ENKÄTER

 

Utvärderingar

Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida

Visa resultat

Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering genom att använda knappen längst ned.


Basåret - fysik del 3 (ellära), LMA537 0204

Status: Avslutad
Öppen för svar: 2008-03-07 - 2008-04-04
Antal svar: 65
Procent av deltagarna som svarat: 21%
Kontaktperson: Ulla Blomqvist»
Utbildningsprogram som genomför enkäten: Chalmers
Utbildningsprogram studenten tillhör: Tekniskt basår 60 hp

1. Hur har föreläsningarna fungerat*

65 svarande

Mycket dåligt»1 1%
Ganska dåligt»8 12%
Varken eller»11 16%
Ganska bra»31 47%
Mycket bra»14 21%

Genomsnitt: 3.75

- Man hör aldrig va den där Arto säger och det går allderless för fort. Och han snackar en del strunt också» (Ganska dåligt)
- Arto skriver otydligt och alldeles för snabbt på tavlan. Man hinner inte tänka, har fullt upp med att hinna skriva ner...» (Ganska dåligt)
- hör inte vad läraren säger .... ser inte vad han skriver» (Ganska dåligt)
- Märkliga paralleller, man blir förvirrad av förklaringarna» (Varken eller)
- Han är lite tråkig att lyssna på Arto men han kan mycket, så det krävs att man själv är intresserad och ställer frågor för gör man det så får man alltid ett vettigt svar.» (Varken eller)
- svårt att hänga med tex gällande exempelgenomgång på tavlar. inte så strukturerat och lättföljt.» (Varken eller)
- Arto pratar och skriver snabbt. Jag har alltid fullt upp att skriva anteckningar och hinner inte lyssna på allt han säger.» (Ganska bra)
- Kunde ha varit lite svårare exempel. Dom med en okänd kändes inte så värda att se.» (Ganska bra)
- Långtråkiga» (Ganska bra)
- Arto lite otydligt, mumlar in mot tavlan. anteckarn dock bra och flitigt på tavlan.» (Ganska bra)
- mer struktur i exemplen och inte så slarvigt skrivet, man behöver inte en hel tavla för en mening.» (Ganska bra)
- Det har många gånger varit så mycket att skriva att det inte uppmärksammas vad som skrivs längre. Det har även inträffat att nyligen nerklottrade tavlor suddats ut före äldre innan alla elever var klara.» (Ganska bra)
- Fler exempel/läraren visar lösningsgångar till uppgifter på föreläsningarna hade gett MYCKET!» (Ganska bra)
- Komplettera med mikrofon och powerpointpresentaitioner» (Ganska bra)
- Jag tycker Arto är en ypperlig föreläsare. Vad som dock är tråkigt är det uppenbara ointresse vissa elever ger uttryck för under föreläsningarna. Allmänt stökigt är milt uttryck.» (Mycket bra)
- enda kommentaren är att ibland så känns exempelgenomgången lite överdriven men det går att leva med och jag har full förståelse till varför det är så.» (Mycket bra)
- Arto är väldigt bra på att förklara! Tyvärr inger han inte alltid respekt vilket leder till att det var ganska stökigt och ibland svårt att höra vad han sa pga att folk sitter och småsnackar hela tiden.» (Mycket bra)
- Arto är mycket bra föreläsare, mycket kunnig. När man ställer frågor kan han alltid ta exempel från verkligheten osv, vilket är mycket intressant.» (Mycket bra)

2. Hur många föreläsningar var du på?*

65 svarande

0-20%»1 1%
20-40%»1 1%
40-60%»1 1%
60-80%»6 9%
80-100%»56 86%

Genomsnitt: 4.76

3. Om du inte närvarade på föreläsningarna (eller endast vid fåtal tillfällen), vad berodde detta på?

- Lärde mig inte speciellt mkt»
- Sjukt barn... Och att jag måste prioritera ett ämne i taget för att klara av någon tenta överhuvudtaget iochmed att jag kom efter pga sjuk son.»
- JAg var sjuk en hel vecka»
- Trött»
- Kändes som att det gav mer att sitt och plugga själv.»
- Läkarbesök»
- Sjukdom»
- var ej på första föreläsning pga att jag kollade upp alternativa utbildningar till chalmers basår..»

4. Hur väl balanserat är förhållandet mellan antalet föreläsningar och övningar?

63 svarande

För lite övningar»12 19%
Väl avvägt»45 71%
För många övningar»6 9%

Genomsnitt: 1.9

- Krävs mycket mer förklaring av många delar och det får man ha de få övningarna till.» (För lite övningar)
- Vill gärna se fler övningstillfällen. Svårt att sitta själv, man kör fast. Då är det bra med övningstillfällen, då man kan fråga/diskutera.» (För lite övningar)
- Kan inte svara då jag ej deltagit, men utgår man från uppgifterna som "stod på pappret" så räcker övningarna GOTT och VÄL till för det dubbla.» (För många övningar)

5. Hur har övningarna fungerat?*

65 svarande

Mycket dåligt»6 9%
Ganska dåligt»10 15%
Ganska bra»29 44%
Mycket bra»20 30%

Genomsnitt: 2.96

- Här saknas svarsalternativ. Har ej deltagit och kan därför inte svara på frågan.» (Mycket dåligt)
- En övningsledare som inte kan förklara saker är inte så bra. I vissa fall struntade han i att förklara. Det fanns inget kösystem heller, antingen fick man massa hjälp eller så satt man i 40 min o väntade.» (Mycket dåligt)
- Vår övningsledare var inte särskilt hjälpsam, och han visste inte hur man skulle lösa en del av våra övningar. Läraren satt med dator och skrev i ett hörn av klassrummet, istället för att hjälpa oss.» (Mycket dåligt)
- har inte varit på någon» (Mycket dåligt)
- Övningsledarna som jag har haft har inte varit intresserade. Förstår inte vad dom gör där om dom inte tycker det e kul med studenter.» (Mycket dåligt)
- Våran handledaren satt mest tyst i bakre delen av klassrummet. Inte mycket hjälp man fick.» (Mycket dåligt)
- Jag gick i grupp 6 och den personen vi hade där heter Göran, är 65 år och inte så intresserad av gymnasie fysik. Han hade glömt av mycket. Det kanske är bättre med någon färskare övningsledare?» (Ganska dåligt)
- dumt med växlande av övningsledare såpass mkt. dessutom får man inte alltid samma svar från olika övningsledare angående hjälp vid svårigheter i fysiken.» (Ganska dåligt)
- Tyckte övningsledarna hade lite dålig koll. De är säkerligen mycket duktiga på det de håller på med, men de hade inte så jättebra koll på de grundläggande sakerna som vi läste om nu. De beskrev tex inte alltid uppgifterna på ett sätt som var lämpligt för våran nivå.» (Ganska dåligt)
- Skulle ha gått igenom mer på tavlan. Hade inte en enda genomgång för alla i klassen.» (Ganska bra)
- Övningsledaren kunde svara på frågorna men det tog ett tag ibland. Han hade det inte som ett rinnande vatten precis.» (Ganska bra)
- Kompetensen bland övningsledarna är väl inte den bästa. Med det menar jag att de saknar kunskapen inom mer grundläggande ellära som den vi höll på med och har svårt att förklara den.» (Ganska bra)
- bra övningsledare» (Ganska bra)
- stundtals dålig handledning.» (Ganska bra)
- Vet inte då jag inte gått.» (Ganska bra)
- bra övningsledare» (Ganska bra)
- Mycket bra övningsledare (Albert Nummelin, för grupp 5). Hans förklaringar gav mycket mer än föreläsningarna.» (Mycket bra)
- ung tjej i grupp 2 mycket pedagågisk» (Mycket bra)
- Konstigt att så få var närvarande. Vår övningshandledare var skitbra! (grupp 1)» (Mycket bra)
- Väldigt kunnig och förklarar bra och tar sig tid att förklara till man förstår.» (Mycket bra)

6. Hur många övningar var du på?

65 svarande

0%»8 12%
25%»3 4%
50%»5 7%
75%»22 33%
100%»27 41%

Genomsnitt: 3.87

7. Om du inte deltog i övningarna vad berodde detta på?

- Inget direkt behov av lärare, då kursen mest bygger på att böja ekvationer»
- Tråkigt ämne»
- såg inte behovet av det»
- Jag har på onsdagar ställt de frågor jag haft. Detta då till Annika som förvisso inte ledde övningarna för min grupp men det var cirka en till två personer där varje gång så jag tror inte någon misstyckte.»
- Jag har valt att lägga tid i hemmet på övning, och sett övningstillfällena som en möjlighet att få svar på eventuella svårigheter eller problem.»
- Var inte på så många övningar. Samma skäl som föreläsningarna.»
- Fick ändå ingen större hjälp.»
- Dåligt handledare.»
- Jag har varit sjuk en hel vecka»
- Hade inget särskilt att fråga om och pluggade hemma»
- Läkarbesök»
- Sjukdom»
- Sjukdom»
- tisdag morgon, med håltimma till efter lunch --> SOVMORGON! Onsdag eftermiddag, sista lektionen --> SLUTA FÖRE LUNCH! dvs. lite omotiverande schemaläggning.»
- Dåligt schemalagda»
- Att jag inte hade några frågor, och att jag hellre studerade på egen hand hemma.»

8. Hur upplever du upplägget på övningarna?*

65 svarande

(på denna fråga var det möjligt att välja flera svarsalternativ)

För lite tavelgenomgång.»24 36%
Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.»34 52%
För lite tid för eget arbete.»2 3%
För lite tid till att ställa frågor.»14 21%

- Deltog ej!» (För lite tavelgenomgång., Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete., För lite tid för eget arbete., För lite tid till att ställa frågor.)
- vet tyvärr inte» (För lite tavelgenomgång.)
- Jag var tvungen att kryssa i något ovan men det representerar inte min uppfattning av upplägget för övningarna. Min speciella lösning har fungerat bra för mig.» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.)
- De få övningar jag har gått på har jag fått ut det jag velat.» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.)
- Jag vill bara räkna och ställa frågor och det fick jag också.» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.)
- aldig en tavelgenonomgång, det hade kanske varit lite bra. kunnat gå igenom lite svårare uppgifter på tavlan.» (För lite tavelgenomgång.)
- Hasde inga genomgångar hade varit bra med några iaf.» (För lite tavelgenomgång.)
- Tavelgenomgången vi hade i Kemin var superb. Nu skedde det en gång att övningsledaren gick genom något på tavlan.» (För lite tavelgenomgång.)
- Gör det till obligatoriskt att man endast får vara på sin grupps övning! Elever som dyker upp på andra gruppers övningar irriterar många. De tar upp fruktansvärt med tid ifrån övningsledaren som är där för att hjälpa sin grupp. Det finns inte tid nog till att hjälpa sin grupp när massvis av elever ifrån andra grupper dyker upp. » (För lite tid till att ställa frågor.)
- inga genomgångar» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.)
- Måste ju svara, men som sagt, har inte deltagit» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete.)
- Kanske någon genomgång på tavlan kan vara bra, inte för mycket men vissa saker kan vara bra att höra från två olika "lärare".» (För lite tavelgenomgång.)
- Övningsledarna gick inte igenom något på tavlan, men det gjorde inte så mycket. Bättre att få ställa egna frågor när man stöter på problem.» (Lagom fördelning mellan genomgångar och eget arbete., För lite tid till att ställa frågor.)

9. Hur var laborationerna inlärningsmässigt?

65 svarande

Inte alls givande»15 23%
Givande»39 60%
Mycket givande»11 16%

Genomsnitt: 1.93

- Vissa gånger gick vi igenom helt självklara saker. Andra gånger labbade vi med saker vi inte alls gått igenom teoretiskt, och då tappar liksom labben hela sin poäng. Enligt mitt tycke skall man först gå igenom ett avsnitt teoritiskt på föreläsningen, för att senare få kunskaperna bekräftade rent praktiskt.» (Inte alls givande)
- Med tanke på att vår labb låg sist på dagen stressades övningarna mest igenom, man var trött och ville hem och orkade därmed inte riktigt lägga energi på att verkligen förstå vad man gjorde.» (Inte alls givande)
- Svårt att förstå vissa moment, sammtidigt som labb-handledaren inte hade allt för bra koll på vad det var som gällde» (Inte alls givande)
- För mig är att laborera att utforska. Så har knappast laborationerna varit för mig. » (Inte alls givande)
- Stressigt. För många uppgifter på lite tid, samt att det ibland inte fanns grejjer till alla vilket också tog tid.» (Inte alls givande)
- laborerade om sådant vi gick inte gick igenom fören flera veckor efter.» (Inte alls givande)
- Jag kände inte att laborationerna var givande då vi hade alldeles för lite tid på oss, samt att vi inte hade tillräckliga förkunskaper för att förstå sambanden och förutsäga resultat. » (Inte alls givande)
- Jag var för trött i huvudet på morgonen för att kunskapen skulle tillgodogöras. Men jag är för att elever måste praktiskt se vad deras ämne handlar om, absolut. Labbinstuktionerna å sin sida var ofta otydliga och kostade laboratörer onödig tid.» (Inte alls givande)
- De va ok, dålig labledare.» (Givande)
- För lite reflektion och för mycket "nu ska vi få det avklarat så vi kan gå". Man var tvungen att stessa för att inte dra över lektionstiden allt för mycket.» (Givande)
- Mycket olika från gång till gång. Det är bra när labben handlar om sådant man gjort veckan innan för man får då en mer konkret bild av vad som händer. De sista labbarna blev stressiga eftersom d kom samma vecka som den nya informatonen. Labbledarna var också mycket bra.» (Givande)
- Dom var rolig och intressanta bara att tiden inte räckte till. Vilket är väldigt bekymmersamt enligt mitt tycke. Under labben ska man ha tid och reflektera och hinna förstå vad som görs.» (Givande)
- Jag tyckte de två senare var mer givande, då vi ännu inte hade gått igenom teorin på föreläsningen (hade labb måndag morgon). Det blev lättare att hänga med på föreläsningen då» (Givande)
- Intressant att se hur det fungerar praktiskt.» (Givande)
- För kort tid utsatt för att verkligen kunna få ut 100%» (Givande)
- ganska tråkiga...» (Givande)
- bra sätt att lära sig» (Mycket givande)
- intressanta labbar som gav ökad förståelse för fysiken. Definitivt något som bör behållas.» (Mycket givande)

10. Hur upplevde du svårighetsnivån på laborationerna?

Här skall du också svara på vilken övningsgrupp du tillhört under läsperioden.

64 svarande

Totalt:

låg»5 7%
lagom»45 70%
hög»14 21%

Genomsnitt: 2.14

Fördelat på olika grupper:

1: (17 st)
låg1 5%
lagom10 58%
hög6 35%

Genomsnitt: 2.29

- för lite tid som sagt. Man kan skynda sig genom labbarna men inte förstå ett dyft, en formel hit en formel dit.» (lagom)
- Men jag ligger så långt efter i elektroniken så jag ska nog inte yttra mig:)» (hög)

2: (6 st)
låg0 0%
lagom4 66%
hög2 33%

Genomsnitt: 2.33

3: (4 st)
låg1 25%
lagom3 75%
hög0 0%

Genomsnitt: 1.75

4: (5 st)
låg0 0%
lagom4 80%
hög1 20%

Genomsnitt: 2.2

- fick bra hjälp av labbledaren så öven om jag tyckte de va svårt så va de lärorikt» (hög)

5: (4 st)
låg1 25%
lagom3 75%
hög0 0%

Genomsnitt: 1.75

6: (8 st)
låg0 0%
lagom6 75%
hög2 25%

Genomsnitt: 2.25

- För lite tid på laborationerna.» (lagom)
- se fråga 9» (hög)

7: (9 st)
låg1 11%
lagom6 66%
hög2 22%

Genomsnitt: 2.11

- Lätt ibland. och lite klurigt då och då! Så som det skall vara. om man inte fattar nått så är det inte kul. Och är det för lätt så blir det långtråkigt.» (lagom)
- Som sagt, ibland lätt, ibland svårt.» (lagom)

8: (10 st)
låg1 10%
lagom8 80%
hög1 10%

Genomsnitt: 2

- Jag tillhörde grupp 8, gick innan omändringen i grupp 10.» (lagom)

9: (1 st)
låg0 0%
lagom1 100%
hög0 0%

Genomsnitt: 2

- otydligt labbhäfte» (lagom)

10: (0 st)
låg0 0%
lagom0 0%
hög0 0%

Genomsnitt: 0

11. Hur var arbetsbördan på kursen?

65 svarande

1 (För låg)»1 1%
2 3%
29 44%
30 46%
5 (För hög)»3 4%

Genomsnitt: 3.49

- För lite uppgifter i boken! Särskilt om växelströmsläran» (1 (För låg))
- Ganska slappt tempo särkilt med tanke på veckan som var undervisningsfri.» (2)
- Lagom för att jag skulle hinna med att göra alla övningsuppgifter till varje avsnitt i boken.» (3)
- Bra. (Tror jag.) Om jag inte haft sjukt barn vill säga. Men om man ska ha en chans även med sjukdom så kanske man kan dra ner tempot lite....? Samtidigt så måste vi ju lära oss ngt också.» (3)
- upgifterna var många. » (4)
- Mycket information att ta in.» (4)
- Jag halkade efter p.g.a sjukdom. Och el var, med tanke på tentamensresultatet, uppenbarligen inte min starka sida.» (4)
- Dåliga övningstillfällen med lite halv taskiga föreläsningar gör att det blir ett tungt lass o dra själv.» (5 (För hög))

12. Hur många timmar per vecka har du arbetat med kursinnehållet utanför lektionstid?*

65 svarande

Högst 5 timmar»17 26%
6 - 10 timmar»26 40%
11 - 15 timmar»13 20%
16 - 20 timmar»7 10%
Minst 21 timmar»2 3%

Genomsnitt: 2.24

- Ska joba som en galning efter mattetentan dock. Nu är det matte som gäller. Hinner inte allt.» (Högst 5 timmar)
- Uppriktigt, 0. sista veckan kanske 5-10timmar.» (Högst 5 timmar)
- Nu de senaste två veckorna har det blivit lite fysik eftersom jag känner att jag greppat större delen av kursen.» (Minst 21 timmar)

13. Till hur stor hjälp har kurslitteraturen och annat kursmaterial varit för din inlärning?

65 svarande

Mycket liten»3 4%
Ganska liten»4 6%
Varken eller»10 15%
Ganska stor»31 47%
Mycket stor»17 26%

Genomsnitt: 3.84

- Värdelösa böcker. Jämför man föreläsningar och böcker så stämmer de inte överens.» (Mycket liten)
- Heureka böckerna känns inte som speciellt givande.» (Ganska liten)
- har inte läst i boken alls.....bara gjort övningstalen» (Varken eller)
- föreläs ant. dominerade» (Ganska stor)
- Men främst så lär man sig på föreläsningarna. Tillsammans med övningar ur boken. » (Ganska stor)
- Vad arto säger förstår jag ändå inte.» (Mycket stor)
- Mycket stor, eftersom att Arto följer boken och lägger upp kursen utifrån den. Bra!» (Mycket stor)
- Bra material. Bra för mig som missat mycket att det finns info steg för steg.» (Mycket stor)
- Bra att arto följde boken så pass bra då kunde man ligga före och läsa hemma innan föreläsningarna.» (Mycket stor)
- Det var dåligt planerat då det inte gick att få tag på Heureka A någon stans, så om man inte köpt den sedan tidigare var det omöjligt att få tag på den. Jag kollade bland annat i Kokboken, Cremona, Studentbokhandeln, Akademibokhandeln mfl. Fick till slut kopiera relevanta kapitel från en kompis.» (Mycket stor)

14. Hur väl fungerade kursadministration, kurshemsida, utdelat material m.m.?

64 svarande

Mycket dåligt»0 0%
Ganska dåligt»0 0%
Varken eller»14 21%
Ganska bra»20 31%
Mycket bra»30 46%

Genomsnitt: 4.25

- Inga klagomål.» (Ganska bra)
- Jag är väldigt tacksam för de boktips och länkar som Arto lagt ut på kurshemsidan.» (Mycket bra)
- Arto är aktiv med att lägga ut länkar och lite mer information för den vetgirige, det gillas!» (Mycket bra)
- Arto har varit mycket bra på att använda kurshemsidan... » (Mycket bra)

15. Hur har samarbetet mellan dig och övriga studenter fungerat?*

65 svarande

Mycket dåligt»0 0%
Ganska dåligt»1 1%
Varken eller»6 9%
Ganska bra»24 36%
Mycket bra»34 52%

Genomsnitt: 4.4

- Jag pluggar helst själv» (Ganska dåligt)
- Umgås inte så mycket med andra i skolan. Pluggar ensam. Nöjd med det.» (Varken eller)
- Vi frågar och hjälper varandra.» (Ganska bra)
- Den har fungerat väldigt bra dock är det så att det är lite för mycket grupperingar i basåret och indelningen som gjordes i början av basåret finner jag till nackdel för alla studenter på basåret.» (Mycket bra)

16. Vilket är ditt sammanfattande intryck av kursen?*

65 svarande

Mycket dåligt»0 0%
Ganska dåligt»8 12%
Varken eller»12 18%
Ganska bra»34 52%
Mycket bra»11 16%

Genomsnitt: 3.73

- röriga föreläsningar» (Ganska dåligt)
- Att för mig läsa el är som att inte se skogen för bara träden.» (Varken eller)
- Jag har lärt mig himla mycket nya saker jag inte hade en aning om innan.» (Ganska bra)
- Bra. Tydlig kurs.» (Ganska bra)
- lire ointressant ämne, men dt är ju endast min åsikt» (Ganska bra)
- bra förutom att arto är lite tråkig kanske, otydlig och inte så inspirerande» (Ganska bra)
- Intressant kurs med rolig problemlösning.» (Ganska bra)
- Bra upplägg» (Ganska bra)
- Väldigt intressant och rolig kurs.» (Mycket bra)
- För kallt i föreläsningssalen.» (Mycket bra)

17. Vad bör främst bevaras till nästa år?

- R2-D2»
- Att Arto förljer boken så bra och lägger upp kursen utifrån den.»
- Artos latjolajbanpåse»
- Arto bör bevaras.»
- Föreläsningarna»
- Arto»
- Arto.»
- en föreläsare»
- upplägget»
-
- Arto som föreläsare och labbarna»
- föreläsningar och läraren»
- Arto»
- att övningsupgifterna är i boken »
- Övningar och laborationer.»
- gruppövningarna»
- labbar och övningsledarna»
- Arto :)»
- Arto»
- Arto»
- Arto, han är mycket bra föreläsare.»
- Jag är tycker att det mesta har varit bra.»
- det mesta»

18. Vad bör främst förändras till nästa år?

- Teorin bör ligga före labbarna!»
- Ge arto en kurs i att stå rak i ryggen och prata tydligt.»
- Kanske kan Arto låta folk skriva färdigt sina anteckningar, innan han slänger ut en fråga (som förstås ingen svarar på, eftersom alla har fullt upp att skriva).»
- Läraren. Han borde ta det lite lugnare på föreläsningarna. Då förstår man nog mer.»
- Bättre planering för labbarna, dels så att man hunnit jobba lite mer med de områden som labben berör, dels lägga dem bättre till på dagen.»
- Svårare exempel på tavlan»
- Ordningen under föreläsningarna.»
- en eller ett par fler provtentor»
- vet ej»
- Böckerna o intresserade övningsledare.»
- be föreläsaren ta med fler vardalgila exempel på det vi sysslar med inte brar fakta och beräkningar som vi faktist kan göra på egen hand. en extra föreläsnings pass hade varit bra»
- Kan ni ge arto lite ecxtasy så att han bjuder lite på sig själv? kan bli lite tradigt med han som föreläsare men han vill väl och gör sitt bästa. Vilket inte vår käre övningsledare gustav gjorde.»
- Kanske lite längre tid för labbarna. Varje tillfälle slutade med att labbhandledaren fick gå igenom en av momenten på tavlan, för att folk inte hann göra klart allt.»
- Färska upp minnet på övningsledarna kan vara bra då de ibland glömt bort sådana grunder som vi håller på att lära oss.»
- fler labrationer och boken är ett måste för att byta ut.»
- Fler övningar och ett annat upplägg på föreläsningar.»
- Kanske försöka ha lite mer disciplinerade föreläsningar. Det var ibland svårt att höra vad Arto sa pga småsnack i salen (Arto har inte värsldens grövsta röst heller..). Jävligt irriterande när folk kommer och går under hela föreläsningen, sitter och läser tidning första kvarten, lyssnar på musik, surfar på nätet, snackar, osv... »
- mer struktur på formler och föreläsningar»
- bättre struktur vid föreläsningar. inte byte av övningsledare så ofta»
- Skulle var bra med samanfattningar på föreläsningarna om vad som är viktigt efter varje kapitel.»
- föreläsningarna»
- en lärare som man förstår och ser vad han skriver på tavlan....Arto är jätte duktig men svår att förstå»
- Mer information, utöver boken vilken var väldigt otillräcklig.»
- Labrationstiden och upplägget vad gäller förkunskaper innan labbtillfällena. »
- Schemat»
- Kanske se till att övningsledarna är lite mer inne på de grundläggande sakerna, och kan förklara dom på ett lämpligt sätt för oss på basårsnivå.»
- Fler övningstillfällen till att fråga och diskutera.»
- laborationerna, borde antingen skäras ner eller göras lättare. vi kom alltid för sent därifrå n.»

* obligatoriska frågor


Kursutvärderingssystem från