ENKÄTER

 

Utvärderingar

Aktuella utvärderingar
Administrera
Hjälpsida

Visa resultat

Här kan se resultatet från utvärderingen och exportera statistiken till ett annat program. Det går också att göra en enkel filtrering genom att klicka på svarsalternativen och kommentarerna eller en avancerad filtrering genom att använda knappen längst ned.


F/TM: Stokastiska processer, MVE170/TMS125

Status: Avslutad
Öppen för svar: 2010-12-13 - 2010-12-30
Antal svar: 26
Procent av deltagarna som svarat: ?%
Kontaktperson: Studienämnden Fysik»
Utbildningsprogram som genomför enkäten: Teknisk fysik 300 hp
Klass: Övriga


Kursutvärdering

Hej! Tack för att du bidrar till den ständiga kvalitetsförbättringen på F!

Lycka till!


Kursens innehåll

1. Hur väl uppfyllde kursen dina förväntningar?

Kommentera gärna.

26 svarande

1 (inte alls)»1 3%
0 0%
3 11%
15 57%
5 (över förväntan)»7 26%

Genomsnitt: 4.03 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- Jag hade väldigt höga förväntningar på kursen och mig själv, jag trodde att det skulle vara roligt och därmed lätt att lära sig det! Men icke sa Nicke, det var bara massa teori och trams, med jobbiga summor och integraler, det var inte roligt tyckte jag, Patrik Albin var det roligaste. Jag väntade mig nog att få se fler exempel gås igenom, med tillämpningsområden etc. Storgruppsövningar hade inte varit fel i kursen.» (1 (inte alls))
- Trevlig kurs!» (4)
- Vi fick lära oss mycket om mycket. Om något var det lite lågt tempo men det var å andra sidan ganska skönt att inte vara allt för pressad» (4)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (4)
- fantastisk bra kurs. Jag lärde mig jättemycket» (5 (över förväntan))

2. Hur relevant anser du att kursen är för din utbildning?

26 svarande

1 (ej relevant)»0 0%
0 0%
3 12%
9 36%
5 (mycket relevant)»13 52%
Vet ej»1

Genomsnitt: 4.4

- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Det känns teoretiskt grundläggande, och jag tror att jag vill fortsätta lära mig om sannolikhet etc.» (4)
- Mycket användbart innehåll.» (5 (mycket relevant))
- Väldigt intressant.» (5 (mycket relevant))
- Alla kurser i sannolikhet är, enligt mig, de viktigaste vi lär oss. Jag tror att det saknas mycket människor med faktiskt utbildning i just denna typ av mattematik. » (5 (mycket relevant))

3. Hur väl motsvarade examinationen kursens innehåll?

I de flesta fall betyder denna fråga huruvida tentans innehåll på ett rättvist sätt återspeglade kursens innehåll. Eller var alla frågor på tentan tagna från de sista två föreläsningarna?

26 svarande

1 (inte alls)»0 0%
2 7%
1 3%
14 53%
5 (Mycket bra avvägt)»9 34%

Genomsnitt: 4.15 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- Jag blev _MYCKET_(!) förvånad över att få G, jag vet knappt vad som finns i kapitel 6, har inte gjort en enda computer excercise, inte antecknat nåt på föreläsningarna, har inte direkt löst en enda uppgift i boken, försökt lite grann och kollat på de lösta exemplen endast. Tentan kändes lite lätt, och han rättar nog snällt.» (2)
- Tycker inte att tentatalen motsvarade de uppgifter vi fått göra i boken. Jag tyckte att det var extra viktigt eftersom vi inte hade någon gammal tenta att kolla på. » (2)
- Bortsett från uppgiften på köer var det bra (gav mig 2h ångest över att jag "inte förstod uppgiften", förvirrande enkel). Sedan förstår jag inte varför tentan skall vara på fem timmar? Fyra fungerar fint.» (3)
- Tentan var jätte bra. Rolig att göra och utmanande, dock var rättningen otroligt snäll. När jag röttade mitt eget prov efter tentan räknade jag med att få 16/30 poäng, men det visade sig att Albin ansåg att det skulle vara 27/30. Tack för det. » (4)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (4)
- Mycket bra avvägt med tanke på att det var första tentan» (5 (Mycket bra avvägt))

4. Närvaro på föreläsningar

Hur många % av föreläsningarna närvarade du på?

26 svarande

<25%»1 3%
25-50%»3 11%
50-75%»6 23%
>75%»16 61%

Genomsnitt: 3.42

- Kunde tyvärr inte gå på alla föreläsningar pga. schemakrock.» (25-50%)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (25-50%)
- Aldrig haft bättre närvaro än på den här kursen, eftersom jag har en otrolig förmåga att somna under föreläsningar... Men den här gången kändes det givande.» (50-75%)
- De var lite trista med tanke på hur mycket teori som gicks igenom, jag orkade inte anteckna mer än 1-2 föreläsningar innan jag gav upp.. Alla dessa stora och små X och Y, långa serier med indexar och krånglig notation.. Inga exempel, allt följer boken, känns inte motiverande.» (50-75%)
- Ovanligt nog tjänade man faktiskt på att inte bara läsa boken hemma, utan föreläsningarna gav mer.» (>75%)

5. Vad tyckte du om föreläsningarna?

26 svarande

1 (inte alls bra)»0 0%
1 3%
9 34%
5 19%
5 (mycket bra)»11 42%
Deltog ej»0

Genomsnitt: 4 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- FÖR MYCKET TEORI, Räknade knappt något exempel under kursen,» (3)
- Underhållande. Patrik är en showman.» (3)
- Patrik Albin - vilken skön kille!!! Engelska på skånska ftw!!» (3)
- läste hellre i boken» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- De var överlag bra. Jag gillade inte riktigt när det blev för mycket att bara lista egenskaper dock. Kul med vissa problem, t.ex. datorövningar och det problemet med spelaren som skulle dubbla sina $100 - där det blev en diskussion fram och tillbaka.» (4)
- Fantastisk och roliga föreläsningar med en mycket bra och entusiasmerande lärare. För att inte tala om kunnig.» (5 (mycket bra))
- Det var intressant att se läraren ta ut det viktiga ur en redan kompakt bok. Han var dessutom så påläst att han kunde lägga till allt annat nyttigt som inte var helt genomgått i boken. Mycket bra.» (5 (mycket bra))

6. Vad tyckte du om att räkna hemma istället för en lärarledd räkneövning?

26 svarande

1 (inte alls bra)»2 8%
6 26%
3 13%
4 17%
5 (mycket bra)»8 34%
Deltog ej»3

Genomsnitt: 3.43 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- varför? » (1 (inte alls bra))
- Till nästa år måste det finnas demoövningar. Minst en gång i veckan där tal demonstreras! Det är inte lätt att räkna själv när man inte har lärt sig hur man ska göra.» (1 (inte alls bra))
- Hade hellre sett lite mer räkning av albin men boken var tillräcklig hjälp » (2)
- Jag föredrar hellre att ha räkneövningar där uppgifter demonstreras och att dessutom ha rekomenderade hemuppgifter. Man lär sig mer ett sätt att lägga upp hur en uppgift ska lösas så, så man inte får någon "hemsnickrad" lösning.» (2)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Sen var det ju relativt lite att räkna.» (4)
- Trodde i början att det skulle bli svårt att räkna själv, men talen i boken var inte särskilt svåra och fastnade man kunde man alltid kontakta Patrik» (4)
- Eftersom det inte var några problem att få hjälp med uppgifter man hade problem med t.ex efter föreläsningar så var det bara bra!» (5 (mycket bra))
- Det är när man gör saker själv som man lär sig mest. Boken var ju fylld med lösta uppgifter så det var inga problem. Patrik ställde alltid upp om man hade frågor.» (5 (mycket bra))
- Jag går aldrig på räkneövningar.» (5 (mycket bra))
- Boken innehöll många uppgifter med fullständiga lösningar på. Dessutom var Patrik Albin väldigt hjälpsam om man behövde hjälp.» (5 (mycket bra))
- I och med att mail kontakten funkade så bra tycker jag det var ett bra beslut. Personligen brukar jag bara gå på räkneövningar då jag faktiskt har problem hemma men det behovet var redan mättat av frågor efter föreläsningar.» (5 (mycket bra))
- Haha, jag "deltog ej" i att räkna hemma. Det kändes lite meningslöst att gå på räkneövning utan lärare, jag började inte göra uppgifter förrän mot slutet. Har hellre möjlighet att få träffa en lärare, eller storgruppsövning.» (Deltog ej)

7. Fungerade det bra med att få hjälp med uppgifterna av Patrik, om behov fanns, både personligen och via mail?

Kommentera gärna.

25 svarande

Ja»22 88%
Nej»3 12%

Genomsnitt: 1.12

- Jag behövde aldrig den hjälpen, men det är bra att den finns om man behöver!» (?)
- han svarade fort på mail.» (Ja)
- Sökte ej hjälp, men det känns som att man hade fått bra svar om man frågade. :)» (Ja)
- Mail-kontakten var strålande.» (Ja)
- Bad inte om så mkt hjälp, så vet egentligen inte.» (Ja)
- Patrik var mycket bra på att ta sig tid att svara på frågor både vid förläsningarna och via mejl. » (Ja)
- mycket bra och snabb respons via mail!» (Ja)
- Subvrän hjälp från Patrik. Snabba svar på email och mycket goda möjligheter att ställa frågor efter föreläsningarna.» (Ja)
- Efter vad jag hört har det fungerat mycket väl, inte (dumt nog?) använt möjligheten.» (Ja)
- toppen» (Ja)
- Det beror på hur man tolkar frågan, visst det var bra att man kunde fråga men det var inte tillräckligt, tal måste demonstreras.» (Ja)
- Som ovan. Patrik var otroligt snabb på att svara på mail, och kunde onekligen allt som kursen skulle innehålla och lite till.» (Ja)
- Det är svårt att förmedla frågor över mail.» (Nej)
- Jag spenderade för lite tid på kursen för att kunna svara, om man var ambitiös funkade det säkert bra, han verkar aktiv och villig att hjälpa, om än lite virrig, men det är ju osså första året för kursen.» (Nej)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Nej)

8. Om du vill ha lärarledd räkneövning, ska den vara läraren som löser tal eller räkna själv och få hjälp?

Kommentera gärna.

18 svarande

Ja»12 66%
Nej»6 33%

Genomsnitt: 1.33

- både och!» (?)
- ööööh va???» (?)
- Hur är detta en ja/nej fråga?» (?)
- Läraren ska lösa tal. Man måste ju få lära sig hur man ska göra.» (?)
- En kombination! Läraren kan exempelvis räkna något typtal» (Ja)
- Det vill säga: läraren ska räkna.» (Ja)
- Ja, något av det (eller båda).» (Ja)
- Läraren löser tal! Svårt att välja ja och nej på en valfråga men jag tolkade lösa tal som ja...» (Ja)
- Mest räkna själv men även några uppgifter på tavlan.» (Ja)
- Både och.» (Ja)
- Läraren skall gå igenom tal.» (Ja)
- Vilket som...» (Ja)
- Ja, som i att "läraren löser tal". Jag tycker att sådana hjälper en bättre att komma igång så att man kan räkna själv hemma istället. Det är just det här innan man fattar nånting som det är skönt att få se på när nån annan löser uppgifter.» (Ja)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Ja)
- Lärarledda räkneövningar är inte behövligt med den kurslitteraturen.» (Nej)
- Ingen åsikt.» (Nej)
- Jag tyckte inte att det var en ja eller nej fråga. Men jag tycker att man ska räkna själv och få hjälp» (Nej)
- Tycker inte det behövs. Boken hade så många lösta exempel att det behovet var mättat. Möjligen en övning i, början på sista veckan / slutet på näst sista veckan, där Albin löser en tenta.» (Nej)

9. Vad tyckte du om "solved problems" som fanns bland rekommenderade räknetal?

26 svarande

1 (Inte så bra)»0 0%
0 0%
6 23%
2 7%
5 (Mycket bra)»18 69%

Genomsnitt: 4.46

- Ok att gå tillbaka till om man ej förstår hur man ska lösa en supplementary uppgift, men jag föredrar att gå tillbaka till räkneövningsanteckningar...» (3)
- Blandat... Men det hade nog varit svårt att göra ett bättre urval.» (3)
- Det var inte alltid som jag tyckte att de tog upp det som jag hade problem med när jag skulle räkna själv» (3)
- Jag är lat och därmed ett fan av lösta exempel och dylikt där man slipper anstränga sig lika mycket, det är en bra ingångsport till att kunna lösa uppgifter själv IMO!» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Det var först då man fattade hur man räknade» (5 (Mycket bra))
- Höll för svaren och räknade och jämförde sedan lösningarna. Ville man ha lite ledning kunde man titta på första raden.» (5 (Mycket bra))
- En viktig del i att faktiskt förstå hur man räknar. Att dessa var med var bytet mot en lärarledd lektion dör läraren löser uppgifter.» (5 (Mycket bra))

10. Vad tyckte du om "supplementary problems" som fanns bland rekommenderade räknetal (de med bara svar i facit)?

25 svarande

1 (Inte så bra)»0 0%
1 4%
4 16%
9 36%
5 (Mycket bra)»11 44%

Genomsnitt: 4.2

- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (2)
- Stundtals mycket svåra.» (3)
- Givande.» (3)
- Vet inte direkt, tog mig inte an dem så mycket, jag vet att det var lite trist med alla dessa teoriuppgifter! "Visa att en WSS process med autocorrelation = 0 är bla bla trams trams", sånt orkar man inte med, och det är så många begrepp man inte förstår... =(» (3)
- Krävdes lite mer men det var bara bra» (4)
- väldigt bra när man klarar lösa uppgifterna men man får inte så mycket hjälp från bara ett svar då man kör fast.» (4)
- ett par fel i uppgifterna ibland men patriks lista på errata löser det problemet till nästa år» (4)
- De var bra och gav i alla fall mig en bra grund inför tentan.» (5 (Mycket bra))
- Hur skall lära sig nått utan att räkna?» (5 (Mycket bra))

11. Vad tyckte du om "computational problems" som fanns bland rekommenderade räknetal?

24 svarande

1 (Inte så bra)»0 0%
1 4%
8 33%
5 20%
5 (Mycket bra)»10 41%

Genomsnitt: 4

- Gjorde inte en enda tyvärr» (?)
- gjorde dom dessvärre inte» (?)
- Uppgifterna i sig är säkert jättebra. Som I-student så är dock min matlab-kunskap begränsad.» (2)
- Skulle velat ha lite mer info om hur man skulle gå till väga med dom, kanske någon lösning..» (3)
- Ingen åsikt. Jag tog mig tyvärr aldrig tid till dem riktigt, synd.» (3)
- gjorde ingen, men det är säkert skoj, jag gillar såna i allmänhet.» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Svåra, men bra att få en insikt i hur man kan använda datorn.» (4)
- Bra, men jag hann tyvärr bara med de första tre (hade mycket annat i perioden).» (4)
- Hade gärna haft lite fler sådana då de var roliga och gav djupare förståelse. » (5 (Mycket bra))
- Att lösa datauppgifter är en mycket viktig del av matematisk statistik.» (5 (Mycket bra))
- fler sådana här! mycket av inlärningen skedde via computational problems. Kanske göra någon form av inlämningsuppgifter till nästa år? Eller ett mindre projekt?» (5 (Mycket bra))
- Bra med datorövningar, känns relevant!» (5 (Mycket bra))
- Veckans höjdpunkt. I slutändan kommer vi ju ändå sitta vid datorer allihop. Tycker det var en bra ide som borde implementeras i nästan alla kurser om det inte redan finns.» (5 (Mycket bra))

12. Till hur stor hjälp har undervisningen varit för din inlärning?

26 svarande

1 (Mycket liten)»0 0%
3 11%
7 26%
11 42%
5 (Mycket stor)»5 19%

Genomsnitt: 3.69 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- Patrik förklarade bra men man försår ju inte vad de hela ska användas till. för lite exempel.!!!!!!!» (2)
- Något har jag ändå lärt mig, även om jag knappt kunde lösa några tal själv, jag lyckades smussla till mig ett G på nåt sätt. Det som gås igenom sätter väl sig i viss mån.» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Större än vanligt. Men hur man än vänder och vrider på det är det ju de egna studierna som faktiskt ger resultat. Det viktigaste för mig var att det var såpass strukturerat att jag inte behövde ägna massor av tid till att tänka på hur jag skulle plugga. Det var liksom redan gjort åt mig varje vecka.» (4)
- Utan Patrik hade jag nog inte klarat denna kursen.» (5 (Mycket stor))
Genomsnitt totalt för detta stycke: 3.87


Studiesocialt

Det är viktigt att alla trivs med sina klasskamrater, lärare, handledare och räkneövningsledare.

13. Psykosocialt

Förekom det någon form av diskriminering/kränkning/mobbning?

OBS: I sådana fall rekommenderar vi starkt att du också pratar med våra skyddsombud: skyddsombud@ftek.chalmers.se, studievägledare: Elisabeth Ericson elier@chalmers.se, programchef: Martin Cederwall martin.cederwall@chalmers.se

26 svarande

Ja»0 0%
Nej»26 100%

Genomsnitt: 2

- (Nej)
- Nej alla var vänner, och vi var snälla mot den engelsktalande och hade lektionen på engelska, annars hade det blivit jobbigt för denne. Lärare Patrik Albin bidrog alltid till goda skratt i klassrummet. Eller vad sägs om "HOMO-GENE-US" eller "QU-E-U-E" eller "Depending on dagsform" etc etc etc osv osv osv.» (Nej)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Nej)

14. Hur var arbetsbelastningen på kursen?

26 svarande

1 (För låg)»0 0%
4 15%
18 69%
4 15%
5 (För hög)»0 0%

Genomsnitt: 3

- Hade kunnat vara högre men det var en bra introduktionskurs» (2)
- La inte ner mycket tid på kursen jämfört med elfälten jag läste samtidigt, men det är skönt med mindre krävande kurser då och då» (2)
- Lagom!» (3)
- Precis lagom.» (3)
- Den var väl egentligen säkert rätt ok, men skadligt hög i ELFÄLT-kursen, och jag var opepp, men jag klarade tentan ändå, hm, skumt.» (3)
- Är som sagt van vid högre, men jag lärde mig mycket.» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)

15. Hur väl har samarbetet mellan dig och övriga studenter fungerat?

26 svarande

Mycket dåligt»0 0%
Ganska dåligt»1 3%
Ganska bra»7 26%
Mycket bra»7 26%
Har ej sökt samarbete»11 42%

Genomsnitt: 4.07

- Har inte samarbetat så mycket, men inom kretsen man håller sig i funkar det väl.» (Ganska bra)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Ganska bra)
- Jobbar helst sjä"lv för maximal inlärning» (Har ej sökt samarbete)
- Jag är en ensamvarg.» (Har ej sökt samarbete)
- Har möjligen diskuterat ett par problem men är van vid att om man inte pluggar själv kan man inte vara säker på att man kan allt.» (Har ej sökt samarbete)

16. Hur var möjligheterna att få hjälp och ställa frågor?

26 svarande

Mycket dåliga»0 0%
Ganska dåliga»0 0%
Ganska bra»6 23%
Mycket bra»14 53%
Har ej sökt hjälp»6 23%

Genomsnitt: 4

- Patrik ställde alltid upp. Flre lärar borde ta efter honom.» (Mycket bra)
- Som ovan.» (Mycket bra)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Mycket bra)
- Men hört att den var utmärkt!» (Har ej sökt hjälp)


Kurslitteratur

17. Prisvärdhet

Anser du att kurslitteraturen var prisvärd? Dvs, var den värd priset. En riktlinje som Chalmers Studentkår har satt är att litteraturen i en kurs inte ska kosta mer än 70 kr/hp.

26 svarande

1 (ej prisvärd)»0 0%
0 0%
1 3%
1 3%
5 (mycket prisvärd)»24 92%
Köpte inte boken»0

Genomsnitt: 4.88

- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (3)
- Bästa boken jag haft på länge!» (5 (mycket prisvärd))
- Mycket prisvärd, men detta beror mest på priset. Den var något befläckad av tryckfel.» (5 (mycket prisvärd))
- Sjukt bra pris!!! Mycket information och bra pris kan ej bli bättre! Bra jobbat Patrik!» (5 (mycket prisvärd))
- Bra att boken innehåller så många exempel!» (5 (mycket prisvärd))
- Aldrig tidigare köpt en mer prisvärd bok. Den var fullspäckad av koncis och sammanfattad, lättläst, teori. Perfekt. Sedan lösta problem för att ge förståelse. Bra, mycket bra. För 140 kr? Otroligt.» (5 (mycket prisvärd))
- Det enda negativa är att den är väldigt, lite väl, kortfattad i de teoretiska bitarna. Men billig och bra, mycket lösta exempel och uppg.» (5 (mycket prisvärd))
- en bok på 140 kronor som var mer än tillräcklig, underbart!» (5 (mycket prisvärd))
- Litteraturen ligger då under rekommenderat för Chalmers Studentkår.» (5 (mycket prisvärd))

18. Till hur stor hjälp har kurslitteratur och annat kursmaterial varit för din inlärning?

26 svarande

1 (Mycket liten)»0 0%
1 3%
2 7%
5 19%
5 (Mycket stor)»18 69%

Genomsnitt: 4.53 (bidrar till totalt genomsnitt/jämförelseindex)

- Det var bra med "solved problems" men jag tyckte inte bokens teoridel var så bra.» (2)
- Litteraturen är alltid viktigast såklart.» (3)
- Nja jag vet inte om jag lärt mig så mycket.. klarade ju som sagt inte att lösa uppgifterna själv.» (3)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (4)
- det var ju de enda man hade» (5 (Mycket stor))
- Kort, koncis och mycket givande bok.» (5 (Mycket stor))
- Bra att boken innehåller så många exempel!» (5 (Mycket stor))
- Grymt bra bok!» (5 (Mycket stor))
- A och O.» (5 (Mycket stor))
Genomsnitt totalt för detta stycke: 4.53


Kommentarsfrågor

19. Tillräcklig och lättillgänglig information

Känner du att det funnits tillräcklig och lättillgänglig information om kursinnehåll, examination, mm?

26 svarande

Ja»23 92%
Nej»2 8%
Vet ej»1

Genomsnitt: 1.08

- vill egentligen svara nja. patrik är suverän med att hålla oss uppdaterad via mail men på nåt sätt fick jag inte riktigt grepp om vad som var aktuellt för tentan. jag tror det beror på att det var första året för kursen vilket gjorde att det fanns några fjolårs tentor att räkna.» (Ja)
- Mycket bra information via mejl. » (Ja)
- Jo, visst, men föredrar nog en "vanlig" kurshemsida före patrik albins egna. Det blev många mail, istället för att ha allt på en kurshemsida.» (Ja)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Ja)
- Hade gärna sätt fler typtentor.» (Nej)
- Lite fler tentalika tal så att det är lättare att veta hur man ska plugga.» (Nej)

20. Tyckte du att du hade tillräckliga förkunskaper?

26 svarande

Ja»24 92%
Nej»2 7%

Genomsnitt: 1.07

- Jodå.» (Ja)
- jo, visst, kanske det, men inte tillräcklig arbetsvilja.» (Ja)
- ibland stötte man på vissa element i kursen som man glömt från andra kurser som man bör kunna, men det var nyttig repetition» (Ja)
- Jag läser tredje året på industriell ekonomi. Tycker våra förkunskaper är tillräckliga för kursen. Mjukstarten med sannolikhetsteori i början av kursen var väldigt hjälpsam. Hoppas fler från industriell ekonomi väljer kursen i framtiden!» (Ja)
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/» (Ja)
- Jag går inte på F, jag går på I.» (Nej)

21. Vad bör främst bevaras till nästa år?

- Allt»
- Patrik Albin.»
- Boken! Bra pris, bra innehåll, vad mer kan man begära!»
- Den snabba tentarättningen och boken.»
- Dataproblemen, föreläsaren och boken.»
- Patrik Albin och kursboken»
- Det mesta, särskillt datoruppgifterna.»
- Patrik. Byt aldrig ut honom på denna kursen. Han är bäst.»
- Patrik Albin.»
- Det lägger jag mig inte i.»
- boken»
- Det mesta, som vanligt.»
- Patrik Albin!»
- Patrik Albin, kursboken, datorövningarna.»
- Dator uppgiften. Boken. Läraren.»
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/»

22. Vad bör främst förändras till nästa år?

- Hade vart schysst med någoon räkneövning med albin »
- räkneövningar»
- Mer räkning på räknestuga.»
- lite fler rena räkneexempel på föreläsningen hade uppskattats. det kändes som att det blev lite väl teoretiskt ibland.»
- Lärarledda demonstrationer är bra att ha om budgeten tillåter!»
- Någon mer gammal tenta/typtenta hade varit bra och gärna någon demonstrationsövning.»
- Inför någon slags räkneövning (räknestuga). Alternativt storgruppsövning.»
- - || -»
- jag skulle tycka det var bra med räkneövning»
- Kanske fixa storgruppsövningar, en i veckan bättre än tio i skogen. Jag hade nog uppskattat fler exempel och tillämpningar som sagt, han säger ju ofta vad saker är och var de används.. Men ändå.. =( »
- Införa räkneövningar.»
- Öka mängden solved- och supplementary-problems. Man hade defenitivt tid för fler, och det hade tvingat människor att bli lite klokare.»
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/»

23. Övriga kommentarer

- Bland alternativen för vilket program man tillhör saknades Industriell Ekonomi.»
- Roligaste kursen på länge, Patrik är underbar!»
- Intressant kurs och roliga föreläsningar.»
- En ganska trevlig lite lättare kurs.»
- Deyt här var en fantastisk kurs med en mycket bra föreläsare. Hoppas Patrik undervisar i fler kurser.»
- Bra jobbat Patrik! Tack för föreläsningarna!»
- Skönt att ha klarat kursen! Jag gick till tentan med inställningen att det knappt var nån idé, då jag var säker på misslyckande. Overkligt.»
- Tack för en bra kurs!»
- Tack för en bra kurs.»
- zJeBNU <a href="http://eycqujsfpgjl.com/">eycqujsfpgjl</a>, [url=http://mngdszuthqun.com/]mngdszuthqun[/url], [link=http://dcivatcpfkbl.com/]dcivatcpfkbl[/link], http://vxznbpvuzfns.com/»

Genomsnitt totalt för alla frågor: 3.98
Beräknat jämförelseindex: 0.74


Kursutvärderingssystem från