | | 0% |
No» | | 5 | | 26% |
Yes» | | 13 | | 68% |
Yes, completely» | | 1 | | 5% |
Genomsnitt: 2.78 - Yes, apart from the fractional DOE part (I didn"t attend the lecture, but there was not much info on this in the PPT-slides or in the book)» (No)
- Somewhat. Some of the questions did not connect so well to the material in the course, the one with calculations mostly. » (No)
9. How would you change the grading system of the course?NB! For this course it was compulsory to pass the "Interactive Assessment" and the "Helicopter Lab". The final grade in this course was based totally in the exam grade.18 svarande
No change is needed» | | 13 | | 72% |
I suggest my system, see below» | | 5 | | 27% |
Genomsnitt: 1.27 - there should have some contribution» (?)
- Helicopter lab is very time consuming (to build all the models) the elaboration should be changed to emphasize DoE not building the subjects.» (I suggest my system, see below)
- Kan väll vara kvar som det var. Men mycket bättre informations flöde. Hade inte den blekaste aningen om vad som innebar med interavctive assessment - skulle man vara förberedd eller inte? Kändes som hela upplägget på den dagen var lite idiotiskt - Var bara en ända lång väntan. Helicopter även den okej men även krävs det ett bättre informationsflöde från er - Den muntliga redovisningen kan ni ta bort då man redan var dömd då man kom dit. » (I suggest my system, see below)
- There is no point in having an interactive assessment unless everyone is aware of it! The point of having it is for people to prepare themselves for it (and to learn while doing it), but there was hardly any information about it before we actually had it.» (I suggest my system, see below)
- I suggest that the interactive assessment is removed from the course. It is an unnecessary task that takes up a lot of time that could have been used in a better way. Fore example a better introduction about the helicopter lab and what was expected from that exercise.» (I suggest my system, see below)
- Good and Very Good ranking is ok. Not like A,B,C......» (I suggest my system, see below)
Summarizing questions10. Would you recommend this course to other students?20 svarande
Not at all» | | 2 | | 10% |
No» | | 6 | | 30% |
Yes» | | 7 | | 35% |
Yes, definitely» | | 5 | | 25% |
Genomsnitt: 2.75 - Absolut inte. Väldigt intressant ämne. Men kursen var rörig, saknade ett bra informationsflöde och hade några lärare som var fördomsfulla. » (Not at all)
- I would warn other students for this course rather than recomending it.» (Not at all)
- I have recommended to friends in year one of the SCM program. » (Yes, definitely)
11. What should definitely be preserved to next year?- The helicopter lab!»
- Lectures in DoE/RDM were specially interesting.»
- Kan tyvär inte säga något. Ämnet kanske men det är ju givet.»
- most of it»
- Ida Gremyr"s lecture, and also Torben"s, which were really good. They kept the times for the breaks, spoke clearly, wanted the students to understand and had a structure.»
- All»
- The book. The lecture with the girl where we learnt about how to use different methods, e.g. the house of quality. »
- The "Helicopter Lab".»
12. What should definitely be changed to next year?- "Interactive assessment", for a course in Quality, were we the students are the customers, the organisation of this activity was laughable. Please discuss in between you as supervisors how it will be carried out beforehand, it seemed very unprepared and unplanned. shame on you!»
- The lecture in Six Sigma was really boring and did not provide us with any concrete information. It felt more like an advertisement for 6Sigma.»
- Gör en ordentlig analys av kursen för den är inte bra. »
- the SPC part is hard to follow the teacher, maybe it needs change.»
- All the lectures where lecturers were just burning time, not really saying anything.»
- The course need more structure. Present all the compulsory tasks in detail and the examination date before the start of the course.»
- Try to use better examples when discussing Product development, The Kano-model, Pugh and the house model. With the picked example too much time was spent to think about the example rather than the method.»
- Better explanation before the interactive examination what it is going to be about. I didn"t know that we where not allowed to use the book for example. It would be good to have more calculations in the lectures if there is going to be that on the exam. »
- Hendry was not a good lecturer»
13. Additional comments- With all due respect to Hendry but maybe some of the charts could be skipped (C-U-N-NP). Then he could spend more time examining the more important charts like X-bar S/R chart.»
- Har redan tagit upp det med Marco och den muntliga redovisningen för helicopter lab bör få ett annat utseende. Blev kränkt av den utrfågning vi fick utstå. »
- to a large extent, i am enjoyable. thanks!»
- Den här utvärderingen saknar fragor om respektive föreläsare. Varför ska det vara omöjligt att kritisera individuella föreläsare? Det främjar väl inte nagon kvalité?
Som jag skrivit ovan, Hendry var en av de sämsta föreläsarna jag haft pa Chalmers.
Marco behöver lära sig att prata inför grupper och att sprida information. I den här kursen har han undvikit att prata med klassen och istället lagt upp nyheter pa kurshemsidan. Han har varit närvarande vid de flesta föreläsningar och har haft möjligheten att resa sig upp och sprida information men har inte gjort det. Värdelöst.
Marco har vid upprepade tillfällen lagt upp nyheter på kurshemsidan med väldigt kort varsel, t.ex. om att Helicopterövningen låg ute och att man skulle hämta material på institutionen. Om man vill sprida information kan man ställa sig upp under en föreläsning och berätta vad man har att säga, man lägger inte upp det som en nyhet på kurshemsidan utan att berätta något. Nyheter på kurshemsidan ska vara undantag, som signalerar att något viktigt ändrats i kursen. Skriver man något där ska det dessutom vara kort och konkret. Ett exempel pa en värdelös nyhet pa kurshemsidan är följande:
"Solution for the old exams
Some students have asked if it is possible to get the solution for the numerical exercises of the old exams posted on the course homepage. The department will not provide any solutions for these exercises. Instead it is recommended that the students discuss the questions in the old exams in groups in order to share of each others knowledge.
av Marco Santos [2008-10-03]"
Förutom att den här nyheten är väldigt lang, sa är det helt idiotiskt att inte vilja hjälpa eleverna med att fa svar pa de gamla tentorna. Att hänvisa en elev som vill lära sig nagot till en annan elev som vill lära sig samma sak gör absolut ingenting för lärandet, däremot kan den föreläsare/kursrepresentant som skuffar bort fragande elever ga hem tidigare en fredageftermiddag och ta lite ledigt, för den personen gör ju inte sitt jobb!
Över lag har det varit synnerligen dålig kommunikation från kursadministrationen om när, var hur saker kommer ske, och vad som är viktigt.
Vissa föreläsare har helt ignorerat tiderna för pauser, som man på Chalmers har efter 45 minuters föreläsning. Det är helt OK att dra över någon enstaka gång, men inte när man gör det varenda gång.
Det är ironiskt att den sämsta kursen jag tagit under hela min mastersutbildning heter just total quality management.»
- 4 hour lectures are too long, the normal 2 hour lectures is much better.»
- to much focus on how to use i.e. SPC. To little focus on why, and the managerial perspective.
The results of the exam was too bad. Not common that only 1 person gets a 5...»
Kursutvärderingssystem från
|