Utvärderingar
Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida
|
Visa resultat
Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att
göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering
genom att använda knappen längst ned.
2008 HT - Inledande matematik Z1, TMV120
Status: Avslutad Öppen för svar: 2008-10-15 - 2008-11-15 Antal svar: 52 Procent av deltagarna som svarat: 53% Kontaktperson: SNZ Studienämnden Z»
Kursadministration och information:1. Anser du att kurs-PM var tillfredsställande?52 svarande
Nej» | | 1 | | 1% |
Delvis» | | 8 | | 15% |
Ja» | | 37 | | 71% |
Inte läst det» | | 6 | | 11% |
Genomsnitt: 2.92 - M och TD"s två år gamla vecko-PM, visst, kan väl funka, men ibland så är rekommenderade uppgifter i en kurslitteratur som vi inte har!» (Nej)
- Vissa veckor hade inte korrekt info vad gäller kapitel som avhandlades» (Delvis)
- Delvis! Det var aningen förvirrande att dessa var tagna rakt av från föregående år. I och med att de var från föregående år stämde det inte heller till 100% med vad vi skulle gå igenom för veckan... » (Delvis)
- allt stämmde inte exakt eftersom de var från 2006» (Delvis)
- De jag läste..» (Ja)
- Orkar aldrig läsa sådana » (Inte läst det)
2. Anser du att hemsidan var tillfredsställande?52 svarande
Nej» | | 2 | | 3% |
Delvis» | | 7 | | 13% |
Ja» | | 43 | | 82% |
Inte varit inne på den» | | 0 | | 0% |
Genomsnitt: 2.78 - den såg exakt ut som förra årets och Lv pm:en var på fel läsvecka så man fick typ lita för att komma rätt» (Nej)
- Många "trasiga länkar".» (Delvis)
- Veckoplaneringen borde uppdateras.» (Delvis)
- Det viktigaste finns med. Det verkar som om alla mattelärare använder annat kurshemside-system dock.» (Ja)
- Perfekt. Enkelt.» (Ja)
- Peters hemsida var bra men syftar ni på chalmers vanliga så njae» (Ja)
- Grymt bra! lätt att veta var man skall vara för att ligga i fas osv.!» (Ja)
3. På vilket sätt anser du att den kursansvarige Peter Hegarty engagerat sig i kursen?52 svarande
Inte alls» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 1 | | 1% |
Bra» | | 4 | | 7% |
Mycket bra» | | 47 | | 90% |
Genomsnitt: 3.88 - svarat på frågor, extra lektion innan tentan m.m.» (Mycket bra)
- Snabb duggarättning och många utskick via mail som visat på ett starkt engagemang» (Mycket bra)
- Information(nästan spam) i form av mail är bra.» (Mycket bra)
- Fantastiskt bra!» (Mycket bra)
- han är intresserad av matte, och det märks. han är inställd på att lära ut, vilket gör det lättare att ta till sig kursen» (Mycket bra)
- Bra med alla mail» (Mycket bra)
- Bra genomgångar, humör osv.» (Mycket bra)
- Heggan - the one and only!» (Mycket bra)
- Väldigt bra lärare som kan lära ut och samtidigt underhålla på ett bra sätt man blir engagerad när läraren är det.» (Mycket bra)
- Sjukt engagerad! Bra jobbat Peter!» (Mycket bra)
- *ping!* you"ve got mail!» (Mycket bra)
- Helt sjukt engagerat! extra repetitionspass helt frivilligt! Mycket bra!» (Mycket bra)
- En av dom mest engagerade lärarna jag haft» (Mycket bra)
4. Kommentarer på kursadministration och information: (t.ex. flexibilitet , labbtider, labblistor, tentadatum).- Bra»
- Lite krångel med vissa datasalar vi skulle vara i någon gång men annars har det fungera bra.»
- Inga anmärkningar hittils.»
- Tillfredsställande. Detta är ju första kursen så man har inget att jämföra med.»
- kan inte säga mer än att jag är nöjd»
- Niet»
- fungerade bra»
- bra»
- Inga problem»
- Well, vet inte ens vad man kan svara här,»
- Bra tentadatum... »
- Grymmt bra mailande från peeter. »
- Det fungerade bra»
- -»
Föreläsningar:5. Vad tyckte du om föreläsningarna?Betygsätt från 1-5 där 1 är sämst och 5 bäst.52 svarande
1» | | 0 | | 0% |
2» | | 0 | | 0% |
3» | | 13 | | 25% |
4» | | 33 | | 63% |
5» | | 6 | | 11% |
Genomsnitt: 3.86 - För snabbt för att anteckna och hänga med samtidigt» (3)
- Det går jävligt fort, ofta hinner man inte förstå vad han egentligen sagt innan han gick vidare» (3)
- Bra teoribas. Saknar dock exemplen. Det hade varit toppen om man kunde få fler lösningsmetoder för att klara av uppgifterna. Det kändes som att det mesta som berördes under föreläsningarna var teori om hur talen var uppbyggda och inget om hur man löser dem...» (3)
- Kunde gå lite snabbt ibland» (3)
- Mycket teori men det gav en bra överblick när man sen dök ner i böckerna» (4)
- Well, well, well, right!
Excellent» (4)
- Bra men det kan vara svår att både anteckna och lysna samtidigt då han skriver fort.» (4)
- Gick lite snabbt ibland! Men bra» (4)
- Mycket bra, men det var ett väldigt högt tempo!» (4)
- Mycket bra!» (5)
6. Hur många föreläsningar var du på? (%)52 svarande
0 - 25%» | | 0 | | 0% |
25 - 50%» | | 2 | | 3% |
50 - 75%» | | 1 | | 1% |
75 - 90%» | | 8 | | 15% |
90 - 100%» | | 41 | | 78% |
Genomsnitt: 4.69 7. Vad kunde föreläsaren gjort bättre?- Mer föreläsningar? Vet inte..gillade dom mycket!»
- Ibland när det kom frågor på saker så hade man kanske önskat att svaren blev mer beskrivande och ur olika perspektiv istället för strikt formella.»
- jag läste kursen förra året så kurserna krockade men jag var på dem förra året och var på ca så många då»
- Vet ej.»
- Kanske gick något fort fram ibland, annars helt klockren.»
- Evt lite klarare start och stopp av föreläsningarna, Peter slänger sig gärna direkt in i ämnet för dagen.»
- skrivit liiiiiite långsammare...»
- inte ha så många formella definitioner, man fattar inget av dom ändå»
- Att ha mattestuga under tenta veckan hade det varit bra, »
- mer kortfattade anmärkningar, obs, notiser osv..
få med det viktiga i mindre text helt enkelt..»
- ?»
- Ta det lite lugnt ibland så att man hinner tänka efter»
- Nja, frågan är om det hade gått, visst det hade vart skönare om det gick lite lugnare men då kanske vi inte hade hunnit allt så det var bra!»
- Prata högre/tydligare, ibland är det lite väl lågt»
- Gått igenom fler exemplen och planerat så repetitionsveckan (den innan tentaveckan) inte gått åt att introducera vektorer - det egentligen enda momentet i denna kurs som man inte sett under sin gymnasietid... Det blev panikartat sista föreläsningen och man märkte hur föreläsaren skrev så det glödde om pennan för att hinna med...»
- Tagigt det mer varligt»
- Gå lite långsammare tillväga ibland, försökt förklara lite bättre »
- lite långsammare skrivande + lite pauser så folk har tid att skriva och lyssna»
Övningar:8. Vad tyckte du om övningarna?- Dåligt. Jag ser hellre att övningsledaren räknar uppgifter på tavlan och att man räknar sina egna uppgifter hemma eller vid ett annat tillfälle. Om övningsledaren räknar på tavlan och förklarar hur denne tänker förstår man mer!»
- Kunde lika gärna ha räknat hemma»
- Bra om man behövt hjälp då man snabbt och enkelt har fått vägledning. Tycker det har varit för pratigt på övningarna och det har ofta gjort att man själv känt sig mindre engagerad så jag har räknat mer i grupprum och i läshallen under dom tider vi har haft övningar istället för att vara i övningssalarna.»
- De är bra om man behöver hjälp med något.»
- Fint»
- Det fungerade mycket bra.»
- För få, men övningsledarna var väldigt hjälpsamma.»
- bra!! både för att verkligen få fart på räknandet, + att hjälp behövdes ibland.»
- Bra.»
- Bra. Dock så tyckte jag bättre om si:n»
- Ganska bra, jobbar dock hellre i en liten grupp och diskuterar eller helt själv.»
- De va mycket bra! Jättebra lärare, dock så hann jag inte få hjälp med allt som jag hade frågor på från då jag jobbat hemma, lite synd...»
- Värdelösa, varför inte ha en som räknar övningar på tavlan? Nu får man ju inte en chans om man hamnar efter.»
- bra»
- bra»
- Ja,.....»
- jag var inte på så många men de jag var på var givande nog.»
- de var bra. Frågade inte om hjälp, så jag kan inte säga nåt om övningsledarna. Men bra att både Aron och Martin och Peter alltid fanns där.»
- Jag var inte på så många pluggade i grupprum och hemma istället.»
- Mycket bra. Fick bra hjälp»
- Bra! Fick hjälp med det man ville»
- Bra med hjälp efter behag»
- Mycket bra! Övningsledarna är kanon. Ibland blev det dock aningen pratigt och man fick inte riktigt gjort så mycket som man önskat. Det hade även varit bra om övningsledaren gått igenom uppgifter allmänt på tavlan så man får bättre förståelse för hur man löser problemen. Detta då föreläsaren inte hade med alltför många exempel.»
- Bra, fick hjälp om man behövde»
- Övningarna var bra.»
- Dem var gasnka bra men ibland för stökiga»
- bra i helhet»
- De var bra.»
9. Hur många övningar var du på? (%)52 svarande
0 - 25%» | | 9 | | 17% |
25 - 50 %» | | 4 | | 7% |
50 - 75%» | | 15 | | 28% |
75 - 90 %» | | 9 | | 17% |
90 - 100%» | | 15 | | 28% |
Genomsnitt: 3.32 10. Vilken övningsledare har du besökt flest gånger?49 svarande
Peter Hegarty» | | 8 | | 16% |
Aron Lagerberg» | | 14 | | 28% |
Martin Berglund» | | 13 | | 26% |
Ingen» | | 14 | | 28% |
Genomsnitt: 2.67 - Olika» (?)
- Ganska osäker på den statistiken.. :/» (?)
- jag har inte valt övningsledare avsiktligt.» (?)
- kanske martin är osäker ganska lika på dem» (Aron Lagerberg)
- Förklarar allt så jäkla bra!» (Martin Berglund)
- Sköna och lättsamma» (Martin Berglund)
- Martin och Aron har varit utmärkta! Man får förklarat allt från grunden - toppen! De få gånger jag gått till Peter har det blivit alltför komplicerat att förstå vad han gör...» (Martin Berglund)
- Både Martin och Aron var bra» (Martin Berglund)
- duktig, bra på att lära ut» (Martin Berglund)
- Minns inte vem jag varit hos» (Ingen)
- Satt ungefär lika mycket i alla salar.» (Ingen)
- Tror att det blev nästan lika många på varje» (Ingen)
- se 8» (Ingen)
- Ingen speciell, vart mycke blandat» (Ingen)
- Slumpen avgjorde ledare» (Ingen)
Laborationer/Inlämningsuppgifter:11. Vad tyckte du om Matlab?Där 1 är sämst och 5 är bäst51 svarande
1» | | 3 | | 5% |
2» | | 8 | | 15% |
3» | | 27 | | 52% |
4» | | 10 | | 19% |
5» | | 3 | | 5% |
Genomsnitt: 3.03 - Kunde fått en bättre genomgång av MatLab innan vi skulle börja jobba med det.» (2)
- Svårt att lära sig» (2)
- Det hade varit bra med genomgångar av hur man faktiskt ska göra. Jag antar att det var lite det som var tanken då Peter på en fredag eftermiddag kopplade upp matlab på overhead för att demonstrera. Detta gick dock mindre bra och man förstod egentligen ingenting av det som gjordes. Det hade alltså varit bra att få en grundlig genomgång av vad matlab kan göra och hur man skulle kunna lösa uppgifterna - även de av "enklare" karaktär. Det fungerar inte riktigt bara att läsa sig till kunskapen i ett häfte.» (2)
- Alldeles för dåligt förmaterial. Inriktat för någon som redan kan matlab och introducerar inte nollan till matlabs underliga värld» (3)
- Vissa inlämningsuppgifter kändes onödigt komplicerade då det va mycket fakta med som var överflödig och det fanns med matematiska begrepp som vi inte hade gått igenom på föreläsningar just då vilket gjorde det förvirrande.» (3)
- Krångligt att redovisa.» (3)
- matlab var lite krångligt att förstå i början. lite svårt att helt plötsligt sitta å lösa uppgifter där det stod väldigt luddigt om hur man går till väga...» (3)
- Vissa "små" saker står inte med som man fick reda på genom att fråga (dessa saker var väldigt svåra att få reda på även med alla inkludera hjälp kommandon).» (3)
- Vad jag erfarit hittills är Matlab onödigt omstädigt. Dock mycket kompetent när man så småningom kommer in i det...» (3)
- Matlab häftet var komplicerat att förstå för en som är ovan att programmera.» (3)
- hade vart bra att ersätta första labtillfället med en matlab-föreläsning. var fullkomligt vilse i matlab första 1-2 tillfällena. » (3)
- roliga, men ofta trångt då vi delade salen med andra klasser. » (4)
- Lite lurigt i början» (4)
- Vad ska man säga, man måste ju ha dom så, inte så mycket mer än de..» (4)
- Bra introduktion till Matlab!» (5)
Duggorna12. Förberedde du dig speciellt för duggorna?Där 1 är lite och 5 är mycket52 svarande
1» | | 3 | | 5% |
2» | | 7 | | 13% |
3» | | 24 | | 46% |
4» | | 12 | | 23% |
5» | | 6 | | 11% |
Genomsnitt: 3.21 - Nada förberedelse, mer än att jag gick på föreläsningarna!» (1)
- I början mer, framåt slutet blev det lite stressigare.» (3)
- Lite halvt sådär, sket ju inte i dom helt, men nu i efterhand skulle jag kanske lagt lite mer krut på dom!» (3)
- Pluggade ungefär 2h två kvällar innan» (3)
- bra med duggor, men minuspoäng hör hemma i frågesport och inte inom utbildning.» (3)
- Pendlade mellan duggorna, men oftast ja.» (4)
13. Var duggorna ett givande inslag i kursen?Där 1 är inte alls och 5 är mycket52 svarande
1» | | 1 | | 1% |
2» | | 1 | | 1% |
3» | | 4 | | 7% |
4» | | 23 | | 44% |
5» | | 23 | | 44% |
Genomsnitt: 4.26 - Bra träning på att förstå frågornas formulering och dylikt.» (4)
- bra att se vilken nivå man låg på, vad man behöver träna mer på....» (4)
- Toppen, kommer igång och åtminstone läser lite!» (4)
- Well, Right, So, det va ju bra att kunna ha något att stödja sig på i och med att man fick en liten uppfattning om hur mycket man kunde om den delen av kursen!» (4)
- Alltid bra med extrapoäng... Sant/Falskt delen känns däremot som ett lotteri...» (4)
- Eftersom man lätt släpar efter lite efter ett par föreläsningar då det går så fort har duggorna fungerat väldigt bra för mig att ha ett fixerat datum där man "måste" ha pluggat ikapp till. Tror det har hjälpt mycket att det inte var alldeles för mycket att ta igen sen under tentaveckan.» (5)
- Absolut, dom ger dig delmål att kämpa mot.» (5)
- Mycket, det gör att man ser hur pass bra man behärskar kunskaperna» (5)
- Jättefin förberedelse inför tentan» (5)
- Bra motivering att plugga så man inte har allt kvar till tenta veckan. Däremot tycker jag inte sant o falskt-frågorna hör hemma i matten.» (5)
- mycket bra morot för att hålla sig ikapp» (5)
14. Hur många av dem gjorde du?52 svarande
1» | | 1 | | 1% |
2» | | 2 | | 3% |
3» | | 10 | | 19% |
4» | | 39 | | 75% |
Genomsnitt: 3.67 - var bortrest en gång...» (3)
- gick inte alls de första 2 veckorna eftersom inga lektioner förekom på schemat, missade därmed första duggan.» (3)
- Alla helt enkelt» (4)
Kurslitteratur:15. Vad tyckte du om kurslitteraturen?Matrisfråga- Använde ingen av böckerna direkt, svarar därför neutralt.»
- Calculus känns väl både bra och dålig på samma gång då den visserligen har bra exempel och den summerar formler ganska bra. Problemet som jag tycker det har varit är att man inte går så djupt på att förklara matematiska resonemang och slutsatser tydligt vilket gör att den biten av kursen har uteslutande kommit från föreläsningarna. Förvirrande också att hoppa så mycket som vi gjort i boken.»
- Hade ingen nytta av Linear Algebra, klarade mig enbart med föreläsningar, Calculus och linjäralgebra-häfte.»
- det sp, är dåligt med den är att den inte förklarar så bra och att man måste jävlas med udda och jämna tal»
- Lay onödig för kurs»
- Delar av calculus är bra, men ibland svävar adams ut och det är ibland lite långa. »
- ett minus är vikten på calculus»
- Använde aldrig Linear algebra»
- Tar bara lång tid att läsa för att förstå vad som står där.»
- Fortfarande inte förstått vad vi ska med Linear algebra till... »
- Har inte använt Linjär Algebra än så kan egentligen inte uttala mig i den frågan.»
- jag använde inte linear algebra alls mycket. Men det var ok det som var.»
- Lite svårt med engelska förklaringar i matten i vissa fall..»
- Inte så mycket att säga, inte för att jag hurrade över att öppna någon av dom så behöver man trotts allt kurslitteratur...»
- Det är väldigt jobbigt att ha litteraturen på engelska.
Linear Algebra arbetade vi så lite i så jag har ingen riktig, och hade jag haft det hade jag glömt bort det nu. »
- Tycker det är synd att litteraturen är på engelska. Dels blir det lite svårare att ta till sig och dels får man sämre koppling till de svenska mattetermerna.»
- Har inte öppnat Linear Algebra än. Calculus känns tung i dubbel bemärkelse. Det tar emot att egentligen bara öppna boken då man vet att det inte alltid är helt begriplig engelska. Man hade önskat att det även där fanns fler exemplen.»
- Använde knappt Linjär algebra-boken, så den blir lite svår att utvärdera»
- men, svåra formuleringar på engelska....»
- Böckerna är dåliga på att förklara »
- det är tydligen svårt att skriva pedagogiska läroböcker, för jag har aldrig sett en. adams är inte sämre än nån annan, men absolut inte bättre heller.»
- använde aldrig lay"s»
- svår förstålig»
Calculus, Robert A. Adams 52 svarande
Dålig, bör inte användas igen» | | 6 | | 11% |
Bra» | | 36 | | 69% |
Mycket bra, bör användas igen» | | 10 | | 19% |
Genomsnitt: 2.07 Linear algebra, David C. Lay 40 svarande
Dålig, bör inte användas igen» | | 6 | | 15% |
Bra» | | 29 | | 72% |
Mycket bra, bör användas igen» | | 5 | | 12% |
Genomsnitt: 1.97
Tid:16. Hur mycket tid har du i genomsnitt lagt ner på kursen i förhållande till antal poäng?Ange i timmar / vecka.52 svarande
0 - 10» | | 10 | | 19% |
10 - 20» | | 17 | | 32% |
20 - 30» | | 13 | | 25% |
30 - 40» | | 10 | | 19% |
> 40» | | 2 | | 3% |
Genomsnitt: 2.55 - Jag gick på föreläsningarna endast. Studerade halva onsdagen och halva torsdagen då tentan var på fredagen!» (0 - 10)
- Mer på slutet självklart» (0 - 10)
- Jag antar att ni syftar på tider utanför chalmers tiden.» (0 - 10)
- ink. föreläsningar, övningar och si» (10 - 20)
- svårt att säga...» (10 - 20)
- Jag har inte varit den flitigaste eleven och det har väll antagligen märkts -.-» (10 - 20)
- Nånstans under 20 kanske, svårt att uppskatta» (10 - 20)
- detta är vad jag har gjort hemma utöver föreläsningar» (20 - 30)
17. Vad har du lagt ner mest tid på i kursen?Rangordna efter hur mycket tid du lagt ner. Där 1 är mest tid.Rangordningsfråga. Siffran anger medelposition. - Jag vill egentligen bara välja "genomföra labb" och "föreläsningar"..» (?)
- Antar att Totalt exkl schemalagd tid är "tid hemma"?» (?)
- Vad menas med "Totalt exkl schemalagd tid"?» (?)
- 97% anteckningar.. » (?)
- Totalt exkl schemalagd tid vet jag inte vad som menas med, så jag lägger det sist.» (?)
- svårt att rangordna när man inget gjort så mycket med något» (?)
- Med litteraturen inräknar jag föreläsningsanteckningar
Förstår inte riktigt alternativ 5» (?)
- vad innebär "totalt exkl schemalagd tid"?» (?)
18. Kommentarer på tiden:- Gott om tid för min del!»
- Omställning från gymnasiestudierna kan ibland ställa till problem.»
- inga»
- förstår inte frågan, vilken tid?»
- För lite övningstillfällen. Eller tillfällen man kan få svar på sina frågor.»
- Diciplinen kunde varit bättre....»
- Jag läste mycket matte i gymnasiet, så intromatten var inte så svår för mig. Därav ganska lite tid/vecka.»
- Hade vart skönt med lite till, men den ska räcka om man har lite mer läshuvud än mig»
- Svårt att hinna ligga i fas... men man får ju plugga hårt på lektionsfri tid.»
- Mycket att gå igenom i kursen och vi hann väl inte riktigt allt iaf. Blev ett ganska högt tempo ibland. »
- Det var ett ganska högt tempo, men inget negativt med detta.»
Pedagogiskt pris:19. Anser du att föreläsaren skall nomineras till pedagogiskt pris?51 svarande
Ja» | | 28 | | 54% |
Nej» | | 7 | | 13% |
Vet ej» | | 16 | | 31% |
Genomsnitt: 1.76 20. Anser du att din övningsledaren skall nomineras till pedagogiskt pris?52 svarande
Ja» | | 16 | | 30% |
Nej» | | 8 | | 15% |
Vet ej» | | 28 | | 53% |
Genomsnitt: 2.23 - Aron» (Ja)
- Martin Berglund» (Ja)
- Martin Berglund» (Ja)
- Martin» (Ja)
- Alla typ, de har varit engagerade och mycket bra pedagogiskt sätt!» (Ja)
- Aron Lagerberg» (Ja)
- Martin Berglund» (Ja)
- martin» (Ja)
- Martin Berglund» (Ja)
- Aron» (Ja)
- Om inte annat tycker jag Peter förtjänar något slags erkännande för sitt engagemang, en dag utan mail från Peter kändes nästan konstigt!» (Vet ej)
Tentan:21. Vad anser du om tentan? Avspeglas kursinnehållet?52 svarande
Inte alls» | | 1 | | 1% |
Ganska bra» | | 17 | | 32% |
Bra» | | 24 | | 46% |
Mycket bra» | | 10 | | 19% |
Genomsnitt: 2.82 - för svår» (Ganska bra)
- Det speglar kursinnehållet, men det känns som Peter vill sätta dit en genom att förvränga uppgifterna på tentan jämfört med de han tar upp i undervisningen. » (Ganska bra)
- Svår tenta. Kursinnehållet avspeglas till viss mån. I och med att kursen är så bred som den är, är det givetvis mycket man hinner gå igenom under föreläsningarna. Detta medför att man inte kan examinera allt på tentan... man måste däremot läsa in sig på alla områden då man inte vet vad som är av störst vikt... Lurigt!» (Ganska bra)
- Det mesta på tentan gick vi igenom sista veckan» (Ganska bra)
- Tentan höll inte sig riktigt så mycket till de övningstentor jag kollat på som jag hade hoppats, men det var bra! Svårt att uttala sig mer förrän man sett rättningen...» (Bra)
- men lite lurig...» (Bra)
- mycket svårare än uppgifterna i boken.... » (Bra)
- Klart de speglas men jag hatar tentor i vilket fall xD» (Bra)
- det var mycket vikt vid den senare delen av kursen» (Bra)
- I princip allt som sagts kom på tentan i någon form» (Mycket bra)
22. Vad tycker du om examinationsformen? Skulle du hellre sett någon annan form (munta, dugga, projekt/labbar, hemtenta, inlämningsuppgift etc.)?52 svarande
Inte alls» | | 2 | | 3% |
Ganska bra» | | 8 | | 15% |
Bra» | | 25 | | 48% |
Mycket bra» | | 17 | | 32% |
Genomsnitt: 3.09 - Poängen ska vara mer utdelad genom kursen så att allt inte hänger på tentan.» (Ganska bra)
- uppgifter som man inte känner igen är dåligt.» (Ganska bra)
- Gärna fler delprov istället för en stor tenta, så att man inte får dåligt betyg p.g.a. att man har en "dålig dag" på tentadagen.» (Bra)
- Dum fråga därför att de båda delfrågorna är motsatser till varandra och det är oklart vad man svarar på. Stort minus till SNZ.
Mitt svar avser första frågan.» (Bra)
- Lite jobbigt att allt hänger på en endaste tenta. Om man inte sätter den kuggar man kursen och det är bara att börja om från noll igen. Det blir lätt att man försöker lista ut vad föreläsaren väljer för uppgifter istället för att lära sig innehållet. Om man inte klarar tentan hade det kanske varit bra att kunna komplettera med en hemtenta istället för att behöva läsa om alla 9hp till en omtentaperiod...» (Bra)
- Svårt o veta när man inte provat så mycket annat, men duggor och tenta funkade bra» (Bra)
- Passar inte ta det på nåt annat sätt i matte.» (Mycket bra)
- Tenta är bra» (Mycket bra)
- Det är bra med tenta då pluggar man mycket och försöker förstå allt och det slutar med att man kan lite av allt sen blir man lite spänd och presterar bra när man sitter ensam med sitt papper och känslan av att man är klar är goo» (Mycket bra)
- Klart som fan de ska vara tenta, de e ju trotts allt ett universitet!» (Mycket bra)
Kursutvärdering/SNZ:23. Hur kan kursutvärderingen förbättras? Hur kan SNZ göra sin verksamhet bättre? Är det någon fråga du saknar? Kommentera!- Detta verkar bra. Inte för mycket frågor, men inte heller för lite.»
- Nä, inte vad jag kan komma på.»
- Kursutvärderingen kan nog inte förbättras speciellt mycket, det är väl mer vad ni gör med informationen som alltid kan förbättras.»
- inga kommentarer»
- Vet inte, kanske göra mer reklam för azpningen, för den har jag inte hört nånting om.»
- kanske någon mer fråga som har med matlab att göra»
- Känns jättebra som den är»
- Haha, hatar sånna här enkäter men när de va på datorn va de jävligt mycket bättre, slipper ju få skrivkramp!»
- En utvärdering i mitten av perioden för att om möjligt förbättra det som bör förbättras inför sista halvan av kursen!»
- snz?»
- -»
- är den obligatorisk? annars avskaffa den regeln :)»
- skippa fritextfälten»
Kursbetyg:24. Vad tycker du om kursen som helhet?52 svarande
Dålig» | | 0 | | 0% |
Ganska bra» | | 10 | | 19% |
Bra» | | 33 | | 63% |
Mycket bra» | | 9 | | 17% |
Genomsnitt: 2.98 - Största problemet med kursen är att den är så bred. Det man läser i början glöms lätt av i slutet.» (Ganska bra)
- Ganska bra... Bra att repetera kunskaperna. Det är dock förhållandevis lite tid till mycket kunskap som ska förstås och läras in!» (Ganska bra)
- väldigt nära mycket bra!» (Bra)
- Absolut, inget annat att säga!» (Mycket bra)
Kursutvärderingssystem från
|