ENKÄTER

 

Utvärderingar

Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida

Visa resultat

Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering genom att använda knappen längst ned.


11/12-4 Matematik och samhälle, modul 3, MVE370

Status: Avslutad
Öppen för svar: 2012-04-10 - 2012-06-10
Antal svar: 24
Procent av deltagarna som svarat: 54%
Kontaktperson: Samuel Bengmark»

1. I vilken utsträckning anser du att mattespeech är en lämplig form av examinationsuppgift i denna kurs?

24 svarande

Inte alls»0 0%
Inte i särskilt stor utsträckning»1 4%
I viss utsträckning»7 29%
I stor utsträcking»10 41%
I mycket stor utsträckning»6 25%

Genomsnitt: 3.87

- Kändes inte helt relevant för de som lyssnade. Var svårt att hitta någonting att säga som faktiskt var nyttigt för de som lyssnade. Finns risk för att man enbart tar upp andra människors tid.» (I viss utsträckning)
- Det är ett bra sätt att se om man kommer fram till eleverna om de lyssnar på dig» (I stor utsträcking)

2. Tycker du att Suvi Panas och Lucas Grens föreläsning (Hur gör Intize?) behandlade ett intressant ämne?

23 svarande

Inte alls intressant»1 4%
Inte särskilt intressant»3 13%
Ganska intressant»15 65%
Mycket intressant»4 17%

Genomsnitt: 2.95

- Tror jag.» (Ganska intressant)
- Lucas tal blev lite spretig.» (Ganska intressant)

3. Tycker du att Suvi Panas och Lucas Grens föreläsning var relevant för dig som mentor?

23 svarande

Inte alls relevant»0 0%
Inte särskilt relevant»5 21%
Ganska relevant»16 69%
Mycket relevant»2 8%

Genomsnitt: 2.86

- Lite rörig, svårt att se vad som skulle fram.» (Inte särskilt relevant)

4. Tycker du att Johan Wendts föreläsning (Hur gör Mattecentrum?) behandlade ett intressant ämne?

23 svarande

Inte alls intressant»0 0%
Inte särskilt intressant»1 4%
Ganska intressant»7 30%
Mycket intressant»15 65%

Genomsnitt: 3.6

- Jag var inte där.» (?)
- Intressant kontrast!» (Ganska intressant)
- Mycket bra föreläsning med en väldigt inspirerande människa!» (Mycket intressant)

5. Tycker du att Johan Wendts föreläsning var relevant för dig som mentor?

22 svarande

Inte alls relevant»2 9%
Inte särskilt relevant»3 13%
Ganska relevant»12 54%
Mycket relevant»5 22%

Genomsnitt: 2.9

- Jag var inte där.» (?)
- Bra inspirerande var det men det är itne relevant» (Inte särskilt relevant)

6. Tycker du att Katja Avenstams föreläsning (Hur blir man världens bästa mattementor?) behandlade ett intressant ämne?

23 svarande

Inte alls intressant»3 13%
Inte särskilt intressant»1 4%
Ganska intressant»14 60%
Mycket intressant»5 21%

Genomsnitt: 2.91

- Hon var duktig och lite annorlunda från de vi brukar möta på chalmers.» (Mycket intressant)

7. Tycker du att Katja Avenstams föreläsning var relevant för dig som mentor?

23 svarande

Inte alls relevant»2 8%
Inte särskilt relevant»3 13%
Ganska relevant»12 52%
Mycket relevant»6 26%

Genomsnitt: 2.95

- Kändes malplacerad, hade varit bättre med mer organisationsteori.» (Inte särskilt relevant)
- Hade velat ha mer konkreta förslag» (Ganska relevant)

8. Är det något i modul 3 som du anser var bra och bör bevaras inför nästa läsår?

- Temat.»
- Mattespeechet. Johan Wendts föreläsning, den gav många nya perspektiv på intize organisation.»
- Tyckte det mesta var bra och tycker att att så mycket skall ändras»
- Alla föreläsningar var bra.»
- Artiklarna var väldigt intressanta, särskilt den om att man inte behöver vara intresserad för att lära sig matematik.»
- Mattecentrum»

9. Är det något i modul 3 som du anser bör ändras eller förbättras inför nästa läsår?

- Lite jobbigt att alla tillfällen låg på tisdagar då jag även har körövning tisdag kväll. Kanske variera tillfället från modul till modul?»
- Mer relevanta föreläsningar som bättre speglar litteratur och examination.»
- Tyckte det mesta var bra och tycker att att så mycket skall ändras»
- Kanske att det finns något alternativ till mattespeechet, det passar inte riktigt alla.»
- Lucas tal»


Kursutvärderingssystem från